פעילות – אפייה ובישול


תחרות אכילת קצפת
החומרים: צלחת קטנות (רצוי חד-פעמיות), קצפת, דובדבנים/פרוסות בננה, מפיות
המשחק: להניח על הצלחות קצפת ועליה דובדבנים או בננות פרוסות. לפזר את הצלחות מסביב לשולחן גדול. הילדים מסתדרים סביב השולחן ובהינתן האות כולם מנסים לאכול במהירות האפשרית את הקצפת והתוספות. הראשון לסיים הוא המנצח!  לא לשכוח מפיות לניגוב!

מרוץ הטבחים
החומרים: 2 ביצים מבושלות, 2 סינרים, 2 כפפות מטבח, כף מעץ/מצקת. אפשרי: 2 כובעי טבחים.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לסמן את קו ההתחלה וקו הסיום של המרוץ. כל אחד מהילדים בכל קבוצה לובש סינר וכובע טבחים (במידה ויש). על הילדים לרוץ לקו הסיום ובחזרה תוך שהם אוחזים בכף העץ שעליה מונחת הביצה. בסיום על הילדים להעביר את אביזרי הלבוש, כף העץ והביצה לילד שאחריהם בקבוצה. המטרה היא לא להפיל את הביצה מכף העץ. מי שמפיל – נפסל.
הקבוצה עם מספר הילדים הרב ביותר היא הקבוצה המנצחת.

מרשמלו עיוור
החומרים: 2 קערות גדולות, כף הגשה גדולה, מטפחת לכיסוי העיניים, מרשמלו, שעון
המשחק: כל ילד בתורו מקבל 2 קערות גדולות שבאחת מהן ערמה של מרשמלו. מכסים את עיניו של הילד במטפחת. על הילד להעביר בעזרת הכף ובמשך דקה אחת כמה שיותר מרשמלו לקערה הריקה. הילד שהצליח להעביר את המספר הגדול ביותר של מרשמלו הוא המנצח – לאחר המשחק זוכים כולם ליהנות מזלילת המרשמלו!

ניחוש כלי מטבח
החומרים: להכין מראש פתקים עליהם כתובים כלי מטבח שונים (לדוגמא: מקצפת, כוס מדידה, מסננת, קרש חיתוך, פומפיה, מחבת, כותש שום, מרית, מערוך ועוד…).  להכניס את הפתקים לקערה/כובע/סלסלה. על כל אחד מכלי המטבח.
המשחק:  אחד הילדים בוחר פתק ובתוך דקה עליו לתת לשאר הילדים רמזים כך שיוכלו לנחש את כלי המטבח שכתוב בפתק. הילד יכול להשתמש במילים, תנועות ידיים וכתיבה כדי לעזור לקבוצה לנחש את התשובה הנכונה. הילד הראשון שניחש את התשובה הוא הילד הבוחר את הפתק בסיבוב הבא. במידה שאף ילד לא ניחש את התשובה הנכונה יש להראות לילדים את הכלי עצמו והראשון שיקרא בשמו הוא הילד שיוציא את הפתק בסיבוב הבא.

ראש ביצה
ראש ביצה

החומרים: ביצים מבושלות קשות, קרקרים עגולים, שמיר, פטרוזיליה, טבעות זיתים שחורים, עגבניות ועוד.
המשחק: על הילדים ליצור פרצופים שונים מהמרכיבים המפורטים למעלה כשהם משתמשים ביד אחת בלבד. עליהם להניח פרוסת ביצה על הקרקר ולקשט לפי הדמיון. ילד יום ההולדת משמש כשופט. הילד שהצליח לעשות את הפנים היפות ביותר בעזרת יד אחת – הוא המנצח.

משחק זיכרון
החומרים: כלי מטבח שונים (לא גדולים. לדוגמא: סכו"ם, כפות הגשה, מגררת, מסננת, כותש שום, ועוד), מגש
המשחק: להניח כלי מטבח שונים על המגש. להראות לילדים את המגש למשך כ-30 שניות. לאחר מכן להסיר את המגש ולתת לילדים לנחש אילו כלים היו מונחים עליו. הילד שניחש את מרב הכלים הוא המנצח.

עוגיות תלויות
החומרים: אופים או קונים עוגיות עם חור במרכזן, קושרים אותם בחוט לחבל כביסה (או כל חבל אחר).
המשחק: לשים את החבל כך שיהיה בגובה ראשם של הילדים, ולחזק אותו משני צדדיו. כל ילד נעמד מול העוגייה ובהינתן האות עליו לאכול אותה במהירות האפשרית, מבלי להשתמש בידיים! הילד שמצליח לעשות זאת ראשון – הוא המנצח.

משחק השוקולד
החומרים: סוכריות שוקולד, כפפת מטבח, קוביית משחק
המשחק: הילדים יושבים במעגל ובאמצע המעגל מונחת קערה שבתוכה סוכריות השוקולד.
כל ילד בתורו זורק את הקובייה, הילד הראשון שיוצא לו מספר 6 בקובייה רץ למרכז המעגל שם את הכפפה ואוכל כמה שיותר סוכריות שוקולד. תוך כדי האכילה הקובייה עוברת בין הילדים והילד הנוסף שיוצא לו המספר 6 מחליף אותו וכך הלאה, עד שכל הילדים זוכים להיות במרכז המעגל.


מתכוננים לארוחה חגיגית
החומרים: 2 סלסילות (או כלי קיבול אחר), 2 שולחנות, כסאות, 2 מפות, מפיות וסכו"ם. בנוסף: 2 תצלומים של שולחן ערוך.
המשחק: מחלקים את הילדים לשתי קבוצות ומחלקים לכל קבוצה את הסלסילה שבתוכה המפה, המפיות והסכו"ם. בהינתן האות על כל קבוצה לסדר את השולחן לארוחה חגיגית, להניח את המפה, לקפל כהלכה את המפיות ולהניח את הסכו"ם על פי התצלום. כל המשימה מוגבלת בזמן (תחליטו על זמן סביר על פי הגילאים). עם סיום המשימה על הילדים להתיישב ליד השולחן. הקבוצה שערכה את השולחן בצורה המדויקת ביותר ובזמן הקצר ביותר היא הקבוצה המנצחת.

 

מרוץ המגשים
החומרים:
2 מגשים, חפצים שונים לשים על המגש (סכו"ם, כוסות וצלחות חד-פעמיים, ועוד כיד הדמיון) החפצים יונחו על שולחן סמוך לקו המטרה.

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולסמן קו התחלה וקו מטרה. הילד הראשון מכל קבוצה רץ עם המגש לקו המטרה, מניח על המגש חפץ אחד או שניים, חוזר לקבוצה ומעביר את המגש לילד שאחריו, שחוזר על אותה פעולה. הפריטים על המגש נערמים – עד שאחת הקבוצות מפילה את המגש… הקבוצה השנייה היא כמובן המנצחת!