פעילות ליום הולדת דורה


לחצו על הקישור הבא: נעצו את זנבו של סוויפר


מה מסתתר בתרמיל?
החומרים: תרמיל/תיק גב, חפצים קטנים המתאימים גם כפרס, לדוגמא: נוזל ליצירת בועות סבון, חפיסת מסטיק/סוכריות, צבעים, תכשיטים, חיות קטנות מפלסטיק וכו'.
המשחק: הילדים יושבים במעגל וכל ילד בתורו תוחב את היד לתוך התרמיל, מבלי להסתכל, ממשש את אחד החפצים ומנחש מהו.  ניחוש נכון – מזכה את הילד בחפץ (אנא דאגו שמספר החפצים יהיה כמספר הילדים במסיבה – למקרה שכולם יקלעו למטרה…).

פנטומימת החיות
החומרים: כרטיסיות שעליהן ציורים של בעלי חיים (אפשר להדפיס מן האתר, או להדפיס מן האתר דמויות של בעלי חיים ולהדביק על כרטיסיות).
המשחק: הילדים יושבים במעגל. במרכז המעגל מונחים כרטיסי בעלי החיים, כשהם הפוכים. כל ילד בתורו שולף כרטיס ומחקה בקולות ובתנועות גוף את תנועת בעל החיים בתמונה. על הילדים לנחש מהו בעל החיים ולחזור על התנועות.

דורה, בוטס וסוויפר
הילדים יושבים במעגל. אחד מהילדים יוצא מחוץ למעגל ומסובב אותו. תוך כדי הסיבוב הוא נוגע בראשי הילדים ואומר "דורה, בוטס, דורה, בוטס וכו'".  כאשר הוא אומר את המילה "סוויפר" הילד שנגעו בראשו רודף אחרי הילד הראשון – על הילד הראשון לתפוס את מקומו של הילד האחר, לפני שייתפס. אם הוא נתפס – הוא הופך להיות הילד הקורא אם לא – הילד הראשון ממשיך בסיבוב נוסף.

קוף רואה קוף עושה
המשחק הוא שינוי קל במשחק הידוע "שמעון אומר" (או באנגלית "Simon Says"). אחד הילדים/ות נבחר להיות דורה החוקרת שנותנת לילדים פקודות שונות הקשורות לקולות ולתנועות בעלי חיים. לדוגמא: "בוטס אומר להזיז את החדק כמו פיל", "בוטס אומר לרוץ כמו פנתר", "לקפץ כמו צפרדע, לשחות כמו תנין" וכו'.

דורה וחברים
החומרים: סטיקרים עם תמונות שונות של דורה וחבריה, צלחות נייר חלקות גדולות, מוזיקת רקע (עדיף כמובן מסדרת דורה), ריבועי נייר קטנים, חלקים.
המשחק: מדביקים את הסטיקרים על הצלחות כך שכל צלחת תייצג דמות שונה. על ריבועי הנייר רושמים את שמה של כל דמות ומקבלים. מניחים בתוך קופסא/כובע. את הצלחות מסדרים בעיגול והילדים נמצאים סביבם.
משמיעים את המנגינה, וברגע שהיא נפסקת על אחד הילדים לדרוך על צלחת מסוימת. שולפים את אחד הפתקים מהקופסא/כובע. הילד שדרך על הצלחת שבה מופיע הדמות שנבחרה – יוצא מן המשחק. מוציאים את הצלחת מן המעגל וממשיכים במשחק עד שאחרון הילדים נשאר במעגל – והוא כמובן המנצח…

מסלול המכשולים של דורה ובוטס
לחלק את חלל המסיבה או החצר לכמה תחנות שכל אחת מהן היא מסלול מכשולים אותו יש לעבור על מנת להצליח במסיבה.
מסלול היער המפחיד –  להקדיש פינה בבית או בחצר – לאסוף עציצים, לתלות בלונים ירוקים ואפילו תמונות של עצי יער.  על הילדים להלך בין הבלונים/עציצים בתנועות סיבוביות מבלי לפוצץ או להזיז אף אחד מהם וכו' – כיד הדמיון.
מסלול אגם התנינים –  לקחת רצועה ארוכה של ניילון (או ברזנט כחול) ועליה להדביק עיגולי בריסטולים גדולים חומים (יבשה) או בריסטולים ירוקים חתוכים בצורת תנין. המשחק זהה למשחק ים יבשה (או תנין ים). בהישמע הקריאה תנין/יבשה על הילדים לקפץ לבריסטולים החתוכים ובהישמע הקריאה ים עליהם להימצא מחוץ לבריסטולים ועל משטח הניילון/ברזנט.
חציית הגשר – להכין מבעוד מועד ציור של גשר על 2-3 בריסטולים לחתוך את הבריסטולים לריבועים – וליצור פאזל. על הילדים לחבר את חלקי פאזל כדי לחצות את הגשר.


מצאו את השועל חטפני

המשחק:
אחד הילדים הוא השועל חטפני המתחבא במקום כלשהו בבית או בחצר. על הילדים למצוא את השועל. אפשרות: אם הילדים יודעים קרוא וכתוב אפשר להכין כרטיסיות ובהם רמזים למציאת השועל. במקרה של ילדים קטנים יותר אפשר להכין כרטיסיות ועליהם רמזים מצוירים (ציורים של כסא, עץ, שולחן וכד') למקום המסתור של השועל חטפני.