פעילות ומשחקים ידידותי לסביבה


חיפוש אוצרות בטבע
החומרים לקבוצה של 4 ילדים: העתק של "הדברים שיש למצוא בסביבה", עיפרון/עט, שקית איסוף.
המשחק: לחלק את הילדים ל-4 קבוצות. לחלק לכל קבוצה העתק של "הדברים שיש למצוא בסביבה", עט/עיפרון ושקית. לשלוח את הילדים לחפש את הדברים שברשימה ולשים אותם בשקית.
הקבוצה שמוצאת ראשונה את כל הדברים היא הקבוצה המנצחת.

מרוץ האבנים
החומרים: 2 ערימות של אבנים, סימון קו התחלה וסוף

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. ליד כל קבוצה מונחת ערימת אבנים. על הקבוצות להעביר את האבנים מהמקום המסומן לסוף ובחזרה. הקבוצה שמסיימת ראשונה היא הקבוצה הזוכה.

 

הנץ והציפורים
החומרים: חבל ארוך (שיספיק להקיף את מעגל הילדים)
המשחק: להניח את החבל על הרצפה/אדמה בעיגול גדול. הילדים יושבים מחוץ למעגל. החלק בתוך המעגל הוא היער והילדים שמחוצה לו הם הציפורים המלקטות זירעונים. בהישמע הקריאה "נץ" על הילדים לרוץ ליער על מנת שלא יתפסו ע"י הנץ. ילד שלא הצליח להיכנס ליער בתוך 5 שניות – יוצא מן המשחק. את המשחק יש להמשיך מספר פעמים. לאחר מכן מכריזים ש"חלק מהעצים ביער נכרתו כדי לבנות בהם בניינים" ולכן יש להקטין את ה"יער" (המעגל). בכל פעם מקטינים את המעגל יותר עד שלבסוף היער נכחד, ל"ציפורים" אין מקום מסתור והם חשופים לסכנות…

איזו חיה אני?
החומרים: מדבקות גדולות, טוש/עט, ריבועי בריסטול
המשחק: על מדבקה גדולה לכתוב שם של בעל חיים (אם הילדים אינם יודעים עדיין קרוא וכתוב אפשר להדביק על הבריסטול תמונה של בעל חיים)  ולהדביק לגבו של הילד. הילד אינו יודע איזה בעל חיים נבחר. סובבו את הילד כשגבו מופנה לקבוצת הילדים. על הילד לשאול את הקבוצה שאלות שיעזרו לו לנחש איזה בעל חיים הוא מייצג. הילדים יכולים לענות לו רק ב"כן" , "לא" ו"אולי". אם הילד ניחש תשובה נכונה הוא ממנה ילד אחר שחוזר על אותה פעולה.

קולות בטבע
החומרים: מוזיקה הכוללת צפצוף ציפורים/רחש גלים/רוחות/עלים נעים ברוח/גשם/ברד ועוד.. דף נייר ועט/עיפרון לכל ילד.
המשחק: הילדים מאזינים לצלילים ועליהם לזהות את הקולות ואת מספר הפעמים בהם הושמעו.


קבוצת החיות
המשחק: הילדים מחולקים לקבוצות של 5-4 ילדים. אחת הקבוצות מתגודדת בחדר/מקום נפרד ומחליטה איזה בעל חיים היא מייצגת. יש לתת לקבוצה זמן מה לעשות חזרות כדי לחקות בתנועה, בצורה ובקולות את בעל החיים. על הקבוצות האחרות לזהות את בעל החיים.