פעילות אמנות ויצירה


העבירו את התמונה
החומרים: דפי צביעה, עפרונות, צבעים
המשחק: הילדים יושבים במעגל. לחלק לכל ילד דף נייר, עיפרון וצבעים. כל ילד מצייר על דף נייר  עיגול  ומתחתיו כותב את שמו. התמונה מועברת מילד לילד, כאשר כל אחד מוסיף לציור פרט אחר (עיניים, פה, וכו'). המשחק נמשך עד שהתמונה המקורית חוזרת לילד.

מה לא בסדר בתמונה?
החומרים: תמונה מפורסמת (אפשר לחפש באינטרנט) מוגדלת. גזירת אובייקטים שונים ממגזינים. דף ועיפרון/עט לכל משתתף.
המשחק: הגדילו את התמונה והדביקו לה את האובייקטים שאינם שייכים לה. על הילדים להסתכל על התמונה במשך 10 שניות ולשים לב לאובייקטים שאינם שייכים. לאחר הצפייה בתמונה עליהם לרשום את האובייקטים. מי שזכר את מספר האובייקטים הגדול ביותר הוא המנצח.

נחשו מה ציירתי
החומרים: כן ציור, דפדפת ציור גדולה, סלסילה (קערה), פתקים עליהם כתובים מילים ו/או משפטים, עיפרון, צבעים.
המשחק: כל ילד בתורו שולף מן הסלסילה (קערה) פתק. על הילד לצייר על דף הציור ציור או רישום שיבטא את המילה או המשפט. על הילדים האחרים לנחש על פי הציור את מה שנכתב בפתק. אפשר להגביל את הציור בזמן וכך להפוך את המשחק למרתק יותר.

חיוך המונה ליזה
החומרים: פוסטר של המונה ליזה, מטפחת לכיסוי העיניים, לגזור חיוכים שונים ממגזינים, או לצייר אותם בעצמכם, נעצים קטנים.
המשחק: כל ילד בתורו מכסה את עיניו במטפחת ומקבל את "פיסת החיוך" עם הנעץ. עליו לנעוץ את החיוך במקום המתאים בפוסטר. הילד ש"פיסת החיוך" שלו כיסתה את חיוך המונה ליזה בצורה הטובה ביותר הוא המנצח.

התאמה בין ציור לצייר
(מתאים לילדים גדולים יותר המבינים מעט באומנות)
החומרים: הדפסים של ציורים וציירים מפורסמים.
המשחק: לפזר את הציורים והציירים על משטח (שולחן/רצפה/קיר). לחלק את הילדים לזוגות. על כל זוג להתאים בין הצייר לציור.

הטלת מכחולים
החומרים: כמה מכחולים גדולים, כדורי פלסטלינה, מטרה (בריסטול) בצורת כן ציור (ניתן להשתמש בכן ציור אמתי שעליו מודבק בריסטול).
המשחק: לחורר את בריסטול המטרה. להדביק את כדורי הפלסטלינה על קצה ידית המכחול. כל ילד בתורו עומד במרחק שנקבע מראש מהמטרה ומקבל מספר מכחולים אותם הוא מנסה לקלוע למטרה (דרך החורים). הילד שהצליח לקלוע את מספר המכחולים הגדול ביותר, הוא המנצח.

משחק השרבוטים
החומרים: דפים, עפרונות
המשחק: מחלקים את הילדים לזוגות. אחד הילדים מקבל דף נייר ועליו לאלתר במהירות שרבוט כלשהו. הנייר עובר לילד שלצידו שצריך במשך דקה להפוך את השרבוט לציור. זה הרבה יותר קשה ממה שנדמה! הילד הראשון שמצליח לעשות זאת הוא המנצח.

משחק הפסל
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות הפסל. הפסל מקבל לידיו את הפסל (אחד הילדים) ויש לו 30 שניות ל"פסל אותו" לפי ראות עיניו. לדוגמה, הוא יכול לשים את יד אחת על המותניים, את היד השנייה להרים למעלה ולעמוד על קצה האצבעות. על הקבוצה לנחש מה הפסל שנוצר – במקרה זו רקדנית.
הילד שניחש נכון הופך להיות הפסל.
אפשר להוסיף לפסל פסלים (ילדים) נוספים.
אפשרות נוספת: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. מאחת הקבוצות נבחר ילד להיות הפסל. הוא שולף פתק הכולל מילה שאותה עליו לפסל. אם הקבוצה שאליו הוא משתייך ניחשה נכון הקבוצה זכתה בנקודה. במידה שלא על הקבוצה השנייה לנחש. אם ניחשה נכון, היא ממנה את אחד הילדים מהקבוצה להיות הפסל הבא.