טיפים כלליים לפי גילאים


kids-age

1-2 שנים:  על המסיבה להיות קטנה ופשוטה. ככלות הכול זוהי מסיבה בעיקר להורי הילד ולבני המשפחה הקרובים. על המסיבה להמשך כשעה או לכל היותר שעה וחצי. להימנע מהעמסת מתנות על הפעוט, זה עלול לבלבל ולהפחיד אותו. אחת המתנות הנחמדות בשלב זה הוא לרכוש מפה חלקה או בריסטול ולתת לכל אחד מהמבוגרים לרשום משפט למזכרת. זוהי מתנה שברבות הימים הערך שלה עולה פלאים… הפעילות המומלצת במסיבה לגילאים אלו הם ריקוד, שירה  והקראת סיפור.

3 שנים:  אפשר להזמין מספר מאוד מצומצם של חברים (3-4 פעוטות). יש לזכור כי היכולת להתרכז בגיל זה היא מוגבלת בזמן. מסיבה הנמשכות כשעה עד שעה וחצי מספיקות בהחלט לקבוצת גילאים זו. הזמנת הופעת ליצן או משחקים הכוללים קשירת העיניים, אינם מומלצים בגילאים אלו משום שהם עלולות להפחיד את הקטנטנים. הפעילות המומלצת במסיבה היא משחקים במעגל, משחק עצמאי ופעילות יצירתית פשוטה וקלה.

4 שנים:  בגיל זה מסיבות יום ההולדת מקבלות משמעות שונה לחלוטין. הילדים מתלהבים ומגלים רצון להיות שותפים בבחירת משחקים והכנות ליום הולדתם. מומלץ לשלב בגילאים אלו משחקים פשוטים וקצרים. משך הזמן המומלץ הוא כשעה וחצי עד שעתיים וחצי. יש לצפות כי לאחר כשעה של פעילות הילדים יהיו מעט חסרי מנוחה אפשר להציע בשלב זה כמה כריות ושמיכות לאלו המעוניינים במנוחה ו/או להקרין בפניהם סרט קצר ומוכר.

5 שנים:  בני ה-5 הם בוגרים יותר ומשתלבים יפה במשחקי קבוצה, במשחקים תחרותיים ומשחקי בלונים (אם כי הוויכוח של מי יהיה ראשון וכו' נמצא באיבו בגיל זה…). גם כאן, כמו אצל בני ה-4 אפשר להציע סרט קצר להפסקה בין הפעילויות ולמנוחה. משך המסיבה המומלץ בגילאים אלו הוא כשעתיים וחצי עד שלוש שעות.

6-10 שנים:  ילדים בגיל בית הספר מעוניינים לקחת חלק גדול ועיקרי בארגון ותכנון המסיבה שלהם. מומלץ לשתף אותם ככל שניתן בארגון, בהכנות ובקניות למסיבה. משחקים תחרותיים וחידונים בנושאים שונים יכולים לעורר עניין וסקרנות בגילאים אלו.  משך המסיבה המומלץ הוא עד שלוש שעות המספיקות למשחקים, פעילות יצירתית לא מסובכת מידי, אכילת העוגה ופתיחת המתנות.

10 שנים ומעלה:  ילדים בגיל זה הם בוגרים מספיק כדי להחליט אילו פעילויות, קישוטים ומאכלים הם רוצים ליום הולדתם. פעמים רבות כדאי אפילו להניח להם לתכנן ולארגן את המסיבה לגמרי בעצמם ולעזור רק כאשר הם מבקשים זאת.  בגילאים אלו ניתן לערוך את המסיבה במקומות אטרקטיביים אחרים כמו גן-החיות, מוזיאון, באולינג, ברכה וכו'.

כל מסיבה, בכל גיל, מיועדת בראש ובראשונה לילד/ה החוגג/ת

אם בסוף היום זכיתם לקבל נשיקה או חיבוק מילד שמח – עשיתם זאת!