מתי ואיך פותחים מתנות?


gifts


טקס פתיחת המתנות מקובל במסיבות רבות. ברוב המקרים, בעיקר אם מדובר בילדים קטנים, הילד החוגג קורע את מעטפת המתנה ובטרם זו התגלתה בפניו הוא עובר למתנה הבאה… זאת מבלי שתהיה לו ההזדמנות להתייחס למתנה או להודות לאורח שהביא אותה…

לפניכם רעיונות לחלוקת המתנות שתבטיח שכל מתנה תזכה לתשומת לב נפרדת:

  • כל הילדים, כולל הילד החוגג את יום ההולדת, עומדים (או יושבים) במעגל כשהם אוחזים במתנות שהביאו.  הילדים מעבירים את המתנות מאחד לשני כשברקע מושמעת מנגינת יום הולדת כלשהי. כאשר המנגינה נפסקת – המתנה הנמצאת בידיו של הילד החוגג נפתחת וכו'.
  • להפוך את טקס פתיחת המתנות "למצוד אחר האוצרות המוחבאים": לפני המסיבה יש לכתוב על גבי פתקים רמזים שונים למציאת המתנות במקומות שונים בחדר/בחצר, לדוגמא: "המתנה אותה אתה מחפש נמצאת מאחורי השידה בצד ימין..". לאחר הגעת האורחים מישהו מהמבוגרים דואג להחביא את המתנות במקומות שונים בבית/בחצר. הילד החוגג מקבל כל פעם כרטיס המוביל אותו למתנה אחרת – בדרך זו ניתנת לילד ההזדמנות לפתוח את המתנות אחת לאחת.
  • הילד החוגג יושב במרכז המעגל וכל שאר הילדים יושבים מסביבו ומחזיקים במתנות שהביאו. כל ילד בתורו נגש לילד החוגג ומוסר לו את המתנה שהביא.
  • הילדים יושבים במעגל שבמרכזו בקבוק (כמו במשחק "אמת או חובה") מסובבים את הבקבוק על צירו והילד שהבקבוק מכוון אליו הוא הילד המגיש את מתנת יום ההולדת. לחילופין, ניתן לכתוב את שמות המשתתפים בפתקים להניחם בתוך כובע ולשלוף את שם הילד שיגיש את המתנה.
  • ישנם הורים/ילדים המעדיפים לפתוח את המתנות לאחר סיום המסיבה ולכתם של האורחים. ישנם, לעומתם, המעדיפים לפתוח את המתנות במהלך המסיבה.  שתי הגישות הן מקובלות וכשרות חשוב שתעשו את הבחירה המתאימה והנוחה ביותר לילדכם!