עוגות וכיבוד ליום הולדת


cakes

ארוחה עוגה כיבוד שתייה

 

על האוכל, העוגות והכיבוד המוגשים ביום ההולדת להיות פשוט, בסיסי ופונה למכנה המשותף הרחב ביותר.  מומלץ גם להתאים את המזון והכיבוד לנושא המסיבה (אם קיים), לגיל הילדים ולשעה בה נערכת המסיבה.

ארוחה – כן או לא
הגשת "ארוחה".  אם המסיבה גולשת לשעות הצהריים או הערב יש לכלול בהגשה גם מנה עיקרית כלשהי, לדוגמא: לחמנייה עם נקניק וקטשופ, חומוס בפיתה, פיתה/לחמנייה בתוספת גבינה צהובה/ממרח שוקולד. ירקות חתוכים ופירות העונה (בקיץ המבחר גדול יותר).

מומלץ להימנע מהגשת ארוחה כדת וכדין משום שבמרבית המקרים מירב האוכל ימצא את דרכו את הפח (בעיקר כשמדובר בילדים קטנים יותר…).
אם מסיבת יום ההולדת היא סביב נושא אפשר להגיש את העוגה והכיבודים כך שיתאימו לנושא המסיבה. שפע של רעיונות ומתכונים מצויים באתר.

עוגה
העוגה היא אחד המרכיבים החשובים במסיבת יום ההולדת ומספר האפשרויות להכנה והגשה הן אינסופיות. חשוב להתאים את העוגה בראש ובראשונה לרצונו של הילד, נושא המסיבה, זמן ההשקעה והתקציב.

  • להתייעץ עם הילד – ילדים נוטים לשנות את דעתם…  מומלץ להתייעץ עם הילד על העוגה אותה הוא רוצה זמן קצר ככל שניתן לפני המסיבה (כיומיים-שלושה).
  • זמן ההכנה – אם טרם התנסית בהכנת עוגה זהה או דומה לזאת הנבחרת, מומלץ להכינה כיומיים/שלושה ימים מראש על מנת למנוע מפח נפש. אם לצורת העוגה המבוקשת קווי מתאר מסובכים, אפשר להעתיק את הדוגמא  על נייר אפייה/פרגמנט, להצמיד אותו לעוגה בעזרת קיסמים ולחתוך לפיו.
  • טיפים לאפייה ולציפוי:
    – לשמן את תחתית תבנית האפייה. להניח עליה נייר אפייה ולגזור את השוליים – כך תבטיחו הוצאה "נקייה" של העוגה מתבנית האפייה.
    – לפני ציפוי הקרם/הזיגוג מומלץ להקפיא את העוגה על מנת למנוע חדירה של פירורי העוגה לציפוי.
    – אפשרות נוספת לקבלת ציפוי חלק: למרוח שכבה אחת של הקרם/הזיגוג על העוגה להכניס להקפאה עד ליצירת קרם נוקשה. להוציא מן המקפיא ולמרוח על השכבה את יתרת הציפוי.
    – לקבלת משטח נקי מומלץ להניח רצועות של נייר אפייה/נייר שעווה מסביב לעוגה לפי הציפוי. בתום המריחה להסיר את הנייר.
  • עוגות שוקולד – הילדים (וגם המבוגרים) אוהבים בעיקר… עוגות שוקולד. אם בידך מתכון מנצח לעוגת שוקולד- זה הזמן להשתמש בו.  באתר תוכלי למצוא מתכונים לעוגות שוקולד מגוונות וקלות להכנה, שילדים אוהבים במיוחד. אפשר לקשט את עוגות השוקולד בקרם/זיגוג לפזר סוכריות צבעוניות (או סוכריות גומי בצורות שונות) ואלמנטים שונים הקשורים לנושא המסיבה ולהגיש. בנוסף, אפשר להשתמש במתכוני עוגות השוקולד הבסיסיים גם להכנת עוגה בצורות שונות המתקשרות לנושא המסיבה.   ליצירת צורות שונות ניתן להשתמש בתבניות בדוגמאות שונות הנמכרות ברשתות כלי הבית והמזון (צורת דובון, לב, כוכב פרפר ועוד).
  • עוגה אישית – במקום עוגת יום הולדת עיקרית אפשר לאפות עוגות אישיות ולהגישן בצורות שונות.  אפשר להכין קרמים בצבעים שונים ולצפות בהן את העוגות, או לקשט אותן בסוכריות שונות ליצירת עלי כותרת ועוד כיד הדמיון הטובה…
  • קישוט העוגה – באתר מגוון גדול של מתכונים ליצירת קרמים וזיגוגים לעוגות. הקרמים המוכנים הנמכרים בשוק מבוססים בדרך כלל על מרכיבים המבוססים על שומן מוקשה שאינו בריא לאכילה.   צבעי מאכל – צבעי המאכל הנכללים במתכונים הם בכמות מזערית והגשה חד פעמית שלהם במסיבת יום ההולדת אינה מקור לדאגה. באתר מצויה טבלה לערבוב צבעי מאכל המפרטת כיצד לקבל גוונים שונים מצבעי מאכל בסיסיים.
    אם בכל זאת ברצונכן להימנע משימוש בצבעי מאכל אפשר להכין צבעי מאכל שונים מחומרים  טבעיים, לדוגמה: מיץ סלק לקבלת צבע סגול, תמצית תה לקבלת צבע חום וכד'.  לאופן הכנת צבעי מאכל מאכל טבעיים מירקות כנסו לכאן.
  • עוגות קנויות – זוהי כמובן האפשרות הנוחה, הקלה, הבטוחה וגם – היקרה ביותר. 

באתר תוכלו למצוא מתכונים להכנת עוגות יום הולדת המותאמות ליום הולדת ללא נושא, וכאלה המותאמות לנושא שבחרתם.

כיבוד
להכין חטיפים לנשנוש עוד בתחילת המסיבה על מנת למנוע מצבים של התעסקות מוגזמת של הילדים עם השאלה "מתי כבר יחלקו אוכל?"… ילדים שאכלו ושתו לפני הפעילות העיקרית – יהיו רגועים יותר במהלך הפעילות במסיבה.

מומלץ להכין מראש את הכיבוד על צלחות חד-פעמיות במקום להכין שולחן אוכל – ברוב המצבים הילדים מתנפלים על השולחן ויוצא שהחזקים זוכים למנה גדולה יותר… חסכו מהם את ההתנפלות בהגשת צלחת אישית המכבדת כל ילד. לשים על הצלחת את המנה העיקרית ולצידה חטיפים ו/או ממתקים.  את הצלחות לחלק אחרי הפעילות העיקרית של המסיבה ולפני טקס כיבוי הנרות וחלוקת המתנות.  את הצלחות האישיות מומלץ להכין בזמן הפעילות כך שהמזון נשאר טרי ולא נשארות מנות מיותרות או חסרות.
בזמן הפעילות העיקרית של המסיבה מומלץ להסיר את החטיפים ובכך לאפשר לילדים ריכוז מרבי בפעילות ו/או בהופעה.

סוג הכיבוד. מומלץ להכין מגוון של חטיפים וממתקים, עם זאת אין צורך להגזים בכמויות ובסוגים: 2-3 סוגי חטיפים וממתקים כמו, וופלים, סוכריות עדשים/גומי (שנדבקות פחות לשיניים מסוכריות טופי או מרשמלו למשל). פופקורן הוא חטיף בריאותי יותר אבל מאוד חשוב להתאים אותו לגיל הילדים החוגגים: אין להגיש פופקורן לילדים מתחת לגיל 5 שנים מחשש לחנק.

שתייה
להבדיל מן הכיבודים המוגשים בעיתוי מסוים, על השתייה להיות זמינה ובכמות מספקת במהלך כל המסיבה.  אפשר להכין שתייה מתרכיז בתוספת מים ו/או מים בלבד.  בימי הקיץ הישראלי החם חשוב להקפיד שהילדים ישתו  אפילו אם אינם ששים לעשות זאת על דעת עצמם… חשוב לדאוג לכמות מספקת של כוסות חד פעמיים (לפחות פי 3 ממספר הילדים במסיבה).