משחקי ילדים נפוצים ברחבי העולם


צ'ילה
קוֹרֶה קוֹרֶה לָה גוורָאקה – רוץ רוץ לה גוורָאקה (מילה ללא משמעות)
חומרים: מטפחת
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים רץ סביב למעגל כשהמטפחת בידו. הילדים אינם מסתכלים על הילד הרץ. תוך כדי הריצה הוא מניח את המטפחת מאחורי גבו של אחד הילדים. במידה שהילד לא הבחין במטפחת עד לסיום הסיבוב, הוא יוצא מן המשחק. אם הילד הבחין במטפחת הוא רודף אחר הילד הרץ. אם הצליח להשיג אותו לפי שסיים את הסיבוב – הוא מחליף את מקומו וחוזר חלילה.

יוון
משחק הפסלים
המשחק: אחד הילדים עומד באמצע רחבה גדולה וסופר. כאשר הוא מפסיק את הספירה (הוא סופר עד 10 לפחות ומפסיק את הספירה לפי ראות עיניו) הילד צועק: "פסל" (או "אָגְלָמָטָה" ביוונית) ועל הילדים ל"קפוא" במקום ולהפוך לפסלים (אפשר לבחור פסלים מוכרים כמו פסל החירות, פסל האיש החושב ועוד). הילדים יכולים להשתמש באביזרים כמו מקלות או כדורים כדי להמחיש את הפסל. הילד הנבחר מנסה להצחיק אותם ולגרום להם לזוז. הילד האחרון שנשאר הוא זה שלא זז כל המשחק והוא כמובן המנצח!

צרפת
קלאס השבלול (בצרפתית: שבלול הוא " אֶסְקָרְגוף ")
חומרים: גיר (לשרטוט הקלאס)
משחק: לצייר את ה"קלאס" לפי התרשים שלמטה.

משחקי ילדים נפוצים ברחבי העולם

על כל אחד מהילדים להחליט באיזו רגל יקפץ גם למרכז הקלאס וגם לאחור. יש להתחיל מריבוע מספר 1 לכיוון המרכז. יש לקפץ רק פעם אחד בכל ריבוע. במידה ודורכים על הקווים המפרידים מפסידים את התור. אפשר לנוח מעט שמגיעים למרכז הקלאס. יש לקפץ באותה דרך חזרה ממרכז הקלאס לריבוע מספר 1. מי שהצליח להגיע בהצלחה למרכז הקלאס ובחזרה יכול לבחור את אחד הריבועים כ"בית" והוא יכול לשמש לילד כאזור מנוחה בסיבוב הבא. הילד יכתוב בגיר את ראשי התיבות של שמו על הריבוע. על המשתתפים האחרים לדלג על ביתו. המשחק מסתיים כאשר אין עוד אפשרות להגיע למרכז. הילד בעל מספר הריבועים הגדול ביותר הוא המנצח.

פקיסטן
אֻנְץ' נִיץ' (התרגום בפקיסטנית הוא "למעלה" ו"למטה" בהתאמה)
משחק הנקרא בפקיסטנית "אונץ וניץ". משחק המתאים לחצר גדולה ובה מתקנים שונים כמו ספסלים, קורות עץ מוגבהות, סלעים, מגלשות ועוד.
המשחק:  אחד הילדים בוחר ב"אונץ" (למעלה) או ב"ניץ" (למטה). אם בחר ב"אונץ", סימן שהאדמה לא בטוחה מספיק ועל הילדים לטפס על משהו על מנת לא להיתפס. לעומת זאת, אם הילד בחר ב"ניץ" – סימן שהאדמה בטוחה ואפשר להישאר עליה בבטחה. הילד  שמתבלבל בין השניים מוצא מן המשחק. דרך מצוינת ליהנות ולשחרר עודף אנרגיה!

גאנה
פִּילוֹלוֹ
חומרים: מטבעות כסף. מטבע אחד לכל משתתף.
המשחק: אחד הילדים הוא מנהיג המשחק וילד נוסף אחראי על לוח הזמנים והשיפוט.
הילדים עומדים כשגבם מופנה למנהיג. המנהיג מחביא את המטבעות והילד האחראי ללוח הזמנים עומד בקצה מסלול הסיום ותפקידו לשפוט מי מהילדים מגיע ראשון. כאשר המנהיג צועק: "פִּילוֹלוֹ" הילד מפעיל את השעון ושאר הילדים פותחים במרוץ למציאת המטבעות. מי שמוצא את המטבע ומגיע לקו הסיום מקבל נקודה. הילד שצבר את מספר הנקודות המרבי הוא המנצח.

קוריאה
קוֹנְגָקִי  נוֹלִי
החומרים: 5 אבנים קטנות
המשחק: אחד הילדים מפזר את חמשת האבנים על האדמה. הוא זורק אבן אחת כלפי מעלה תוך שהוא לוקח אבן נוספת ומנסה לתפוס את האבן שנזרקה. כעת יש לו שתי אבנים, הוא בוחר את האבן השלישית ועושה את אותה פעולה. בסיבוב השני במשחק על המשחק לקחת שני אבנים ולזרוק אחת, בסיבוב השלישי הוא לוקח שלושה אבנים וזורק אחת, בסיבוב הרביעי ארבעה אבנים ובסיבוב החמישי הוא לוקח את כל חמשת האבנים. לאחר מכן הוא זורק את כל האבנים באוויר ומנסה לתפוס אותם בכף ידו – מספר האבנים שהצליח לתפוס הוא הניקוד שיקבל. אם לא הצליח לתפוס אף אבן המשחק עובר לילד שאחריו.

אנגליה
העבירו את החבילה
חומרים: קרטון, נייר עטיפה/עיתון, טייפ ומוסיקה.
המשחק: לפני המשחק יש לעטוף דבר מה מצחיק או טיפשי מהבית בשכבות של נייר עטיפה או נייר עיתון. שימוש בצבעים שונים של ניירות יקל על הילדים בהסרתם. על הילדים לשבת או לעמוד במעגל תוך כדי השמעת המוסיקה. על הילדים להעביר את ביניהם את החבילה עד שהמנגינה נפסקת. הילד שבידו נמצאת החבילה מסיר שכבה אחת של העטיפה והמוסיקה מתנגנת שוב. כך עד שמוסרת שכבת העטיפה האחרונה – הילד שפותח את השכבה האחרונה הוא הזוכה בחפץ שבתוכה.

אוסטרליה
הקנגורו המקפץ
המשחק: הילדים יושבים במעגל ואחד מהם נבחר לשבת במרכז – הילד הנבחר הוא הקנגורו המקפץ. הקנגורו כורע על ברכיו כשעיניו עצומות. הילדים צועקים לו "קנגורו רוץ כי אותך רוצים לצוד!". אחד הילדים שיושב במעגל נוגע בכתפו של "הקנגורו" ושואל: "נחש מי תפס אותך?" אם הילד ניחש נכון הילד השואל הוא הקנגורו הבא. המשחק נמשך עד שכל אחד מהילדים זוכה להיות קונגורו.

ישראל
משחק הגוֹגוֹאִים
חומרים: גרעיני אפרסק (לפחות 20 לכל אחד מהמשתתפים). אם אין בנמצא אפשר להשתמש באצטרובלים או באבנים קטנות. קופסת נעליים ריקה לכל משתתף.
המשחק: על הילדים לחורר 6 חורים בגדלים שונים במכסה העליון של קופסת הנעליים (מומלצת עזרתו של מבוגר). החור הקטן ביותר צריך להיות קצת יותר גדול מהגוגו, האחרים צריכים להיות משמעותית גדולים ממנו. לכל אחד מהחורים יש מספר לפי ערכו: 1 – לחור הגדול ביותר, והמספר הגבוה ביותר לחור הקטן ביותר. הילד עומד במרחק של מטר בערך (או קרוב יותר במשחק עם ילדים בגילאים נמוכים) ומנסה לזרוק את הגוגו לחורים בקופסת הנעליים של חברו. אם הוא מצליח על החבר לתת לו גוגואים לפי הערך המספרי שניתן לחור. במידה שלא הצליח להכניס אף גוגו – עליו לתרום גוגו אחד לחברו. הילד עם מספר הגוגואים הגדול ביותר הוא המנצח.