פעילות בוב הבנאי



מרוץ החרוטים

החומרים: 2 סלסילות (או כלי קיבול אחר), 4-3, כלי עבודה שונים (צעצועים/אמתיים), קונוסים (אפשר להדפיס מהאתר כאן), שעון/טיימר
המשחק: לשים את כלי העבודה באחת הסלסילות. לשים את שני הסלסילות בשני קצוות הרחבה. על כל ילד להעביר את אחד מכלי העבודה מסל אחד לסל שני, תוך שהוא מקיף את הקונוסים. הילד שעשה זאת בזמן הקצר ביותר הוא המנצח.

 

תחרות הבנאי המהיר
החומרים: 2 דליים (אפשרי גם קערות גדולות או צעצוע אוטו זבל), כף לכל ילד (אפשרי מפלסטיק), חול.
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת דלי/קערה/משאית/אוטו. כל ילד בשתי הקבוצות מקבל כף. כל קבוצה יושבת במעגל שבמרכז מונח הדלי ולצדו ערימת החול. בהינתן האות לתחילת המשחק על כל קבוצה למלא את הדלי שלה בחול, כשהם משתמשים בכף בלבד. הקבוצה שמילאה את הדלי ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

 

המרוץ לבניית החומה
החומרים: לאסוף קופסאות קרטון מסוגים וגדלים שונים שישמשו לבנים לבניית החומה.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. ליצור מקופסאות הקרטון שתי ערימות. הילד הראשון מכל קבוצה רץ אל ערימת הקרטון של קבוצתו חוזר בריצה ומניחה את "הלבנה" הראשונה. הילד שאחריו חוזר על הפעולה. הקבוצה הראשונה שסיימה את בניית החומה היא המנצחת.

 

היכן מסתתר הטלפון הנייד של בוב הבנאי?
החומרים: טלפון מפלסטיק לכל ילד
לפני המסיבה: להחביא את הטלפונים במקומות שונים.
המשחק: בתחילת המשחק להכריז "הוי לא! בוב שוב איבד את הטלפון הנייד שלו! האם תוכלו לעזור לו למצוא אותו?". כשכל הילדים מצאו את הטלפונים – הם לוקחים אותם אתם בתום המסיבה.

 

מרוץ המריצה
המשחק: לקבוע קו התחלה וסיום. לחלק את הילדים לזוגות, כאשר אחד מהם עומד על הברכיים והידיים והילד השני אוחז ברגליים. בהינתן האות על הזוגות להגיע לקו הסיום. הזוג שמגיע ראשון הוא המנצח.

 

מה מסתתר בארגז החול?
החומרים: כלי קיבול גדול שבתוכו חול, צעצועים שונים המוחבאים בחול.
המשחק: הילדים חופרים בחול למציאת הצעצועים. בתום המסיבה הילדים לוקחים אתם את הצעצועים שמצאו.

 

מרוץ הסלעים
החומרים: כדור קלקר לכל קבוצה (הקבוצה כוללת 4 ילדים), ספריי צבע אפור, קופסת קרטון/דלי לכל קבוצה (גדולים יותר מהכדורים).
לפני המסיבה: לצבוע את כדורי הקלקר, כך שייראו כמו סלעים. להניח אותם לייבוש למשך חצי שעה לפחות.
המשחק: לחלק את המשתתפים לקבוצות, בכל קבוצה 4 ילדים העומדים בטור. המרחק בין הילדים בטור הוא כ-2 מטרים. מול כל קבוצה להניח "סלע" (כדור). את הדלי/קופסה להניח במרחק של 2 מטרים מהילד האחרון בקבוצה. על הילד הראשון לגלגל את הכדור לילד שאחריו, תוך שהוא זוחל על ברכיו. אסור לו להרים את הכדור בידיים (לדוגמה, הם יכולים לדחוף את הכדור עם הראש, או לגלגל אותו עם הידיים). על הילד האחרון לגלגל את הכדור לתוך הקופסה הדלי. הקבוצה הראשונה שמסיימת את המשימה היא הקבוצה המנצחת.

 

בניית בית – משחק אותיות
המשחק: הילדים יושבים במעגל. ילד/ת היום הולדת מתחיל/ה במשפט: "בניתי בית והשתמשתי ב ______"",  משהו שמתחיל באות א'. הילד שאחריו חוזר על אותו משפט ומוסיף דבר מה המתחיל באות ב'. לדוגמה: "בניתי בית והשתמשתי באת ובברזל". המנצח במשחק הוא זה שהצליח לומר את המשפט הכולל את כל הדברים שנאמרו בסדר הנכון.