פעילות ליום הולדת פיטר פן


הפיראטים באים!
החומרים: גיר –  אם המשחק נערך בחוץ. אם המשחק נערך בבית – לגזור עיגולים מקרטון כמספר הילדים החוגגים.
המשחק: לסמן בגיר עיגולים כמספר הילדים המשתתפים פחות אחד (או לגזור עיגולים מקרטון). הילדים עומדים מחוץ לעיגולים. על הילדים ללכת בצורה מסוימת (קפיצה, ריצה, לעוף כמו טינקרבל וכו'). לאחר זמן מה משמיעים את הקריאה: "להתחבא מהפיראטים!" ועל כל הילדים למוצא "חור" (עיגול) להתחבא בו. הילדים שלא מצליחים למצוא להם עיגול, מוצאים מן המשחק. הילד האחרון העומד על העיגול הוא המנצח.

תפוס אותי עם קפטן הוק
המשחק: "הילדים האבודים" (כל המשתתפים) עומדים בצד הקיר, חוץ מאחד שנבחר להיות קפטן קוק. בהינתן האות קפטן הוק מנסה לתפוס את הילדים האבודים. הילדים שנתפסו עוזרים לקפטן הוק (בדיבור בלבד) – אך רק הוא מורשה לתפוס אותם.

מי הצל?
החומרים: סדין, פנס או מקור אור אחר
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לתלות את הסדין. הילדים מאחת הקבוצות הולכים מאחורי הסדין כשהפנס המואר פונה לכיוונם. על הקבוצה השנייה לנחש למי שייכים הצללים. כאשר הקבוצה מסיימת, הקבוצה השנייה חוזרת על אותה פעולה. הקבוצה שמספר הניחושים הנכונים שלה הוא הגדול ביותר – היא המנצחת.

מי מאמין בפיות?
החומרים:  שרביט
המשחק: קבעו מראש את אורך המשחק (עדיף לא ארוך מידי כך שכולם יצליחו להיות פיות). אחת הבנות (או הבנים…) נבחרת להיות הפיה טינקרבל שאוחזת ביד את "שרביט הקסם". בהינתן האות כל הילדים בורחים ועל טינקרבל לתפוס אותם, תוך שהיא נוגעת בהם בשרביט. על מנת להשתחרר כל מי שנתפס הולך לאזור (שנקבע מראש) ועליו לחזור 10 פעמים על המשפט "אני מאמין/ה בפיות".
עם הפסקת המשחק, בזמן שקבעתם מראש, בוחרים פיה אחרת. הפיה שהצליחה לתפוס את המספר הגדול ביותר של הילדים היא המנצחת.

לצלוח בבטחה את התעלה
החומרים: לגזור מבריסטול ירוק 4 צורת של עלים (כל אחד בגודל של כ-40 ס"מ), כיסא
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שוות במספרן. הקבוצות עומדות בטור במרחק מה אחת מהשנייה. בקצה השני של החדר (או החצר) להניח כיסא. הילד הראשון בכל קבוצה מקבל שני עלים. בהישמע הקריאה "צא!" על הילדים להניח עלה אחד על הרצפה, לדרוך עליו ולאחר מכן להניח את העלה השני ולדרוך עליו וכן הלאה. תוך כדי הליכתם ב"תעלת הביטחון" הם יכולים לדרוך רק על העלים. עליהם להגיע לכיסא לסובב אותו, לשוב למקום ולמסור את העלים לילד הבא.
הקבוצה שסיימה ראשונה (ובהצלחה…) היא המנצחת.

קסם הפייה
החומרים: כובע, מטבעות כסף (של 5 או -10 אגורות – כ- 5 מטבעות), טוש בלתי מחיק. סרט קשירה לעיניים.
המשחק: לסמן מראש את אחד המטבעות בטוש בלתי מחיק. הילדים יושבים במעגל אחד הילדים נבחר ומוצא מחוץ למעגל. ללחוש לאוזנו של הילד את סוד הקסם: "עליו לבחור במטבע שהוא חם יותר מכל המטבעות".
הילד חוזר למעגל. שמים את כל המטבעות בכובע, חוץ מהמטבע המסומן אותו מעבירים בין הילדים. על הילדים לבחון היטב את הסימון (הנחושת במטבע סופגת חום והמטרה העיקרית היא שכל הילדים יגעו במטבע – מה שיגרום לו להתחמם). להכניס את המטבע לכובע ולנער היטב עם שאר המטבעות. לקשור את עיני הילד הנבחר ולתת לו לבחור את המטבע הנכון – וראה זה פלא הוא אכן הצליח לזהות את המטבע (החם ביותר כמובן…).
אפשר לשתף ילדים נוספים במשחק מבלי כמובן לגלות להם את סוד הקסם.

ציד האוצרות של הילדים האבודים
החומרים: כרטיסיות (ניתן לגזור אותם מבריסטולים), עטים/עפרונות, 3-4  "אוצרות" (פריטים הקשורים לנושא פיטר פן כמו סירת שודדים, שקית עם נצנצים שתשמש כאבק כוכבים ועוד).
לפני המסיבה: להכין מספר כרטיסיות כמספר הילדים ולכתוב בכל כרטיסיה רמז למציאת האוצר. להשתדל לכתוב רמזים קלים, לדוגמה: "אני נמצא במקום שהוא קר מבפנים ופועל ביום ובלילה (מקרר), אני נמצא ליד מקום בו צופים בפיטר פן (טלוויזיה) או "אני נמצא במקום שבו ילדים אוהבים לשחק בבועות סבון" (מקלחת) וכן הלאה.  להחביא את ה"אוצרות" בפינות הבית (או החצר השונות).
המשחק: על הילדים לנסות ולמצוא את האוצרות על פי ההנחיות הרשומות בכרטיסיות. עדיף לתת פרס קטן לילדים שהצליחו למצוא את האוצר…