פעילות ליום הולדת הישרדות


אם הייתי על אי בודד…
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים פותח במשפט "לו הייתי על אי בודד הייתי רוצה שיהיה לי…" כאשר הדבר אותו הוא רוצה צריך להתחיל באות א' (לדוגמא ארטיק). הילד הבא אחריו חוזר על אותו משפט, מציין את הדבר שבחר הילד הקודם ומוסיף את הדבר שהוא בחר, שמתחיל באות ב'. המשחק נמשך בעוד הילדים חוזרים על מה שנאמר ומוסיפים את מה שהם בחרו. הילדים שלא מצליחים לחזור על הכול יוצאים מן המשחק והילד שנותר אחרון הוא המנצח.

תחרות אכילת תולעים ועוד מזונות מגעילים…
החומרים: 2 שולחנות, בחירת מזון המדמה תולעים, אדמה ולכלוך כמו לדוגמא: סוכריות גומי בצורת תולעים, סירופ שוקולד (אדמה בוצית), סוכריות שוקולד קטנות (צואת ציפורים), עוגיות אוריאו שבורות (אדמה) ועוד. כוסות או קעריות אטומות (כך שהילדים לא יראו מה נמצא בתוכם).
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. מכל קבוצה נבחר ילד שעומד מול השולחן. בהינתן האות על הילדים לאכול את מה שנמצא בצלחת. הילד שמסיים ראשון הוא המנצח בסיבוב. להמשיך את המשחק עד שכל הילדים השתתפו. הקבוצה שלה מספר המנצחים הגדול יותר היא המנצחת.

חידון מועצת השבט
החומרים: דף נייר/פנקס קטן ועט/עיפרון לכל ילד.
המשחק: להכין מראש 10 שאלות הנוגעות לילד/ה החוגג/ת יום הולדת (לדוגמא: צבע אהוב, חיה אהובה, שם, צבע ועוד). השאלות הן בסגנון אמריקאי (כמה תשובות אפשריות). כל ילד מקבל דף נייר ועט ועליו לענות על השאלה. ילדים שהתשובה שלהם לא הייתה נכונה מצטרפים לחבר השופטים, היושבים באזור אחר עד לסיום המשחק. כל הילדים שענו נכון זוכים במשחק.

תחרות אכילת קרח
החומרים: בתבנית מתאימה להקפיא קוביות קרח שבתוכן סוכריית גומי. קוביית קרח לכל ילד.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. כולם מקבלים קוביית קרח שעליהם להחזיק ביד עד שתימס לגמרי. ברגע שהקובייה נמסה הם אוכלים את סוכריית הגומי שבתוכה. הקבוצה שסיימה ראשונה היא המנצחת.

בניית מחסה
חומרים: כל מה שנמצא בטבע ועוד… (זרדים, ענפים, עלים, קורות עץ)
המשחק: האתגר, כמו בהישרדות, הוא לבנות מחסה תוך שימוש בחומרים מן הטבע. אם המשימה מיועדת לקטנים יותר, או שבסביבה אין מספיק חומרים תוכלו להחליף את המשימה בבניית מחסה לבעלי חיים. מומלץ להגדיר את גודל המחסה (כמו כדורסל, קטן מאופניים וכו') וכן את יציבותו (לדוגמא על המחסה להיות יציב למשך 10 דקות לפחות). הקבוצה שמצליחה לבנות את המחסה ראשונה היא המנצחת.

מרוץ הקשת בענן
החומרים: שקיות פלסטיק ופיסת נייר לכל קבוצה.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לחלק לכל קבוצה שקית פלסטיק ודף נייר עליה כתובים כל צבעי הקשת. על כל קבוצה למצוא לפחות אובייקט אחד שצבעו זהה לאחד מצבעי הקשת (תפוח עץ אדום, עלה כתום, עלי כותרת צהובים ועוד) ולשים אותו בשקית. יש להניח אובייקט אחד בלבד לכל צבע. הקבוצה שהצליחה למצוא את מירב צבעי הקשת היא הקבוצה המנצחת.

מי המנהיג?
המשחק: אחד הילדים, המנחש, יוצא מחוץ לטווח הראייה של שאר הילדים היושבים במעגל. הילדים בוחרים את "המנהיג". על הקבוצה לחזור על התנועות של המנהיג (תנועות ידיים, רגליים, פרצופים וכו'). על המנהיג לשנות את התנועות כל 20 שניות. המנחש נקרא לחזור לקבוצה שמחקה את תנועות המנהיג ולנחש מיהו המנהיג. יש לו שלושה ניחושים. מי שמצליח בניחוש מקבל פרס סימלי…

מרוץ ה"הולה-הופ"
חומרים: חישוק הולה-הופ לכל קבוצה, כיסאות, פחי אשפה ריקים/דליים קטנים.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות שוות במספרן. לחלק לכל קבוצה חישוק הולה-הופ. ליצור מסלול מעוקל מפחי אשפה/דליים/כסאות כדי שהמתחרים יעברו דרכם. עם תחילת המשחק הילד מכל קבוצה מסובב את ההולה-הופ בידו (או בעזרת מקל) בעודו עובר את המסלול, חוזר לנקודת ההתחלה ומוסר את החישוק לילד הבא אחריו. המרוץ נמשך עד שכל הילדים מאחת הקבוצות סיימו את המסלול. הקבוצה הראשונה שסיימה בהצלחה היא המנצחת.

לימבו
החומרים: מקל ארוך (אפשר מקל של מטאטא/מגב)
המשחק: כל ילד בתורו עומד לפני מקל אופקי אותו מחזיקים שני ילדים אחרים. עליו לעבור מתחתיו תוך שהוא מתכופף אחורנית. אם הילד נופל או נוגע במקל הוא נפסל. המקל מורד בהדרגה עד שנשאר הילד האחרון שמוכרז כמנצח.

קליעה למטרה
החומרים: צבע ספריי לבן, כדור קטן (טניס)

המשחק: בעזרה ספריי לבן לשרטט לוח קליעה למטה: עיגול אחד גדול ובתוכו 7-6 עיגולים נוספים. לכל עיגול לתת ערך מספרי. לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולהעמיד אותם במרחק של 15-12 מטר מלוח הקליעה למטרה. כל ילד בתורו זורק את הכדור לעבר לוח הקליעה ומספר הנקודות שניתן לו נרשם. הקבוצה שזכתה במספר הנקודות הגבוה ביותר היא המנצחת.

לתפוס את הזבובים…
החומרים:  לתחום שטח מסוים (סימון בגיר/חבל).
המשחק: השטח המתוחם הוא קורי העכביש. "הזבובים" (הילדים) שנמצאים מחוץ לשטח במהלך המשחק נלכדים ברשת הקורים. אחד הילדים נבחר להיות "העכביש" ועומד במרכז המתחם. עם הינתן האות הילדים ("זבובים") רצים לקצה השני של המתחם תוך שהעכביש מנסה לתפוס אותם – מי שנתפס הופך להיות חלק מרשת הקורים. הזבובים שנתפסו עומדים במקום בתוך הרשת ומנסים גם הם לתפוס את הזבובים ולהכניסם פנימה. המשחק מסתיים כאשר כל הזבובים נתפסים ברשת. הזבוב האחרון שנתפס הופך להיות עכביש ו…המשחק מתחיל מחדש.