טריקים לקוסמים מתחילים


קסם אינדיאני
החומרים: כוס מלאה של סודה לשתייה, פין פלסטיק קטן עם נעץ..
ביצוע הקסם:

  1. לספר לצופים על מנהג אינדיאני עתיק שבעזרתו נהגו לטהר מקורות מים. כאשר הגיעו האינדיאנים למקור מים בלתי מזוהה הייתה להם תפילה מיוחדת שהוקדשה לטיהור המים…
  2. לשפוך את הסודה המוגזת לתוך כוס מים תוך כדי מלמול חרישי ומסתורי של תפילת האינדיאנים…ולהשליך את הנעץ לתוך הכוס.
  3. לסובב את שרביט הקוסם בתנועה סיבובית וראה זה פלא, הנעץ יסתובב על צירו ויעלה בהדרגה לפני המים.

play_tricks1play_tricks9

4. כיצד התרחש הקסם? אולי הצופים יחשבו שאתה נצר למשפחה אינדיאנית וותיקה היודעת את מלאכת התפילה כהלכה… מה שקרה בפועל הוא שהפין הוא כל כך קל עד שבועות הסודה דוחפות אותו כלפי מעלה בקלות.
5. לקוד קידת תודה לקהל ולספר להם (או לא…) את סודות הטריק.
הערה חשובה: ככל שיש יותר בועות בכוס – הפין יעלה מהר יותר על פני המים. מסיבה זאת רצוי לשפוך את הסודה מן הבקבוק לכוס ממש בעת ביצוע הקסם.

 

 

בשורת הקסם
החומרים: 2 מעטפות זהות, 2 פיסות נייר זהות, עפרון/עט, מעט דבק.

ביצוע הקסם:
1. להדביק את שתי המעטפות  בצידן האחורי, "גב אל גב" כך שאם מחזיקים אותם יחד הם נראים כמעטפה אחת
2.  באחת המעטפות לשים פתק ובו משפט כלשהו (שמך או הודעת מסתורית כלשהי).
3.  לשים את המעטפות במקום ביצוע הקסם כאשר המעטפה הריקה פתוחה לפניך והפתק הריק מונח לידך.
play_tricks2
4.  כאשר החברים יושבים מסביב להראות לכולם את הפתק הריק – לשים דגש על הפתק הריק והשתדל לעשות מזה "עניין". זוהי פעולת הסחה: הצופים מרוכזים בפתק הריק ולא במעטפות!
5.  לקפל את הפתק באותו אופן בו קיפלת את הפתק הקודם ולשים אותו במעטפה שלפניך.
6.  כעת שוב תזדקקו לפעולת הסחה: לקח את העיפרון/העט ולהניע אותו מעל לראש. הצופים יסתכלו בעיניך או יעקבו אחר העיפרון/עט. תוך כדי הנעת העיפרון/עט להפוך את המעטפות כך שהמעטפה שהפתק הרשום נמצא בה תהיה מול עיניך.
7.  כעת להוציא את הפתק הכתוב!
8.  להכניס את המעטפה השנייה באלגנטיות לתוך הכיס… בעוד כולם עסוקים בפתק הכתוב.

 

מטבעות מעופפים
החומרים: נייר דבק, מטבע של שקל.

ביצוע הקסם:  

  1. בנייר דבק להדביק את המטבע לחלק הפנימי של כף היד.
  2. להחזיק את הידיים באופן טבעי – כך שאי אפשר יהיה לראות את המטבע "מציץ" מכף ידך.
  3. למצוא מקום כלשהו בו ניתן להניח את הידיים מבלי שהקהל יראה, כמו למשל מתחת לשולחן, או מאחורי אוזניו של אחד המתנדבים מהקהל. במקום בלתי נראה זה, לתפוס את המטבע כלפי מעלה באמצעות האצבע – זה יראה כאילו המטבע נלקח משום מקום!
    play_tricks3

4. התאמנו בתרגיל זה מספר פעמים לפני ה"הופעה" בפני הקהל.
5. לסיום: להעיף את היד באוויר תוך כדי תפיסת המטבע (לא לעשות זאת מהר מידי כך שהמטבע ישתחרר מנייר הדבק) – זה יראה כאילו המטבעות נתפסו מן האוויר…

 

קסם הקרח
החומרים: כוס חד-פעמית, קוביות קרח, חוט, מעט מלח
ביצוע הקסם: מומלץ לבצע את ה"קסם" יחד עם קהל הצופים כך שכל אורח יקבל כוס חד-פעמית מלאה במים שבתוכה קוביית קרח, חוט ומעט מלח.  המשימה היא לנסות להוציא את קוביות הקרח בעזרת החוט – מעשה שאינו אפשרי. לאחר כמה ניסיונות כושלים לבקש מן הילדים לשים את החוטים בכוס ולזרות עליהם מעט מלח – סופרים עד 10 והפלא ופלא החוט שאליו מודבקת קוביית הקרח יוצא מן הכוס בקלות!
הערה: מומלץ להכין מלאי קטן של קוביות קרח מכיוון שיש להניח שהילדים יבקשו לבצע את הקסם מספר פעמים…

 

גוונים בקרח
החומרים: להקפיא גוש קרח בקרטון (בקרטון חלב או כל כלי אחר המצוי בידך), מלח שולחני גס, צבעי מאכל (במשחה או נוזל).

ביצוע הקסם: להוציא את גוש הקרח מן הקרטון (או הכלי שבו בחרת להשתמש) ולהניחו על צלחת הגשה על צידו או על קצהו. לפזר על מספר מקומות בגוש הקרח את המלח השולחני ובמקביל לשים מעט צבע מאכל (בכל פעם צבע שונה) בכל מקום בו פיזרת מלח.  להמתין מעט עד למחזה המרהיב בו הצבעים עושים את דרכם למרכז גוש הקרח.

 

הבלון שאינו מתפוצץ
החומרים: בלון, נייר דבק, מחט

ביצוע הקסם: לפני ה"הופעה" לחבר פיסה קטנה של נייר דבק לבלון. בעת הביצוע לקחת מספר בלונים ולנפח (כולל הבלון שאליו הודבק נייר הדבק, יש רק לזכור מי מהם הוא אותו בלון ולהיכן בדיוק חיברת את נייר הדבק …). לנעוץ את המחט בכמה בלונים ולהראות שאכן היא גורמת להם להתפוצץ.  לקחת את הבלון המודבק לנעוץ במקום נייר הדבק את המחט… והבלון מסרב להתפוצץ.

 

חור ביד
החומרים:  גליל נייר חד-פעמי, או נייר מגולגל בצורה דומה

ביצוע הקסם: להחזיק את הגליל מול אחת העיניים. להסתכל בשתי העיניים על עצם כלשהו הנמצא במרחק של 3-4 מטרים ממך.  את היד החופשית (זו שאינה אוחזת בגליל) להחזיק מול העין שאינה מסתכלת דרך הגליל (ראה הציור למעלה לשם הדגשה). מה שתראו זה חור עגול בכף היד… העצם שראית מולך לפני כן, תופיע כעת בצורה ברורה בתוך החור!
play_tricks6

 

אצבע "צפה"
החומרים: שתי ידיים ושתי עיניים…

ביצוע הקסם: להניח את שתי כפות הידיים בגובה העיניים להחזיק את האצבע ביד מול האצבע המקבילה בכף היד השנייה (האצבעות המורות). להשאיר בין שתי האצבעות מרחק של כ-3 סנטימטרים. במצב זה להסתכל על אובייקט כלשהו הנמצא על הקיר ממולך.
play_tricks5    play_tricks4

מה שתראה הוא אצבע בעלת שתי קצוות ה"צפה" בין שתי אצבעות ידיך. אם קיימת בעיה  כלשהי יש פשוט להקפיד על כך שהאצבעות תהיינה בגובה העיניים. לנסות את האשליה כאשר שתי האצבעות המורות נוגעות אחת בשנייה…