פעילות ליום הולדת בלונים


בלוני כדורגל
החומרים: 2 בלונים עגולים, 2 בלונים ארוכים.
המשחק: הקבוצה מחולקת לזוגות. כל אחד מהזוגות מקבל שני בלונים – בלון עגול ובלון ארוך. על המשתתף להשתמש בבלון הארוך על מנת לחבוט בבלון העגול ולהכניסו ראשון לקופסה הנמצאת בקצה המסלול (קופסת קרטון או כל קופסה אחרת שתוכל להכיל את הבלון). עדיף שלכל משתתף יהיו 2 בלונים בצבע זהה ושונה מצבעם של הבלונים של מתחרהו.

 

לפוצץ את הבלון של היריב
החומרים: בלון אחד לכל זוג.
המשחק: זהו משחק זוגי בו כל אחד מבני הזוג מקבל בלון אחד הקשור לרגלו השמאלית. המטרה היא לפוצץ את הבלון של היריב ברגל הימנית.

 

העבירו את הבלון
החומרים: בלון אחד
המשחק: המשתתפים עומדים במעגל. הם מעבירים בלון אחד לשני מאחורי הגב. המטרה היא להחזיק בבלון זמן קצר ככל האפשר.  כאשר מופיע האות המוסכם (שריקה/קריאה וכו') הילד שהבלון נמצא בידו– יוצא מן המשחק.

 

כדורגל בלונים
החומרים: בלון, חישוק (או סימון בגיר של השאר)
המשחק: מחלקים את הילדים לשתי קבוצות. במקום שער אפשר להשתמש בחישוק גדול. מטרת המשחק היא להכניס את הבלון, באמצעות טפיחות קלות, לחישוק של היריב. במידה שהבלון נפל לרצפה, הקבוצה הנגדית לוקחת את הבלון ומנסה להבקיע.

 

ג'אגלינג עם בלונים
החומרים: בלון לכל ילד
המשחק:
לחלק את הבלונים למשתתפים. על המשתתפים להכות בבלון כשהם משתמשים באף בלבד… אין להשתמש בידיים או בכל איבר אחר. הילד שמצליח להקפיץ את הבלון באפו במשך הזמן הארוך ביותר – הוא הג'אגלר המנצח!

 

מצעד הבלונים
החומרים: בלון מנופח אליו הקשור בחוט באורך של מטר אחד.
המשחק: את המשחק מומלץ לשחק מחוץ לבית. כל אחד מהמשתתפים מקבל בלון מנופח שאליו קשור חוט באורך של כמטר אחד. את הבלון קושרים לקרסול (לא צמוד מידי, מומלץ להשאיר מרחק של כ-30 ס"מ בין הבלון לבין הרגל). המשימה היא לדרוך על מספר רב של בלונים ולפוצץ אותם.

 

הקפצת בלונים
החומרים: בלון לכל ילד
המשחק: לחלק בלון מנופח לכל אחד מהמשתתפים. על המשתתפים להחזיק בלון על ראשם בכל דרך אפשרית – מבלי להשתמש בידיים! הילד המצליח להחזיק את הבלון לזמן הארוך ביותר – מנצח במשחק.

הערה: אפשר לשחק את המשחק גם בין שתי קבוצות.

 

מרוץ בלונים
החומרים: בלון לכל קבוצה
המשחק:
לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות העומדות בטור. הילד הראשון בכל טור מחזיק בידו בלון מנופח. כאשר נשמע אות הפתיחה, מעביר הילד הראשון בכל קבוצה את הכדור בין רגליו אל הילד מאחוריו. הילד מאחוריו מעביר את הבלון מעל ראשו אל הילד שאחריו. וכך עובר הבלון, פעם בין הרגליים ופעם מעל הראש עד שהוא מגיע לילד האחרון בקבוצה. האחרון בקבוצה עובר לעמוד בראשה, וכך מתחיל סיבוב נוסף. הקבוצה שעושה את מרב הסיבובים בזמן נתון – היא הקבוצה המנצחת.

 

משחק בלוני המים
החומרים: בלונים רבים ממולאים במים  (למלא מים 1/3 מנפחו של הכדור).
המשחק: את המשחק מומלץ לשחק בחצר גדולה ובעונת הקיץ. יש למלא הרבה בלונים במים ולנפח אותםהקבוצה מתחלקת לזוגות. על אחד מבני הזוג לזרוק את בלון המים לחברו מבלי שהבלון יתפוצץ… אם הצליחה המסירה, על אחד הילדים לפסוע צעד אחד לאחור ושוב לזרוק את בלון המים. וכך הלאה, הזוג שהצליח למסור את בלון המים למרחק הגדול ביותר, מבלי שהבלון יתפוצץ, הוא הזוג המנצח.

 

בלונים באוויר
החומרים: להכין מראש מספר בלונים מנופחים
המשחק:
המשתתפים עומדים בשורה ארוכה והבלון מועבר מיד ליד. המטרה היא להחזיק את הבלון באוויר מבלי שייפול או יתפוצץ (במקרה זה, מתחילים את המשחק מהתחלה). לפני שהילד מכה בבלון עליו להגיד מילה מסוימת הקשורה לנושא הנבחר. הנושא הנבחר יכול להיות נושא המסיבה או נושאים אחרים, כמו לדוגמא: צבעים, צורות, כלי נגינה, כלי עבודה, שחקנים מפורסמים ועוד…

 

כדורעף בלונים
החומרים: כדור, רשת הפרדה
המשחק: כל המשתתפים עומדים בצד אחד של המגרש ומעיפים כדור מעבר לרשת. המטרה היא להריץ את הקבוצה מן הצד האחד של המגרש לצידו השני מספר רב של פעמים. הבלון מועבר באוויר מיד ליד (כמו כדורעף) ואחר כך מועבר מעל הרשת לצד האחר של המגרש – הקבוצה עוברת למגרש האחר וחוזרת על הפעולה. על הילד האחרון שמכה בבלון לזנק מתחת לרשת ולהצטרף לקבוצה.

 

מרוץ שליחים ובלונים
החומרים: 4 בלונים ובלונים נוספים (למקרה שיתפוצצו)

המשחק: לחלק את המשתתפים באופן שווה לשתי קבוצות. כל קבוצה מתחלקת לזוגות. לסמן קו התחלה וקו סיום זהה לכל קבוצה. הזוגות משתי הקבוצות עומדים גב אל גב, כשהם משלבים מרפקים, במרחק שווה אחד מן השני לאורך המסלול שנקבע. לנפח 4 בלונים ולתת 2 בלונים לכל זוג מכל קבוצה. כל אחד מבני הזוג מחזיק בבלון. על כל זוג להתקרב אל הזוג הבא אחריו ולהעביר אליהם את הבלונים, כשהם משולבי מרפקים. הקבוצה הראשונה שהגיעה לקו הסיום – היא הקבוצה המנצחת.

 

למעלה למטה והלאה…
החומרים: בלון אחד לכל קבוצה 
המשחק:
המשתתפים נחלקים לשתי קבוצות שוות. בראש כל קבוצה עומד ילד עם בלון מנופח בידיו. בהינתן האות לתחילת המשחק הילד הראשון בכל קבוצה מעביר את הבלון בין רגליו לאחוריו, הילד שלצידו לוקח את הבלון ומרים אותו מעל לראשו, הילד שלצידו לוקח את הכדור ומעביר אותו בין רגליו וכו' הכדור עובר למטה ולמעלה לסירוגין. המשחק מסתיים כאשר כל הילדים בקבוצה זכו להיות בראש הקבוצה. הקבוצה שמסיימת ראשונה – היא הקבוצה המנצחת.

 

המירוץ לפיצוץ בלונים
החומרים: בלון לכל ילד
המשחק: מומלץ לקנות בלון גדול לשים בו פרס קטן (משרוקית/ממתק/בלון נוסף ועוד) לנפח ולקשור. מחלקים את המשתתפים לשתי קבוצות העומדות בטור. מול כל טור, בקצה החדר, מונחת ערימת הבלונים המנופחים. בהינתן האות לפתיחת המשחק, רצים שני הילדים העומדים ראשונים ועושים כל מאמץ על מנת לפוצץ את הבלון. כאשר הבלון מתפוצץ, הם לוקחים את הפרס שבתוכו וחוזרים לקבוצתם.  הקבוצה שמסיימת ראשונה היא המנצחת.

הערה: אם אתם קצרים בזמן אפשר להזניק את כל הילדים לפוצץ את הבלונים – יש לצפות למהומה רבה, אבל קצרה…

 

בלון מאחורי הגב
החומרים: בלון אחד לכל זוג משתתפים
המשחק: הילדים נחלקים לשתי קבוצות. לחלק כל קבוצה לזוגות בהם הילדים עומדים גב-אל-גב. לנפח שני בלונים ולשים כל אחד בין הגווים של הילדים. לסמן את קו ההתחלה וקו הסיום. על הילדים לרוץ כשהבלון נמצא בחיבור בין הגווים. אם הבלון נופל, עליהם לעצור את המרוץ, להרים את הבלון ולהמשיך. אם הבלון מתפוצץ עליהם להתחיל את המשחק מן ההתחלה. הקבוצה שסיימה את המרוץ ראשונה – היא הקבוצה המנצחת.

הערה: רצוי להכין מראש כמה בלונים מנופחים לכל קבוצה למקרה של בלונים מתפוצצים…

 

שיווי משקל עם בלונים
החומרים: 15-10 בלונים מנופחים
המשחק: להניח את הבלונים המנופחים על הרצפה. למדוד 2 דקות לכל ילד בהם עליו לאסוף כמה שיותר בלונים מהרצפה. הילדים חייבים לקחת את הבלונים בעצמם לשים אותם מתחת לבגדים, בין הרגליים, בין הידיים לגוף, בידיים ועוד… הילד שלקח את מספר הבלונים הגדול ביותר במשך 2 דקות – הוא המנצח.

 

"זפטה" לבלון
החומרים: בלון לכל ילד

המשחק: הילדים עומדים במעגל. באמצע המעגל עומד מבוגר או ילד אחר שהוא "מנהיג" המשחק.  המנהיג קורא בשמו של ילד ובשם איבר בגופו שבאמצעותו על הילד להעיף את הבלון (יד, רגל, ברך, פרק, כף יד, אצבע, ראש, ישבן…). אם הבלון נפל או הילד העיף אותו לא באיבר שהוכרז – הילד יוצא מן המשחק. הילד האחרון שנשאר – הוא המנצח.

 

בלונים וג'ולים
החומרים: מספר בלונים כמספר הילדים + 2 בלונים נוספים, לפני ניפוח הבלונים להכניס לתוכם ג'ולים.
המשחק:
לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת מספר בלונים כמספר הילדים ובלון אחד נוסף. הג'ולים גורמים לבלונים לנוע באופן מאוד בלתי צפוי. המטרה של כל קבוצה היא להשאיר כמה שיותר בלונים ברשותה. בלון שנופל מוצא מן המשחק. הקבוצה שנשארת עם מספר הבלונים הגדול ביותר – היא הקבוצה המנצחת.

 

בלוני מים מוזיקליים
החומרים: בלון מים מנופח
המשחק:
הילדים יושבים במעגל גדול. על הילדים להעביר ביניהם בלון מים מנופח כשברקע מושמעת מנגינה/שיר. כאשר המנגינה נפסקת הילד שהבלון מצוי אצלו – יוצא מן המשחק. מי שנרטב מהבלון גם הוא יוצא מן המשחק.   הילד שנשאר יבש ואחרון – הוא המנצח…