פעילות לאוהבי כלבים


"כלב כלב, מה אתה עושה?"
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות "הכלב" (אפשר להוסיף לו אוזניים קלות להכנה). כל הילדים עומדים בשורה אחד ליד השני בצד האחד של החדר. הילד שנבחר להיות  "הכלב" עומד בצד הנגדי המרוחק כשגבו מופנה אל הילדים.
הילדים שואלים את הכלב: "כלב כלב, מה אתה עושה?"
הילד משיב להם תשובות שכוללות דברים שכלבים עושים בדרך כלל (נביחות, גירודים, רחרוחים ועוד).
על כל תשובה שהילד נותן כל הקבוצה צועדת צעד אחד גדול קדימה לכיוון הכלב, כאשר המטרה לבסוף היא לתפוס אותו. כאשר הכלב מרגיש שהקבוצה קרבה אליו הוא יכול לענות "לרדוף אחריכם!" ובו בזמן הוא מסתובב ומנסה לתפוס מישהו לפני שהוא מגיע לקיר המרוחק. מי שנתפס הופך להיות הכלב, אם הכלב נתפס לפני שהסתובב – הילד התופס הוא המנצח.

העבירו את העצם
החומרים: עצם כלב – אפשר להכין מקרטון עבה, או מכל דבר אחר שתבחרו. מוזיקה.
המשחק: הילדים יושבים במעגל ואחד מהם מקבל לידיו את עצם הכלב. משמיעים את המוזיקה והילדים מעבירים את העצם מאחד לשני. כאשר המוזיקה נפסקת, הילד שבידיו נמצאת העצם יוצא מן המשחק. להמשיך לשחק עד שהילד האחרון נשאר והוא כמובן המנצח. אם החלטתם לחזור על המשחק, המנצח של המשחק הקודם יהיה אחראי על המוזיקה. אם יש באפשרותכם השמיעו שירי כלבים כמו: "כושי כלב קט", "כלבלב הו בידי בם בם", כמה שרציתי כלב (אריק איינשטיין) ועוד.

תחרות הגזע
חומרים: תמונות של כלבים מגזעים שונים. אפשרי: קצת חומר רקע על כל גזע. ניתן למצוא תמונות וחומר רקע כאן.
המשחק: להדביק על בריסטול כלבים מגזעים שונים. תנו לילדים לנחש לאיזה גזע שייך כל כלב. רצוי גם לתת חומר רקע קצר על הגזע. הילד שניחש נכון את מירב הגזעים מנצח.

מרוץ הכלבים המאולפים
חומרים: כדורים קטנים, נייר עיתון בתוך שקית, נעלי בית ועוד חפצים שכלב מאולף יכול להביא…
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולהעמידן בטור. על כל ילד בתורו לבצע משימות אילוף כלבים כמו: להביא עיתון, נעל בית, כדור וכו'. הקבוצה שמסיימת את המשימות ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

לצוד את עצם הכלב
החומרים: פינוקים אמתיים לכלבים (בצורת עוגייה/עצם וכו'). לכתוב בטוש לא מחיק על כל פינוק את שם הילד שישתתף במסיבה. לפני המסיבה להחביא את הפינוקים בבית או בחצר.
המשחק: הילדים מחפשים אחר הפינוק הנושא את שמם. אם מחליטים לחזור על המשחק אפשר שהילדים יחליפו ביניהם את הפינוקים, יחביאו אותם ושוב יחפשו את הפינוק השייך להם.

מי נשאר במלונה?
החומרים: להפוך קופסת קרטון גדולה למלונה, לחתוך את הקרטון ליצירת "דלת" כניסה ויציאה. מוזיקה.
המשחק: הילדים עומדים בטור סמוך לדלת הכניסה ל"מלונה". עם השמעת המוזיקה הילדים נכנסים ויוצאים דרך המלונה (כל אחד בתורו). כאשר המוזיקה נפסקת – הילד שנמצא בתוך המלונה יוצא מן המשחק (לילדים הקטנים יותר ניתן לחלק סטיקרים או מתנות קטנות אחרות). להמשיך את המשחק עד שנותר הילד האחרון שהוא המנצח.

מצאו את העוגה – ללכת בעקבות הכלב
החומרים: להדפיס את כפות הרגליים של הכלב ולגזור. לכתוב על כל כף רגל רמז למיקום העוגה.paw_print-S
במידה שהילדים במסיבה אינם יודעים עדיין קרוא וכתוב אפשר לצייר להם רמזים (כמו למשל עציץ– העוגה נמצאת בסמוך לעציץ), או לחילופין לעזור להם בקריאה.
עם סיום כתיבת הרמזים להחביא את כפות הרגליים במקומות המתאימים; מתחילים עם הרמז האחרון והולכים אחורה עד לרמז הראשון.
המשחק: לחלק לכל הילדים את הרמז הראשון. ללוות את הילדים מרמז לרמז. הדרך הקלה ביותר היא להוביל את הילדים חזרה לשולחן – לשים את העוגה על השולחן לפני שהילדים מוצאים את הרמז האחרון. ..

ריקוד הכלבים
החומרים: מוזיקה
המשחק: הילדים רוקדים ו"נובחים" ככלבים עם המנגינה. כאשר המנגינה נפסקת על כולם להפסיק את הריקוד ו"לקפוא" במקום. מי שעדיין זז יוצא מן המשחק. ממשיכים את המשחק עד שנשאר ילד אחרון והוא המנצח.

מבחן הרחרוח
החומרים: מטפחת לקשירת העיניים. דברים אותם הילדים יכולים לזהות על פי הריח: מזונות כמו עוגיות שוקולד, פירות, ממרח שוקולד, תבלינים ועוד. דברים נוספים: סבון כלים, נעליים, בושם ועוד ועוד.
המשחק: מכסים את עיני הילדים ונותנים להם לזהות חפצים או מזונות על פי הריח. מי שזיהה את מספר החפצים ו/או המזונות הגדול ביותר הוא המנצח.

המאלף אמר
החומרים: להכין מראש רשימה של פקודות אותם נותן המאלף לכלב: לשבת, לשכב, להתגלגל, לנבוח, לא לזוז.
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות המאלף. הוא עומד מול קבוצת הילדים ומחלק פקודות אותם עליהם לבצע. לילדים הגדולים יותר אפשר להאיץ את קצב הפקודות ולהוסיף פקודות "מוזרות" כמו: לכשכש בזנב, לנהום ועוד.

מי גומר מהר יותר מהצלחת?
החומרים: ג'לי, קעריות חד פעמיות.
המשחק: להניח על השולחן (או על הרצפה לגדולים יותר) קערית עם ג'לי לכל ילד. הילדים אוכלים את הג'לי מבלי להיעזר בידיים. מי שמסיים ראשון – מנצח.

העבירו את העצם
החומרים: לצייר על בריסטול שתי עצמות גדולות של כלב ולגזור.
המשחק: הילדים עומדים בשורה. שני הילדים בשניי קצוות השורה מקבלים  עצם אחת בה הם אוחזים בין הסנטר לחזה. על הילדים להעביר ביניהם את העצם באמצעות הסנטר ומבלי להשתמש בידיים. המטרה במשחק היא להגיע במהירות לקצה השורה מבלי להשתמש בידיים ומבלי שהעצם תיפול.

מרוץ העצמות
החומרים:  לחתוך 4 עצמות כלב מקרטון, כל עצם באורך של כ-35 ס"מ.
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שוות ולהעמידן בטור. במרחק של 8-6 מטרים מהטור להעמיד כיסא. הילד בראש כל טור מקבל שני עצמות כלב. להסביר לילדים שעליהם לצעוד לכיוון הכיסא להסתובב סביבו ולחזור לטור כשהם דורכים רק על העצמות. הילד שמסיים את הסיבוב מעביר את העצמות לילד שאחריו. הילדים שלא דרכו על העצם מוצאים מן המשחק. הקבוצה הראשונה שמסיימת את הסיבובים בהצלחה היא המנצחת.

לתפוס את זנב הכלב
המשחק: משחק זה דורש מרחב גדול ולכן מתאים לחצר או לכל מקום גדול אחר. הילדים עומדים בשורה ואוחזים ידיים, עליהם לאחוז ידיים ולא להרפות במהלך כל המשחק. הילד בקצה השורה הוא "ראש הכלב" והילד בקצה השני הוא "זנב הכלב". ה"ראש" מנסה לתפוס את ה"זנב" במידה שהצליח – ה"זנב" עובר לראש השורה והופך להיות "הראש". להמשיך את המשחק כך שלכל ילד יזדמן לתפוס את זנב הכלב.

מי הכלב שגנב עוגייה?
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים נבחר להיות "המאשים" והוא פותח במילים:
"מאשים": "מי גנב עוגייה מצנצנת העוגיות? (שם של אחד הילדים במעגל) גנב עוגייה מצנצנת העוגיות".
"הילד המואשם": "מי, אני?"
"מאשים": "כן, אתה!"
"הילד המואשם": "זה לא הייתי אני"
"המאשים": "אלא מי?"
הילד המואשם": "(נוקב בשמו של ילד אחר שיושב במעגל) גנב את העוגייה מצנצנת העוגיות".
על הדו-שיח להמשיך באותו אופן.
הילדים ששכחו את הטקסט במדויק יוצאים מן המשחק.