עוגת בוב ספוג


החומרים:
עוגה בחושה (בתבנית מלבנית)
5 כוסות קרם לבן
5 מקלות לחם
צבע מאכל צהוב (או להכין זיגוג צהוב מחומרים טבעיים)
2 כוסות קרם שוקולד
2 סוכריות שוקולד עגולות ושטוחות (M&M)עוגת בוב ספוג
2 וופל שוקולד מלבני (אפשר לחלק חטיף טורטית לשני חלקים)
3 רצועות ליקוריץ שחורים
צבע מאכל אדום (בשפופרת)
סוליית פרי יבש – תות שדה
סוליית פרי יבש – אננס
7 סוכריות גומי צבעוניות בצבעים כתום וצהוב, חתוכות לשני חלקים
אפשרות: 2 מרשמלו שוקולד (אם לא משיגים – מרשמלו רגיל טבול בזיגוג שוקולד, להניח לקירור)
קיסמים

אופן ההכנה:

  1. לחתוך בקצה התחתון של העוגה המוכנה שני משולשים קטנים בגובה של 8 ס"מ ובבסיס כ-3 ס"מ. הרצועות הללו ישמשו ליצירת כפות הידיים של בוב ספוג.
  2. להניח את 2 מלבני הוופל מתחת לעוגה – ליצירת מכנסיו של בוב ספוג.
  3. את מקלות הלחם לחתוך באופן הבא: באורך של כ-8 ס"מ ליצירת הידיים, 10 ס"מ לרגליים ו-4 ס"מ ליצירת האף.
  4. להניח בצד ½1 כוס של קרם לבן. את הקרם הלבן שנשאר לערבב בצבע מאכל צהוב (או להשתמש בזיגוג הצהוב שבאתר). להשאיר בצד ¾ כוס מהזיגוג הצהוב.
  5. לצפות את החלק הגדול של העוגה בזיגוג צהוב. לצפות את החלק האמצעי והשרוול בזיגוג לבן. לצפות את החלק התחתון של העוגה (המכנסיים) ואת החלק העליון של הרגליים בקרם שוקולד.
  6. לחמם מעט את הזיגוג הצהוב שנשאר (עד שיתקבל מרקם קשה יותר הדומה לקצפת), לטבול בתוכו את מקלות הלחם המשמשות לידיים, רגליים ואף ולהניח בצד לייבוש.
  7. ליצירת העיניים: הפכו כוס קטנה ולחצו אותה בעדינות כדי ליצור את תבנית העיניים. למלא את אזור העיניים בקרם הלבן. לשים את קרם השוקולד בשקית זילוף ולסמן את העיגול סביב העיניים. לחתוך את הליקוריץ השחור ליצירת הריסים. לשים את סוכריות השוקולד במרכז כל עין.
  8.  ליצירת הפה: לסמן בעזרת קיסם את היקף הפה. לקחת מקרם השוקולד 3 כפות ולערבב אותם בצבע מאכל אדום – למרוח את הקרם בחלל הפה.  לחתוך את סוליית פרי תות השדה לריבוע בגודל של כ-5 ס"מ וליצור צורה של לשון, לפי התמונה. לחתוך את סוליית פרי האננס לשני מלבנים קטנים – כדי ליצור את השיניים. לשים את קרם השוקולד בשקית זילוף ולסמן את החלק החיצוני של הפה.
  9. ליצירת האף: לנעוץ קיסם בקצה מקל הלחם המיועד ליצירת האף, לנעוץ את המקל בזווית קטנה ליצירת האף.
  10. לשים את הקרם הצהוב בשקית זילוף ולסמן מסביב לפניו של בוב ספוג. לסמן גם היקף של 2 לחיים משני הצדדים. להשקיע את חצאי סוכריות הגומי ליצירת הנקבים.
  11. ליצירת הבגדים: לחתוך את סוליית התות-שדה בצורת עניבה. בשקית זילוף שבה קרם השוקולד, לסמן את העניבה והצווארון.
  12. לשים בעדינות את מקלות הלחם ליצירת הזרועות. לחבר את הזרוע המנפנפת לשלום בעזרת קיסם.  לחבר את כפות  הידיים לזרועות בעזרת קיסם. לשים את 2 מקלות הלחם ליצירת הרגליים. נועצים קיסמים בשתי סוכריות המרשמלו ומחברים ליצירת הנעליים.