פעילות לאוהבי חתולים


מרוץ החתול הרעב
החומרים: מספר קעריות חד פעמיות/פלסטיק, דגני בוקר,שעון

המשחק: למלא (חלקית…) את הקעריות בדגני בוקר ("מזון לחתולים") ולהניח אותם בשורה בקצה האחד של רחבת המסיבה. בקצה השני עומדים הילדים. על כל ילד לרוץ במהירות לאחת הקעריות ולאכול את הדגנים מבלי להיעזר בידיים. הילד שעשה זאת בזמן הקצר ביותר – הוא המנצח.

לתפוס את זנב החתול
החומרים: להכין זנבות חתול מגרביים, פיסת בד או בריסטול, נייר דבק
המשחק: להדביק את "הזנב" לחלק האחורי של המותניים. המטרה במשחק היא לתפוס את זנבות הילדים מבלי לאבד את הזנב. הילד האחרון שנותר עם הזנב הוא המנצח.

"אימא חתולה – האם אני יכול?"
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות "אימא חתולה". הוא עומד מול שאר המשתתפים במרחק של כ-6-4 מטרים. אימא חתולה קוראת בשמו של אחד הילדים ואומרת לו לצעוד צעדים (קדימה/אחורה, צעדים קטנים/גדולים וכד'). לפני שהילד זז עליו לשאול את השאלה "אימא חתולה – האם אני יכול?". אימא חתולה עונה לו ב"מיאו" אם התשובה חיובית, ופעמיים "מיאו" אם התשובה שלילית. אם הילד לא שואל את השאלה או לא מגיב נכון ל"מיאו" – הוא יוצא מן המשחק. הילד שמגיע ראשון לאימא חתולה הוא המנצח.

נחש מי החתול
החומרים: להדפיס מהאינטרנט תמונות של חתולים מפורסמים בסרטים ובסרטים. ניתן להדפיס אותם מאתרי הסדרות ברשת, או בחיפוש תמונות בגוגל.
לדוגמה:
– החתול במגפיים
– הלו קיטי
– גארפילד
– אזראל (החתול מהדרדסים)
– טום (החתול מטום וג'רי)
– מופסה (החתול ממלך האריות)
– קרוקשנקס (החתול מהארי פוטר)
– פיגרו (החתול מפינוקיו)
ניתן גם להוסיף תמונות של חתולים גדולים יותר כמו נמרים, אריות, פנתרים ועוד. הקפידו לבחור כאלה שהילדים יוכלו לזהות.
המשחק: הראו לילדים את תמונות החתולים. על כל ילד בתורו לנסות לזהות אותם. אפשר גם לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולהתחרות זו בזו מי תצליח לזהות יותר.

שלושת גורי החתולים
המשחק: הילדים יושבים במעגל ואחד מהם נבחר להיות "אימא חתולה". האימא יוצאת מהחדר ובינתיים נבחרים שלושה ילדים להיות הגורים. כאשר האימא חוזרת, כל הילדים מכסים את הפה בידיהם ורק שלושת הגורים משמיעים "מיאו, מיאו, מיאו". על האימא להקשיב היטב ולזהות מיהם הגורים המייללים. משמצאה את הגורים – בוחרים בילד אחר להיות "אימא חתולה" והמשחק ממשיך.

לחקות את החתול
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות החתול. עליו לבצע תנועות פשוטות המאפיינות חתולים (ללקק את כפות הרגליים, ליילל, לגרד מאחורי האוזניים, או לשכב לנוח). על הילדים האחרים לחקות את כל הפעולות. המשחק נמשך כ-2 דקות ולאחריו נבחר ילד אחר להיות החתול הבא. המשחק נמשך עד שלכל הילדים ניתנת ההזדמנות להיות חתול – או עד שהילדים התעייפו מהמשחק…

איפה כדור הצמר?
החומרים: כדור צמר, כיסא
המשחק: הילדים יושבים במעגל. מחוץ למעגל שמים את הכיסא כשגבו מופנה למעגל. מאחורי הכיסא לשים כדור צמר. מי שיושב בכיסא הוא בעל החתול והילדים האחרים הם הגורים. אחד הילדים מחביא את כדור הצמר מאחורי גבו. על הילד היושב בכיסא לנחש איפה נמצא כדור הצמר. במידה שניחש נכון – הילד שהחביא את כדור הצמר יושב על הכיסא.

חתול, חתול, כלב!
המשחק: הילדים יושבים במעגל על הרצפה. אחד הילדים הולך סביב המעגל וטופח על שכמו של כל ילד. עם כל טפיחה הוא  קורא "חתול". באחת הפעמים הוא טופח על כתפו של מישהו וקורא "כלב!". ה"כלב" קופץ ממקומו ורץ מסביב למעגל כדי לתפוס את הילד השני שמנסה להגיע למקום הריק בו הוא ישב.
אם "הכלב" תפס את הילד לפני שהתיישב במקומו – על הילד לחזור שוב על המשחק. במידה שלא הצליח לתפוס אותו – "הכלב" הוא זה שמתחיל שוב את המשחק.

משחק הא' ב' חתולים
המשחק: הילדים יושבים במעגל. הילד שמתחיל את המשחק אומר: "החתול שלי הוא ____", מילה המתחילה באות א' (ארוך, אהוב ועוד…). הילד שלצידו ממשיך באות ב': "החתול שלי הוא בכיין" וכד', עד שמסיימים את כל האותיות. ילד שלא מצליח למצוא את המילה המתאימה – יוצא מן המשחק. ממשיכים את המשחק עד שנשאר הילד האחרון – והוא המנצח.