פעילות ליום הולדת קרקס


ליצן קליעה בול
החומרים: קרטון עבה וגדול, טושים צבעוניים, כדור קטן.
המשחק: צייר על הקרטון פרצוף גדול של ליצן. גזור חורים גדולים בעיניים ובאף. חלק את הילדים לשתי קבוצות. בראש הקבוצה יעמוד כל ילד בתורו וינסה להכניס את הכדור לחורים. הקבוצה עם מספר הקליעות הגדול ביותר היא הקבוצה המנצחת.

משחק הקרנבל
החומרים: 20 בלונים, 2 "אפים" אדומים של ליצן שניתן לשים אותם על האף (אפשר לעשות מקרטון עם  שני חוטים לקשירה בצדדים, או להשתמש בכדור צמר).
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. הילד הראשון בקבוצה לוקח בלון, מחבר את אף הליצן ורץ לקצה החדר/החצר. שם הוא מתיישב על הבלון, מפוצץ אותו וחוזר בריצה לילד הראשון בקבוצה, תוך שהוא מוסר לו את אף הליצן. הילד הראשון בקבוצה חוזר על אותה פעולה. המשחק נמשך עד שאחת הקבוצות פוצצה את כל הבלונים והיא כמובן הקבוצה המנצחת.

מרוץ הליצנים
החומרים: 2 סטים של לבוש ליצן הכוללים: 2 מכנסי שורטס גדולים (של מבוגר), 2 מעילי חליפה, 2 ביריות, 2 זוגות נעליים גדולות במיוחד. משרוקית וגיר סימון (או חבל).
המשחק: לסמן בגיר או בחבל את קו ההתחלה והסיום של המשחק. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. עם צפצוף המשרוקית על הילד בראש כל קבוצה ללבוש במהירות את בגדי ונעלי הליצן לרוץ לקו הסיום, לפשוט את הבגדים ולרוץ במהירות אל הילד שנמצא כעת בראש הקבוצה. הילד חוזר על אותה פעולה. הקבוצה שמסיימת את המרוץ ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

תהלוכת חיות
החומרים: כובע, פתקים וטוש.
המשחק: כתבו על הפתקים שמות בעלי חיים שונים השכיחים בקרקס (נמר, אריה, פיל, דוב, קוף ועוד). קפלו את הפתקים ושימו בתוך כובע הפוך. כל ילד בתורו לוקח פתק ועושה חיקוי של החיה הכתובה. על הקבוצה לנחש מיהו בעל החיים. הילדים שהצליחו לחקות את בעל החיים בצורה הטובה ביותר – הם המנצחים.

הקוף והבננה
החומרים: מספר בננות כמספר המשתתפים.
המשחק: על כל ילד לקלף ולאכול בננה שלמה כשהוא משתמש ביד אחת בלבד. הילדים שהצליחו לעשות זאת – הם המנצחים.

סנדוויץ' בלונים
החומרים: בלונים, משרוקית, גיר או חבל לסימון.
המשחק: למשחק זה דרוש מרחב (חצר או חדר גדול). סמנו בגיר או בחבל את קו ההתחלה והסיום של המשחק. חלקו את המשתתפים לזוגות שכל אחד מהזוגות עומד גב אל גב. בין הגבות להניח בלון מנופח (לא הליום!). על הזוגות להגיע לקו הסיום מבלי לגעת בבלון ומבלי שהוא יתפוצץ. אם הבלון התפוצץ או נגעו בו בידיים, על הזוג להגיע לנקודת ההתחלה ולהתחיל את המשחק מחדש. הזוג שעמד בכללי המשחק הוא הזוג המנצח.

הליכה על חבל
החומרים: חבל באורך 2-4 מטר, מטרייה, ספר עבה (לא עבה מידי) עם כריכה קשה.
המשחק: להניח את החבל בקו ישר על הרצפה או האדמה. כל משתתף בתורו לוקח מטרייה והולך איתה על החבל. אם הצליח במשימה הוא עובר לשלב הבא: הליכה על החבל כשהספר מונח על ראשו. אם הצליח גם בשלב זה הוא הולך על החבל כאשר הוא אוחז במטרייה בידו והספר מונח על ראשו. הילדים שהצליחו לצלוח את השלב האחרון הם המנצחים.

חה חה חה – ללא מנצחים
החומרים: משרוקית
המשחק:  משחק זה הוא ללא מנצחים ומנוצחים אלא לשם צחוק ושעשוע בלבד. הילדים שוכבים על הרצפה, או הדשא, בכל צורה שהם רוצים ובתנאי שראשו של ילד אחד מונח על בטנו של ילד אחר. הילדים אמורים ליצור שרשרת כך שראשו של כל ילד יהיה מונח על בטנו של ילד אחר. עם שריקת המשרוקית הילד הראשון שאתם מפנים אליו אצבע אומר "חה חה", הילד שעל בטנו הוא שוכב יאמר גם הוא "חה חה" וכן הלאה. אם תצליח להגיע לסוף השרשרת מבלי ליצור מהומה – דע כי חבורת לפניך חבורת ליצנים מקצוענים!

אילוף אריות
החומרים: חישוק גדול ("הולה הופ") או מוט ארוך, מגבעת למאלף (לא הכרחי).
המשחק: כל הילדים לצורך המשחק הם אריות. ילד היום הולדת הוא מאלף האריות. בהתחלה המאמן מניח את החישוק על הרצפה/הקרקע כך שהילדים יוכלו לעבור דרכו. בסיבוב השני המאמן מרים מעט את החישוק ושוב על "האריות" לעבור דרכו. המשחק ממשיך שבכל פעם החישוק מורם גבוה יותר. ה"אריה" האחרון שמצליח לעבור את החישוק הוא המנצח.
ניתן להחליף את החישוק במוט כאשר בתחילה הוא נמצא בגובה מתאים ובהדרגה מורד כלפי מטה תוך שהילדים מנסים לעבור מתחתיו.

איש הברזל
החומרים: 30-40 בלונים קטנים (בערך בקוטר של 12 ס"מ) מנופחים (יתרון גדול למי שברשותו משאבת ניפוח), 2 סטים של בגדי מבוגרים גדולים (חולצת טי ומכנסיים קצרים יעשו את העבודה).
המשחק: חלקו את המשתתפים לקבוצות של 3-4 ילדים, כל קבוצה תבחר לעצמה את "איש הברזל" שלה. שימו את ערמות הבלונים בין הקבוצות. על איש הברזל מכל קבוצה להלביש את בגדי המבוגרים. בהישמע המילה "התחל", על כל קבוצה להכניס כמה שיותר בלונים לתוך בגדיו של איש הברזל. בהינתן האות להפסקת המשחק יספרו הבלונים של כל אחד מאנשי הברזל – הקבוצה שלאיש הברזל שלה מספר הבלונים הגבוה ביותר – היא הקבוצה המנצחת.

דוכן כרטיסים למשחקי הקרנבל
ליצירת אוירה של קרנבל אמיתי אפשר להקים ביתן למכירת כרטיסים למשחקים שונים. אין צורך בבנייה ממשית… אפשר להשתמש בשולחן או בקופסת קרטון גדולה. בנוסף לכרטיסים יחולקו בביתן גם פרסים קטנים למנצחים (מדבקות, חטיפים, בעלי חיים קטנים ועוד).
משחק הנבירה בחול. עבור כרטיס אחד הילדים יכולים לנבור בקערית חול למציאת הפרס.
משחק הדייג. חתכו צורות של דגים מנייר וקשטו אותם בצבעים שונים, כאשר אחד הדגים הוא ייחודי (דג זהב או דג עם נקודות שחורות/פסים שחורים). לחבר לכל דג מהדק ברזל. לחבר חוט למקל ובקצהו לחבר מגנט קטן. להניח את הדגים בתוך קופסת קרטון עמוקה. כל ילד בתורו לוקח את המקל ומנסה "לדוג". חלקו פרסים קטנים עבור כל דג שנתפס ופרס משמעותי יותר עבור הדג הייחודי.
המגדל הקורס. בנו מגדל מפחיות ריקות. כל ילד מקבל כדור טניס וזורק על המגדל. אם הוא מצליח להפיל 3 קופסאות הוא מקבל פרס קטן. אם הצליח להפיל את המגדל כולו – הפרס הוא גדול יותר.
ברווזים במים. מלאו קערה גדולה (קערת כביסה או אמבטיה של תינוק) במים ושימו בתוכה כמה ברווזים. חלק מהברווזים יהיו מסומנים בטוש עמיד. עבור כל כרטיס הילד בוחר באחד הברווזים. במידה שהברווז הנבחר מסומן – יזכה הילד בפרס. אם יש לכם כמות מספקת של ברווזים, הם יכולים בעצמם לשמש כפרס.