פעילות ליום הולדת פיג'מות


היפהפייה הנרדמת
המשחק: אחת הבנות שוכבת על הרצפה/ספה והופכת להיות היפהפייה הנרדמת. שאר הבנות, כל אחת בתורה, מנסות להעיר אותה "משנתה". בצחקוקים, תנועות מוזרות, השמעת קולות ועוד. אם "היפהפייה" מתעוררת בתוך דקה היא בוחרת בילדה אחרת להחליף אותה, אם אינה מתעוררת היא זוכה בפרס.

משחק הפיג'מות
החומרים: פיג'מות של מבוגרים (לוודא שהפיג'מות יהיו גדולות מספיק כך שהילדים יוכלו להפשיטם בקלות), 2 סלסלות גדולות (סלסלות כביסה)
המשחק: לשים את סלסלת הפיג'מות בקצה החדר/החצר. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שיעמדו בטור במרחק מן הסלסלה (המרחק ייקבע על פי גיל המשתתפים). עם תחילת המשחק על הילד הראשון בכל טור לרוץ לסלסלת הפיג'מות, ללבוש חולצה ומכנסי פיג'מה ולרוץ חזרה לטור. הפיג'מה נמסרת לילד שאחריו שחוזר על אותה פעולה. המשחק נמשך על שכל הילדים השתתפו. הקבוצה שסיימה ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

אמת או חובה
המשחק: על המשתתפים, כל אחד בתורו, לבחור בין אמת או חובה. אמת – עליהם לענות על שאלה. חובה – עליהם לבצע פעולה שנקבעת על ידי המשתתפים האחרים. אם אחד מהמשתתפים הסכים לענות על שאלה או לבצע פעולה ולא עשה זאת – הוא יוצא מן המשחק.
הערה חשובה: כדאי לקבוע כללים מסוימים לפני המשחק כדי למנוע מהילדים להיפגע!
דוגמאות לאמת או חובה:
אמת – ממה אתה מפחד?
אמת – מה היה הרגע הכי מביך שלך?
אמת – במי את/ה מאוהב?
חובה – משך 30 שניות התנהג כמו סוס
חובה – לבש את המכנסיים הפוך למשך שעה
חובה – לנשק דובון

שקי שינה מתחלפים
החומרים: שק שינה לכל משתתף
המשחק: כל שקי השינה מונחים על הרצפה. אחד הילדים יוצא מהחדר. הילדים שנשארו נכנסים לשקי השינה שאינם שייכים להם וסוגרים את הרוכסן. על הילד שנכנס חזרה לנחש מי נמצא בכל שק שינה.

עד כמה אנחנו מכירים את חברינו
החומרים: מדפסת, נייר הדפסה, עט לכל ילד
המשחק: להדפיס את השאלון המופנה לבנים ואת השאלון המופנה לבנות. כל ילד מקבל את השאלון ומקפל אותו לשניים. בחלק המיועד לכך הוא כותב את שמו ועונה על השאלות המתייחסות אליו. משסיים לענות על השאלות הוא ממלא בחלק השני את שם החבר ועונה על השאלות המתייחסות לחבר.  כאשר כולם מלאו את השאלון, כל אחד יקריא את התשובות שלו בקול רם ויראה כמה הוא באמת מכיר את החברים שלו…

בת פוגשת בן
החומרים: דף נייר ועט לכל משתתף.
המשחק: הילדים יושבים במעגל. כל ילד במעגל כותב שם של אחד הבנים על הדף. הוא מקפל את הדף ומעביר אותי לילד שיושב לימינו. כעת כולם כותבים שם של אחת הבנות על הנייר (אסור להציץ על מה שנכתב בדף לפני כן…). באותו אופן מעבירים את הדף וכותבים שם מקום, משפט שאומר הבן לבת ולבסוף משפט שאומרת הבת לבן. בכל פעם שכותבים מקפלים את הנייר כדי להסתיר את מה שנכתב ומעבירים אותו הלאה. לבסוף כל אחד פותח את דף הנייר שלו ומקריא בפני כולם את מה שנתכתב – הרבה צחוקים!

גנב התכשיטים
החומרים: תכשיטים זולים, מטבעות, שעונים. עיתון מגולגל, כיסוי לעיניים, כיסא.
המשחק: להניח את ערימת התכשיטים במרכז החדר. אחד הילדים נבחר להיות שומר הביטחון העיוור, מכסים את עיניו ונותנים לו נייר עיתון מגולגל. השומר מתיישב על הכיסא בסמוך לערימת התכשיטים.
כל שאר הילדים יושבים במעגל סביב השומר. כל ילד בתורו מנסה לגנוב דבר מה מערימת התכשיטים מבלי להיתפס על ידי השומר. אם השומר שומע שמתקרבים הוא צועק "גנב! גנב!" ומנסה לגעת בילד עם העיתון. במידה שהצליח "לתפוס" את "הגנב" הילד מחזיר את התכשיט ומעביר את המשחק לילד שאחריו. הילד שהצליח "לגנוב" את מירב התכשיטים – הוא הזוכה.

משחק המרשמלו
החומרים: מרשמלו, קערה גדולה, קשיות, כוסות חד פעמיים, קוביית משחק
המשחק: הילדים יושבים במעגל. לשים את המרשמלו בקערה במרכז המעגל. הילדים זורקים את קוביית המשחק, כל אחד בתורו עד שלאחד הילדים יוצא המספר 6. הילד ניגש לקערה ובעזרת הקשית מנסה "לשאוב" כמה שיותר מרשמלו לכוס. הילד עם מירב המרשמלו בכוס הוא המנצח.

הבקבוק והלק
החומרים: 10 בקבוקי לק בגוונים שונים, בקבוק שתייה רגילה – סגור.
המשחק: לסדר את בקבוקי הלק במעגל. אחד הילדים מסובב את בקבוק השתייה. כאשר הבקבוק נעצר ליד צבע מסוים על כולם לצבוע את אחת האצבעות באותו צבע. להמשיך את המשחק עד שכולם צבעו את כל עשר האצבעות!

סוד כמוס
החומרים: בקבוק שתייה סגור, כובע/קערה, נייר לכל ילד
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים מסובב את הבקבוק. הילד שהבקבוק פונה אליו כשהוא נעצר קם ועובר לחדר הסמוך יחד עם הילד שסובב את הבקבוק. על הילד שסובב את הבקבוק לספר לילד האחר סוד כמוס. לאחר שסיפר, הילד האחר חוזר לקבוצה לסובב את הבקבוק והילד השני כותב את הסוד שלו על פתק, מקפל אותו ומכניס לתוך כובע הפוך/קערה.
בתום המשחק, שכל הילדים כתבו את הסוד על הפתקים, שולפים את הפתקים ומקריאים אותם. על הילדים לנחש למי שייך הסוד.

מחבואים
המשחק: כל המשתתפים מרוכזים בחדר השינה. אחד הילדים נבחר להיות המחפש. הוא נכנס לחדר אחר שבו הוא לא יכול לשמוע את קולות הילדים האחרים. בינתיים כל הילדים מסתתרים מתחת לשמיכות ולכריות. אפשר גם לנסות ולהסוות את מקום המחבוא ע"י דובונים וצעצועים אחרים ששמים מתחת לשמיכה.
אחד הילדים מכבה את האורות וחוזר למקום המחבוא שלו. הילד המחפש נכנס לחדר החשוך וטופח על מישהו או משהו. אם זה ילד שמסתתר עליו לקרוא "מה?!" בקול מעוות. על המחפש לנחש מי הילד.
אם המחפש ניחש נכון, על הילד שנתפס להיות המחפש. אם המחפש לא ניחש, עליו לעבור לילד השני.

פעמיים אמת, ושקר אחד
המשחק: כל ילד בתורו מצהיר שלושה דברים על עצמו, ששניים מהם נכונים ואחד מהם הוא שקר. על הילדים האחרים לנחש איזה משלושת המשפטים הוא השקר. אחרי שהשקר התגלה, כל מי שניחש נכון מקבל נקודה אחת.

פיצוצי פיג'מות
החומרים: הרבה בלונים מנופחים, 2 מכלים גדולים להכלת הבלונים (פחי אשפה גדולים, קרטונים), 2 מכנסי פיג'מה גדולים במיוחד (אקסטרה אקסטרה לארג').
המשחק: את המשחק יש לשחק בחצר או במקום פתוח אחר. להניח את שני המכלים עם הבלונים המנופחים בקצה החצר (10-9 מטרים מקו ההתחלה). לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שוות ולהעמידם בשני טורים. הילד הראשון בכל טור מקבל את הפיג'מה. עם הישמע הקריאה "התחל" על הילד מכל טור ללבוש את הפיג'מה, לרוץ לכיוון המכל, לתחוב כמה שיותר בלונים למכנסיים, לרוץ חזרה לקבוצה, להוציא את הבלונים מהמכנסיים ולתת את המכנסיים לילד הבא אחריו. הקבוצה הראשונה שמרוקנת את מכל הבלונים היא המנצחת.

מזהים את השיר?
החומרים: שירים מוכרים מוקלטים, נגן (טייפ או CD)
המשחק:  להשמיע מנגינה או משפט מהשיר ולתת לילדים לנחש את שם השיר והזמר. מי שמנחש את שניהם מקבל 2 נקודות (נקודה אחת לכל ניחוש נכון). בתום המשחק, הילד שזכה במירב הנקודות הוא הזוכה.

תחרות הכלות
חומרים: גלילי נייר טואלט לבנים
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. בכל קבוצה נבחרת "כלה" אותה יש "להלביש" בניירות טואלט. לא לשכוח מצלמות! המשחק מסתיים כאשר כל הבנות זכו להיות כלות.
אפשרות: להדפיס את התמונות, למנות צוות שופטים, ולבחור את הכלה המוצלחת מכולן.