פעילות ליום הולדת פיצה


ציד הפיצות
החומרים: מקלות ארטיק (לפחות 5 מקלות לכל ילד), טושים, מפה למציאת המרכיבים (מפה לכל ילד).

המשחק: לפני המשחק לרשום על כל מקל ארטיק מרכיב של פיצה. להכין את מפת הפיצה (בצק, רוטב, גבינה צהובה, 5 זיתים ועוד). להחביא את המקלות בחצר או בבית.
על הילדים למצוא כמה שיותר מרכיבים לפיצה במשך חצי שעה, תוך שהם נעזרים במפה. במידה שהילדים קטנים יותר אפשר להשתמש במדבקות או ציורים על מקלות הארטיק במקום הכיתוב.

מרוץ המים של השפים
החומרים: 2 כוסות מדידה, 2 כפות, 2  קעריות (גדולות מספיק להכיל כוס מים), מסקינג טייפ, שולחן קטן.
המשחק: לסמן קו התחלה וסיום למרוץ במרחק של כ-50 מטר אחד מהשני. לשים שולחן קטן בקו הסיום. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות שוות ולהעמיד אותם בטורים. בסוף כל טור לשים כף וקערית המכילה כוס אחת של מים. לשים את שתי כוסות המדידה על השולחן בקו הסיום (כוס אחת לכל קבוצה).
על הילד הראשון בכל טור למלא את הכף במים מהקערה, ללכת או לרוץ עד לקו הסיום ולשפוך את המים לכוס המדידה. הילד רץ לסוף הטור ומוסר את הכפית לילד שלפניו שחוזר על כל התהליך. המשחק מסתיים כאשר אחת הקבוצות מצליחה לרוקן לגמרי את הקערית. הקבוצה שכוס המדידה שלה היא המלאה ביותר היא הקבוצה המנצחת.

הכנתי פיצה עם…
המשחק: הילדים יושבים במעגל ואחד הילדים פותח במשחק ואומר "אני הכנתי פיצה עם תוספת של (אבטיח)". על התוספת להתחיל באות א'. הילד שאחריו אומר "אני הכנתי פיצה עם תוספת של אבטיח ו___ (בננה), תוספת שמתחילה באות ב' וכן הלאה. המשחק נמשך מסביב למעגל עד שאחד הילדים שוכח את הרצף, או עד שהקבוצה מגיעה לאות ת'. הילדים ששכחו את הרצף מוצאים מן המשחק ואלו שנותרו הם המנצחים.

מבחן היציבות למלצר המתחיל
החומרים: מגש/תבנית, כוס פלסטיק
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לסמן קו התחלה וסיום. על כל ילד מכל קבוצה להחזיק את המגש שעליו כוס מים וללכת  "בסגנון מלצרי" מקו ההתחלה לקו הסיום ובחזרה. הקבוצה שכוס המים שלה הייתה מלאה יותר בסיום היא הקבוצה המנצחת.

בלונים ומגש פיצה
החומרים: בלון לכל ילד (עדיף בלונים בצבעים שונים), תבנית ריקה של פיצה.
המשחק: במרכז הרחבה להניח את תבנית פיצה פתוחה. הילד מנפחים את הבלונים ואוחזים את צוואר הבלון ביד (במקום לקשור). עם תחילת המשחק כל הילדים משחררים את הבלונים שלהם. הילדים שהבלונים שלהם הגיעו הכי קרוב לתבנית מקבלים 10 נקודות, המרוחקים יותר מקבלים 5 נקודות, ואלו שהבלון שלהם נכנס לתוך התבנית מקבלים 25 נקודות. לאחר 4 או 5 סיבובים של המשחק הילדה שזכה במירב הנקודות הוא הזוכה.

ריקוד מוזר על פיצה
החומרים: מחצלת, ברזנט ישנים (גדולים), טושים, קוביית משחק, בריסטול לבן
המשחק: לשרטט עיגול גדול של פיצה על המחצלת/ברזנט. לצייר באופן אקראי על הפיצה 4 סוגי תוספות (עגבניות, זיתים, גבינה צהובה, פטריות). לכתוב על בריסטול (בגדול כך שכולם יראו) מספרים בין 1 ל-4 המותאמים לכל תוספת ולכל חלק בגוף (יד ימין, יד שמאל, רגל ימין, רגל שמאל וכו'). על כל ילד בתורו לזרוק את הקובייה ולעשות את הנדרש. לדוגמה, אם מתקבלים המספרים 1 ו-3 עליהם לשים את חלק הגוף שממוספר ב-1 על התוספת שממוספרת ב-3. אם מתקבלים המספרים 5 ו-6 על הילד לזרוק שוב את הקובייה או לעשות בחירה חופשית.
המשחק הופך להיות מאוד משעשע משום שהילדים צריכים לעשות תנועות מצחיקות כדי להגיע למקומות המתאימים. אם אחד הילדים נופל הוא יוצא מן המשחק. המשחק ממשיך עד שנשאר ילד אחד על הפיצה והוא כמובן הזוכה.

מרוץ המגשים
החומרים:
2 מגשים, חפצים שונים לשים על המגש (סכו"ם, כוסות וצלחות חד-פעמיים, ועוד כיד הדמיון) החפצים יונחו על שולחן סמוך לקו המטרה.

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולסמן קו התחלה וקו מטרה. הילד הראשון מכל קבוצה רץ עם המגש לקו המטרה, מניח על המגש חפץ אחד או שניים, חוזר לקבוצה ומעביר את המגש לילד שאחריו, שחוזר על אותה פעולה. הפריטים על המגש נערמים – עד שאחת הקבוצות מפילה את המגש… הקבוצה השנייה היא כמובן המנצחת!

המירוץ להכנת פיצה
החומרים: 2 כדורי בצק פיצה, 2 קעריות קמח, 2 צנצנות/קעריות של רוטב פיצה, 2 קעריות גבינה צהובה מגוררת, 2 קעריות תוספות לפיצה לפי בחירה (יש לדאוג למספיק תוספות כך שכל הילדים ישתתפו במשחק), 2 כובעי טבחים, 2 סינרים, סי תבניות אפייה, 2 נייר אפייה, מעט שמן.
המשחק: לשים את נייר האפייה בתבנית ולמרוח אותה במעט שמן. לארגן שתי תחנות עבודה ובכל תחנה לשים את כל המרכיבים.
לחלק את הילדים לשתי קבוצות שוות. להורות להם לרחוץ ידיים (עליהם לאכול אח"כ את הפיצה…). בהישמע המילה "התחל" הילד הראשון בקבוצה חובש את כובע הטבח, שם את הסינר רץ לכיוון תחנת העבודה מפזר מעט קמח על נייר האפייה, משטח עליו את בצק הפיצה ורץ חזרה לקבוצה. הילד הבא אחריו חובש את הכובע, שם את הסינר, רץ לכיוון התחנה, שופך מעט מהרוטב על הפיצה ורץ חזרה לקבוצה. להמשיך כך עד שאחרון התוספות יונח על הפיצה. הקבוצה הראשונה שמסיימת את הפיצה היא המנצחת. וכעת לאפות את הפיצה – וכמובן ליהנות מאכילתה!