פעילות ליום הולדת גלידה


מרוץ הגביעים
החומרים: 1 גביע גלידה ריק לכל משתתף, 2 דליים, 2 כוסות בגודל זהה.
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות ולסדר אותם בשני טורים. לשים דלי מלא במים בצד אחד של הטור וכוס ריקה בצד האחר. לחלק לכל ילד גביע גלידה ריק. בהישמע הקריאה "התחל!" על שני הילדים שנמצאים ליד דלי המים למלא את הגביע במים ולשפוך את המים שבגביע לילד שעומד אחריהם. הקבוצה שמסיימת ראשונה (הילד האחרון שפך את המים בגביע לאדמה) היא המנצחת.

זריקת כדור לגביע
החומרים: כובע ליצן קטן לכל ילד (אפשר להדפיס מכאן), כדור בקוטר כ-10 ס"מ עשוי מנייר אלומיניום – כדור אחד לכל זוג. על הכדור להיות.
המשחק: לפני המשחק אפשר לשתף את הילדים בהכנת הכדורים. הקפידו שקוטר הכדור יהיה גדול במעט מקוטר הכובע. לחלק את הילדים לזוגות. על הזוגות לעמוד במרחק של כ-30 ס"מ האחד מהשני. לתת לכל זוג כובע ליצן אחד ושני כדורים. אחד הילדים שם את הכדור על פתח הכובע (כך שזה נראה כמו גביע גלידה). כאשר משמיעים את המילה "התחל!"  על הילד האוחז בכדור בתוך הכובע להכניס את הכדור לכובע של בן זוגו. אם הכדור לא נכנס הזוג יוצא מן המשחק. להמשיך את המשחק עד לזוג האחרון שנשאר והוא הזוג המנצח.

תחרות קינוחי גלידה
החומרים: עדיף שלכל קבוצה יוקצה שולחן משלה.
המצרכים להכנת קינוח בננה וגלידה:
1 בננה לא מקולפת לכל ילד
1 בקבוק סירופ שוקולד לכל קבוצה
1 דובדבן לכל ילד
1 צלחת לכל ילד
קצפת מוכנה לכל קבוצה
1 חבילת גלידה לכל קבוצה
1 כף גדולה לכל קבוצה (או כף לגלידה)
קערית סוכריות קישוט שוקולד לכל קבוצה
1 כף לכל ילד
מגבות נייר (לניקיון תוך כדי המשחק…)
המשחק: להניח על כל אחד מהשולחנות כמות מספקת של בננות, צלחות וכפות לכל ילד.
על כל שולחן להניח: חבילה גלידה, סירופ שוקולד, קצפת מוכנה, כף גדולה וקערית סוכריות שוקולד לקישוט.
לחלק את הילדים לשתי קבוצות. כל קבוצת עומדת בטור מול השולחן שלה. עם תחילת המשחק על הילד הראשון בכל קבוצה להרכיב את הקינוח כהלכה. על הקינוח להכיל:
בננה קלופה, 2 כדורי גלידה, קצפת, דובדבן, סוכריות שוקולד לקישוט וכפית.
כאשר הילד מסיים את הקינוח, הוא משאיר אותו על השולחן והילד הבא בתור מתחיל להכין את הקינוח. הקבוצה הראשונה שהכינה נכון את הקינוחים היא הקבוצה המנצחת.
מיותר לציין – שבתום המשחק הילדים אוכלים את הקינוח בהנאה!

אכילת גלידה ללא עזרת הידיים
החומרים: כדור גלידה אחד (או שניים) לכל ילד, קערית קטנה לכל ילד
המשחק: הניחו כדור או שני כדורי גלידה בקערית לכל ילד. הושיבו את הילדים סביב לשולחן. על הילדים לאכול את כדורי הגלידה כשידיהם שלובות לאחור. שווה צילום!

העבירו את הגביע
החומרים: בריסטול/קרטון מקופל לצורת גביע, סוכריות וחלוקי נחל קטנים עטופים באותה עטיפה, מוזיקה.
המשחק: הילדים יושבים במעגל, המוזיקה מושמעת  והילדים מעבירים את הגביע מאחד לשני. כאשר המוזיקה  פוסקת על הילד שבידיו נמצא הגביע להוציא ממנו סוכרייה או חלוק נחל. אם הוציא סוכרייה הוא עובר לאזור "המנצחים", אם הוציא חלוק נחל הוא עובר לאזור "המפסידים". המשחק נמשך באותו אופן עד שכל המשתתפים מחולקים לקבוצות "מנצחים" או "מפסידים".
על "המפסידים" להגיש גלידה לקבוצת "המנצחים" וכמובן לאכול לאחר מכן את מנת הגלידה שלהם…

הגביע הוא שלנו
חומרים:  2 קופסאות גלידה, 2 כפות גלידה, גביע גלידה לכל ילד
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שעומדות בשני טורים. מול כל טור בקצה החצר/חדר עומד מבוגר (הורה/ילד בוגר) שאוחז בקופסת גלידה ובכף. בהישמע השריקה/הקריאה המשחק מתחיל. כל ילד בתורו רץ לכיוון האיש/ילד הבוגר שבעזרת הכף מניח כדור גלידה בגביע. הילד חוזר בריצה ומתיישב . הילד הבא אחריו חוזר על אותה פעולה. במקרה שכדור הגלידה נפל במהלך הריצה על הילד לחזור שוב למבוגר לקבלת כדור נוסף. הקבוצה בה כל הילדים יושבים ובידם גביע גלידה היא הקבוצה המנצחת.