יום הולדת לילדים בספקטרום האוטיסטי


autism


המודעות לספקטרום האוטיסטי גדלה משמעותית בשנים האחרונות ובמקביל חלה עלייה דרמטית במספר הילדים המאובחנים כאוטיסטים.

שני המאפיינים העיקריים של אוטיזם הם שיבוש היכולת התקשורתית-חברתית ואלרגיות למזון. בין אם ילדך סובל מאוטיזם, ובין אם את מכירה ילדים כאלה בסביבתך הקרובה – תכנון מסיבת יום הולדת לילד אוטיסטי הוא אתגר לא קטן.

לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם להפוך את יום ההולדת ליום מיוחד עבור הילד האוטיסטי, תוך התחשבות בצרכיו המיוחדים:

 

  • תכננו את מועד המסיבה

הורים רבים מבחינים בהתנהגות רגישה יותר של ילדיהם בזמנים מסוימים. שימו לב לדפוסי ההתנהגות של ילדכם במשך היום ותזמנו את יום ההולדת כך שיתאים לשגרת יומו.

  • הכינו את הילד/ה החוגג/ת

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות לפני המסיבה היא לשוחח עם הילד. נסו להסביר לו את החשיבות של היום ומדוע אנו רוצים לחגוג את יום הולדתו. אם תכננתם עבודות יצירה וקישוטים ליום ההולדת, נסו לשתף אותם בעשייה.

  • רשימת המוזמנים

לעתים קרובות מומלץ להסתפק במשפחה הקרובה ו/או במספר מצומצם של אנשים המודעים לבעיה ושהילד מכיר אותם היטב. כך האורחים והילד לא ירגישו במבוכה.

  • מיקום המסיבה

הבית הוא המקום הטוב ביותר לערוך בו את המסיבה. הבית הוא המקום בו הילדים מרגישים יותר נינוחים ובטוחים יותר מבכל מקום אחר.

  • צרו אווירה מתאימה

עזרו לילד להתאים את עצמו לאווירת המסיבה באמצעות השמעת מוזיקת רקע האהובה עליו. רבים מהילדים האוטיסטים רגישים לקולות ויגיבו טוב יותר למוזיקה מרגיעה.

  • שתפו אותו במשחקים מתאימים

בחרו את המשחקים אותם הם אוהבים. ילדים אוטיסטים נהנים ממגע באופן שאינו מקובל בקרב ילדים אחרים. לחצו על משחקים מומלצים לילדים בספקטרום האוטיסטי לבחירת המשחקים המתאימים לילדכם.