פעילות ליום הולדת ספורטיבי


תרגילי חימום
לפני שמתחילים במשחקים עצמם מומלץ שאחד הילדים (או מבוגר) יהיה "מאמן הקבוצה", שלצווארו קשורה משרוקית. אם המסיבה היא בחדר סגור, מומלץ לעשות תרגילי מתיחה ושחרור. במידה שניתן לצאת לפעילות בחוץ, אפשרי לשלב תרגילי חימום בהליכה או ריצה קלה.

רצים מרתון
החומרים: שני זוגות של מכנסיים קצרים גדולים במיוחד…
המשחק:
כל זוג מקבל מכנס אחד, אחד מהם מכניס את רגלו האחת לרגל המכנס והשני מכניס את רגלו לרגל השנייה של המכנס. על שני הזוגות לעבור מרחק מסוים מבלי שהמכנסיים יפלו.

כדורים בצבעים
החומרים: 2 כדורים בצבעים שונים
המשחק:
המשתתפים מתחלקים לשתי קבוצות ומסתדרים במעגל. כל קבוצה כוללת בנים ובנות. המנהיג של כל קבוצה נמצא במרכז כשבידיו 2 כדורים בצבעים שונים. הוא זורק את הכדור ועליו לקבל את הכדור בחזרה מן הקבוצה. הבנות תופסות כדור בצבע אחד והבנים את הכדור בצבע האחר. המנהיג מנסה לבלבל את המשתתפים: זורק את שני הכדורים בבת אחת, או מכוון את זריקת הכדור לכיוון מסוים וזורק לכיוון אחר… מי שטועה יוצא מן המשחק. הקבוצה שנותרה עם הכי הרבה שחקנים היא הקבוצה המנצחת.

משחק פינג-פונג בחשיכה
החומרים: כדור פינג פונג, כיסוי לעיניים
המשחק: לשים כדור פינג-פונג בקצה השולחן. עיניו של הילד המשחק מכוסות והוא עומד כשגבו נוגע בשולחן. כאשר נשמעת הפקודה  הילד צועד 5 צעדים קדימה, עושה 3 סיבובים, חוזר 5 צעדים לשולחן ונושף בכדור הפינג-פונג.  אחרי שעשה שלושה סיבובים הילד בדרך כלל מאבד כיוון ודי מצחיק לראות אותו נושף לכיוון אחר לגמרי ממיקום הכדור…

כדורסל
החומרים: חוט ארוך (בעובי בינוני) באורך של כ-40 סנטימטר. לחבר לסקוטש אחד מקצוות החוט ואל הסקוטש לחבר כדור פינג פונג. הקצה השני של החוט מחובר לתחתית כוס פלסטיק.

המשחק: המטרה במשחק זה היא לזרוק את הכדור למעלה ולהכניסו לתוך הכוס. בכל פעם שהכדור נכנס ל"סל" (כוס) המשתתף מקבל נקודה. אם המשתתף לא הצליח לקלוע הוא מוסר את הכדור והכוס לשחקן אחר. השחקן שהשיג את מירב הנקודות – הוא המנצח.

מהיר יותר חזק יותר
החומרים:
לכל קבוצה שקית גדולה (אפשרי שקית זבל גדולה) הכוללת: מגפיים, כובע, מכנסיים, חולצת טי וכובע.
המשחק: המשתתפים מתחלקים לשתי קבוצות שכל אחת מהן מקבלת את השקית.  בהישמע האות שני הילדים משתי הקבוצות רצים אל השקים, מלבישים את הבגדים, פושטים את הבגדים ואומרים "אני מהיר יותר חזק יותר" וחוזרים לקבוצה. הילד הבא מכל קבוצה חוזר על הפעולה. הקבוצה המסיימת את המשחק ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

קליעה ל"סל"
החומרים:
 חישוק גדול שמתאים לחצר או מגרש. את החישוק יש לתלות בחבל דק על ענף עץ. לסמן מרחקים שווים מן החישוק, לדוגמא: 1, 2 , 3, 4, 5 מטרים ועוד (תלוי בגיל ה"שחקנים), כדור.

המשחק: על כל אחד מהמשתתפים, בתורו, לזרוק את הכדור לתוך החישוק. מתחילים בזריקה ממטר אחד וממשיכים. אם הכדור לא עובר דרך החישוק במרחק מסוים – השחקן יוצא. מי שמצליח לזרוק את הכדור מהמרחק הגדול ביותר – הוא המנצח.

 איפה הכדור?
החומרים: כדור
המשחק: המשתתפים יוצרים מעגל צפוף (ללא רווחים). המנהיג נמצא במרכז המעגל. המשתתפים מעבירים כדור מאחורי גבם, כך שהמנהיג לא יבחין בו. על המנהיג לנחש היכן נמצא הכדור. המנהיג פונה לאחד הילדים בו הוא חושד ועל אותו ילד להושיט את שתי ידיו קדימה – אם אכן נפל הכדור, אותו ילד הופך מנהיג. במידה שהקבוצה מאוד גדולה אפשר להעביר 2 כדורים ולשים במרכז המעגל 2-3 מנהיגים.

 כדורגל בלונים
החומרים: סימון מגרש (באמצעות גיר, חישוק גדול ועוד).

המשחק: המתחרים הם שני זוגות. מטרת המשחק היא להכניס את הבלון, באמצעות טפיחות קלות, לחישוק של היריב. במידה שהבלון נפל לרצפה/אדמה, הקבוצה הנגדית לוקחת את הבלון ומנסה להבקיע.

משחק כדור קשוח במיוחד…
החומרים: כדור
המשחק: המשתתפים מוסרים ביניהם כדור. אם הכדור נפל, על השחקן שלא תפס אותו לעמוד על רגל אחת ולנסות לתפוס את הכדור. אם הוא מצליח – הוא חוזר לשחק על שתי רגליו. אם אינו מצליח – עליו להתכופף על ברכיו וכך לנסות לתפוס את הכדור. אם הצליח – הוא חוזר לשחק על שתי רגליו. אם לא הצליח – הוא יוצא מן המשחק.

מרוץ תלבושות הספורט
החומרים:
שתי תלבושות (או חלקי תלבושת), עדיף במידות גדולות במיוחד (המשחק הופך להיות מצחיק יותר) של שחקני כדורגל/כדורסל/קראטה או כל ענף אחר שתבחרו.

המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות ולהעמיד אותם בשורה בשני טורים.  לסמן את המקום בו מתחיל המסלול. במרחק 15-20 מטרים מול הקבוצות, לסמן באופן בולט על ידי הנחת קונוס צבעוני מנייר או כל חפץ אחר שתבחרו. להניח את התלבושות ליד הילד הראשון בכל קבוצה. על הילד הראשון בקבוצה ללבוש את הבגדים, לרוץ לכיוון הסימון, לחזור לנקודת ההתחלה, להתפשט ולמסור את התלבושת לילד שאחריו. הקבוצה הראשונה שסיימה, וכל שחקניה השתתפו – היא הקבוצה המנצחת.

 קפיצה לרוחק
החומרים: 6-5 כוסות קלקר/פלסטיק, 5 עיגולים גזורים מקרטון/בריסטול
המשחק: במשחק זה יכולים להשתתף 6-3 ילדים במשחק אחד.  כל ילד מקבל כוס קלקר/פלסטיק מלאה במים. להניח מול כל ילד  5 עיגולים מקרטון/בריסטול במרחק שווה אחד מהשני. המטרה של כל משתתף הוא להגיע לקו המטרה תוך כדי קפיצה על 5 עיגולי הקרטון. המשתתף שנשארו לו מים בכוס לאחר הקפיצה – הוא המנצח. אפשר להפוך את המשחק ליותר מדויק ומשעשע על ידי שימוש בכוס מדידה שבה מודדים את כמות המים שנותרה בכוסות.

העבירו את הכדור
החומרים: 2 כדורים
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. שתי הקבוצות עומדות בשתי שורות. כל קבוצה מקבלת כדור והוא מועבר בין הילדים כאשר הם מורשים להשתמש בכל איבר בגופם מלבד בידיים. אם הכדור נופל במהלך המסירה יש להתחיל את המשחק מן ההתחלה. הקבוצה הראשונה שהכדור שלה הגיע לסוף השורה – היא הקבוצה המנצחת.

משחק כדורגל
החומרים: 2 בלונים – אחד עגול ואחד ארוך, קופסת קרטון או כל קופסה אחרת שתוכל להכיל בלון מנופח.
המשחק: לחלק את המשתתפים לזוגות. כל אחד מהזוגות מקבל שני בלונים – בלון עגול ובלון ארוך. על המשתתף להשתמש בבלון הארוך לחבוט בבלון העגול ולהכניסו ראשון לקופסה הנמצאת בקצה המסלול. מומלץ שלכל משתתף יהיו 2 בלונים בצבע זהה ושונה מצבעם של הבלונים של מתחרהו.

משחק הספורט המוזר
המשחק: קובעים מראש מספרים ותנועות לכל משחק. לדוגמה:
כדורגל – מספר 1. יש לשעות תנועות בעיטה ברגל
כדורסל – מספר 2. יש לעשות תנועת כדרור עם היד.
טניס – מספר 3. יש לעשות תנועת חבטה ביד.
כדור עף – מספר 4. יש לעשות תנועת חבטה בכדור כלפי מעלה בשתי הידיים
אחד הילדים (או המבוגרים) עומד מול הקבוצה ומתחיל לומר את המספרים. צפו להרבה בלבול וצחוקים…
הילדים שהתבלבלו יוצאים מן המשחק. הילד האחרון שנשאר הוא המנצח.
הערה: לילדים גדולים יותר אפשר להקשות קצת יותר ולהוסיף ענפי ספורט נוספים.

משימות ספורטיביות
החומרים: קרטון ביצוע גזור לעיגולים מקושטים בצורת כדור. סיוע של אדם מבוגר או ילד גדול יותר.

המשחק: על ה"כדורים" רשומים רמיזות ומטלות ספורטיביות (תרגילי ספורט ו/או שאלה הקשורה לנושא) שעל הילד לעשות על מנת להגיע ל"כדור" הבא. להחביא את הכדורים במקומות שונים בבית או בחצר. בכל מקום בו נמצא הכדור לשים מתנה סמלית הקשורה לספורט כאשר המתנה הגדולה יותר נמצאת ליד ה"כדור" האחרון. מי שמגיע ראשון לכדור האחרון – זוכה בפרס הצמוד אליו.

מרוץ מכשולים
החומרים: ליצור מסלול מכשולים כיד הדמיון והחפצים הזמינים, לדוגמא: פריט לבוש כלשהו, חבל קפיצה – לנתר 5 פעמים בחבל, לנפח בלון עד שיתפוצץ… לזרוק כדור לדלי, לזחול מתחת לשולחן, לשתות משקה, כלי נגינה שיש לנגן עליו, לאכול פרוסת עוגה בלי עזרת הידיים פיסת נייר עם הוראות לביצוע (לדוגמא: נבח 3 נביחות…) ועוד רבים… לסמן את קו ההתחלה וקו הסיום של מסלול המכשולים, שעון למדידת הזמן.

המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. מתחרה אחד מכל קבוצה מתחיל את המסלול. המתחרה השני בכל קבוצה מתחיל במקום בו הפסיק המתחרה הקודם. למדוד את הזמן שלוקח לכל קבוצה לסיים את מסלול המכשולים. הקבוצה שעושה את המסלול בזמן הקצר ביותר – היא הקבוצה המנצחת.

שפתי חתומות…
החומרים:
לחלק לכל ילד שקית עליה רשום שמו. להכניס לתוך השקית ממתקים ופריטים הקשורים לנושא הספורט (משרוקית, מגנט כדור, כדורי שוקולד ועוד). לבחור מילים הקשורות לספורט (אם למסיבה נושא ספציפי – מילים הקשורות לנושא זה), לדוגמה: כדור, מסור, הקפץ, גול, ספורט, קבוצה, שחקן, נקודות, ניצחון, הפסד ועוד. לרשום את המילים בגדול על בריסטול כך שכולם יוכלו להסתכל ולהיזכר בהן.

המשחק: קבע גבולות זמן לתחילת המשחק ולסופו. במהלך המשחק אסור למשתתפים להשתמש באף אחת מהמילים שנרשמו על הלוח. במידה שמישהו כשל והשתמש במילה האסורה, עליו לתת את אחד הפריטים המצוי בשקית שבידיו. הילד שנותר עם המספר הרב ביותר של פריטים בשקית – הוא המנצח.

משחק ה-500
החומרים:
כדור
המשחק: למשחק זה דרושים מינימום 4 שחקנים וכדורגל אחד.  אחד מהילדים הוא הזורק (או הבועט) והאחרים עומדים כשהם  במרחק זריקה ממנו. הילד זורק את הכדור באוויר לכיוון הקבוצה וצועק מספר שערכו 50 או מכפלה של 50 (50, 100, 250 וכו') אך קטן יותר מ-500. לדוגמא: הילד זורק את הכדור וקורא: "300 נקודות עבור התפיסה!", אם אחד הילדים בקבוצה תפס את הכדור הוא זוכה ב-300 נקודות. במידה והילד לא תפס אות הכדור, הוא מפסיד 300 נקודות  (אפשר לצבור ניקוד שלילי…) הראשון שמגיע ל-500 נקודות – הוא הילד שניצח.

כדורעף בלונים
החומרים: רשת מפרידה בין שני מגרשים, בלון
המשחק: כל המשתתפים עומדים בצד אחד של המגרש וחובטים בבלון מעבר לרשת. המטרה היא להריץ את הקבוצה מן הצד האחד של המגרש לצידו השני מספר רב של פעמים. הבלון מועבר באוויר מיד ליד (כמו כדורעף) ואחר כך מועבר מעל הרשת לצד האחר של המגרש – הקבוצה עוברת למגרש האחר וחוזרת על הפעולה. על הילד האחרון שמכה בבלון לזנק מתחת לרשת ולהצטרף לקבוצה.

כדורסל 
החומרים: כוסות נייר/פלסטיק /קלקר, חוטי קשירה (צמר), כדורי פינג-פונג, דבק, סקוטש. מספר הכוסות והכדורים, כמספר המשתתפים.

המשחק: כל משתתף מקבל כוס שבצידה האחד מודבק חוט קשירה באורך של כ- 30 סנטימטרים. אל קצה לחבר (בדבק חזק במיוחד, או סקוטש) כדור פינג פונג. על כל אחד מהמשתתפים להסתדר במעגל, לזרוק את הכדור מעלה ולנסות להכניסו לכוס. כל אחד זוכה ל-5 זריקות כדור כאשר הוא מקבל ניקוד על כל כדור שנכנס לכוס.  בתום הסיבוב הראשון, הילדים שקיבלו את מירב הנקודות ממשיכים לסיבוב נוסף, עד שלבסוף נשאר שחקן אחד בלבד – והוא המנצח!

כדור במעגל
החומרים: כדור
המשחק: כל המשתתפים מסתדרים במעגל מלבד ילד אחד העומד במרכז המעגל. הילדים מוסרים ביניהם כדור והילד במרכז המעגל מנסה לגעת בכדור ולהפריע למסירה. אם אמנם הצליח, הילד במרכז מתחלף עם הילד שזרק את הכדור האחרון. אם אינו מצליח, המשחק ממשיך עד שכל אחד מהילדים יעמוד במרכז המעגל. הילד האחרון העומד במרכז המעגל – הוא המנצח.

נחשו מה המשחק שלי
החומרים: כובע מצחייה, מדבקות שעליהם כתובים משחקי ספורט שונים
המשחק: אחד הילדים נבחר לעמוד מול הקבוצה. על ראשו חובשים כובע עם מדבקה בה כתוב משחק ספורט מסוים (כדורגל, כדורסל, כדורעף ועוד…) הילד לא רואה את הכובע והכתוב עליו. על הילד לשאול את הקבוצה שאלות על מנת לדעת את משחק הספורט הרשום. הילד רשאי לשאול 10 שאלות ועל הילדים בקבוצה לענות לו רק בתשובות של "כן" ו"לא".
דוגמאות לשאלות:
זה משחק שמשחקים בארץ?
זה משחק שמשחקים בחוץ?
זה משחק עם כדור?
זה משחק עם רשת?
וכן הלאה

מרוץ הקנגורו
חומרים: 2 כדורים
המשחק: מחלקים את המשתתפים לשתי קבוצות. מסמנים על המגרש קו התחלה וסיום. כל קבוצה עומדת בטור מאחורי קו ההתחלה. הילד הראשון בכל קבוצה מקבל כדור ושם אותו בין הרגליים. על הילדים להגיע לקו הסיום ובחזרה כשהכדור בין רגליהם אינו נופל. הילד שהכדור נפל לו מרים אותו וממשיך במשחק. לאחר שהגיעו לקו ההתחלה הילדים מוסרים את הכדור לילד שאחריהם. הקבוצה שמסיימת את מרוץ הקנגורו ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

הצילו את המלך
החומרים: גיר (או כל אמצעי סימון אחר), מספר כדורי קלקר או כדורי גרב (גרב לתוכה תוחבים גרביים אחרים ליצירת כדור)
המשחק: לסמן על המגרש (או החדר, אם הוא גדול מספיק) 4 קווים מקבילים לאורך, יש להשאיר בקצוות מרחק של כ-1.5 מטר – אזור זה נחשב "לאזור המוגן". לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. כל קבוצה בוחרת לעצמה את "המלך" שלה.
שתי הקבוצות עומדות זו מול זו. כל קבוצה עומדת בתחילת המסלול, בין שני הקווים. בהישמע הקריאה "התחל", על כל קבוצה לזרוק כדור לעבר הקבוצה הנגדית. מי שנפגע מהכדור יוצא מן המשחק. מי שתפס את הכדור – הזורק אותו הוא שיוצא מן המשחק. אולם, מי שפגע ב"מלך" הקבוצה – הקבוצה כולה מפסידה.
המשתתפים יכולים להיכנס "לאזור המוגן" לקחת כדורים אך אסור להם לזרוק כדורים או להיפגע מהם.

כדורגל ו…שוקולד
החומרים: 2 כדורי רגל, 4 דליים קטנים, ומספר חטיפים (לפי הטעם…) כמספר המשתתפים.
המשחק: לסמן שני קווים שהמרחק ביניהם עומד על כ-2 מטרים. לשים את החטיפים בתוך שניים מהדליים. לשים את הדליים הריקים ליד קו ההתחלה ואת הדליים המלאים בחטיפים בקצה השני. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. לתת לילד אחד מכל קבוצה כדורגל אותו יניח בין הרגליים. בהינתן אות הפתיחה, הילדים הולכים, שהכדור בין רגליהם, לכיוון הדליים עם החטיפים ולוקחים מן הדלי חטיף אחד. חוזרים בחזרה לקבוצה (עדיין הכדור בין הרגליים) וזורקים את החטיף לדלי הריק. מוסרים את הכדור לילד הבא וכך הלאה, עד שכל הקבוצה השתתפה. הקבוצה שמסיימת ראשונה היא הקבוצה המנצחת.  בכל מקרה מתכבדות שתי הקבוצות בחטיפים…