פעילות ליום הולדת שוקולד


כיסאות מוזיקליים של שוקולד
החומרים: חטיפי שוקולד קטנים, מוזיקה, זוג כפפות גדולות במיוחד
המשחק: כל המשתתפים יושבים במעגל כשברקע מושמעת מנגינה (אפשרי להוריד מהרשת את השיר "ריח של שוקולד") בביצוע הכבש השישה עשר, או את שיר הנושא מהסרט "צרלי בממלכת השוקולד"). כאשר המנגינה נפסקת, על הילד שהחטיף נמצא בידו לשים את הכפפות, להסיר את העטיפה ולאכול את החטיף – כל זאת במהלך 30 שניות!

מרוץ השוקולד
החומרים: פרטי לבוש (מכנסיים, חולצות, כובעים, צעיפים וכו'), חפיסת שוקולד גדולה עטופה בשכבות של נייר עיתון, קוביית משחק, מזלגות וסכינים לא חדים.

המשחק: להניח את הפרטים בקערת (כביסה?) גדולה במרחק של כ-2 מטרים אחורה מנקודת הזינוק.  לשים את חפיסת השוקולד העטופה במרחק של כ-10 מטרים מנקודת הזינוק. כל אורח בתורו זורק את הקובייה. אם מופיעה הספרה 6 עליו להלביש במהירות את הבגדים, לרוץ לחפיסת השוקולד, להסיר שכבה של נייר העיתון ולחזור. על המשתתף שאחריו לחזור על אותה פעולה. על הילד שמסיר את המעטפת האחרונה לאכול את השוקולד במזלג וסכין.

השחלת גליליות שוקולד
החומרים: גליליות שוקולד, חוט, 2 בקבוקים

המשחק: לקשור את גליל השוקולד לחוט ולמכנס. כל ילד ינסה בתורו להכניס את גליל השוקולד לבקבוק.

שוקולד בעיניים עצומות
החומרים
: פרוסות לחם, ממרח שוקולד, סכין למריחה

המשחק: בוחרים שני זוגות של ילדים ומכסים לכל ארבעתם את העיניים. כל  אחד מכל זוג צריך להכין בעיניים עצומות פרוסה עם ממרח שוקולד ולהאכיל את השני.

מגדל עוגיות 
החומרים: עוגיות, קוביית משחק

המשחק: כל אורח בתורו זורק את הקובייה. אם הספרה שיצאה היא 2, על הילד להניח 2 עוגיות אחת על השנייה. מגדל העוגיות ממשיך להיבנות עד שהוא נופל. הילד האחרון שהצליח להניח את העוגיות מבלי שהמגדל ייפול – הוא המנצח.

מי יאכל ראשון? 
החומרים
: חוט ארוך, קוביות שוקולד

המשחק: מניחים את קוביית השוקולד במרכז החוט, כאשר כל ילד אוחז בפיו בקצוות החוט. עליהם להתקרב במהירות האפשרית לקובייה – מי שאוכל אותה ראשון הוא כמובן המנצח!

משחק זיכרון
החומרים
: חטיפי שוקולד ממינים שונים, דפי נייר ועפרונות.

המשחק: להניח את חטיפי השוקולד על מגש. לחלק לכל ילד דף נייר ועיפרון. להראות לילדים את מגש החטיפים למשך 10-20 שניות. לאחר מכן לקחת את המגש ולתת לכל ילד לרשום את שמות כל החטיפים שראה. מי שזכר את מספר החטיפים הגדול ביותר, הוא הזוכה.

 מירוץ השוקולד
החומרים
: חפיסת שוקולד

המשחק: בוחרים בין 5-3 ילדים. מחלקים לכל משתתף שורה של קוביות שוקולד מתוך החפיסה. מגדירים מראש את המסלול.
על המשתתפים להניח את שורת השוקולד בין השפה לאף. בהינתן האות, עליהם ללכת במסלול הלוך ושוב מבלי שהשוקולד יפול. משתתף שהשוקולד נפל לו מתחיל שוב מתחילת המסלול.

 בית השוקולד
החומרים
: 2 קופסאות, ממתקי שוקולד וחטיפים (עדשים, סוכריות צבעוניות, מטבעות שוקולד מרשמלו וכד'). כל קבוצה צריכה להכין בית ממתקים (כמו הבית של המכשפה מ"עמי ותמי").

המשחק: ממנים את בעל/ת השמחה להיות השופט/ת. מחלקים את הילדים לשתי קבוצות. על כל קבוצה להכין את בית השוקולד שלה.  השופטת תקבע מי מבין הקבוצות בנתה את הבית היפה ביותר. בתום הפעילות אפשר ל"אכול את הבית" בהנאה…

תחרות אכילת קורנפלקס שוקולד

החומרים: קורנפלקס שוקולד (קוקומן של "תלמה" לדוגמא), 2 קעריות עמוקות (על הקעריות להיות זהות בנפחן), מיכל גדול של חלב, כפות, שולחן, 2 כסאות
המשחק: מלאו את הקערה בקורנפלקס ובחלב ל-2 ילדים היושבים ליד השולחן. ניצח מי שמסיים ראשון את קערת הקורנפלקס.

מי אני?
החומרים
: שוקולד בטעמים שונים (מריר, מתוק, חמצמץ וכו').

המשחק: מניחים את השוקולדים בקערה. כל ילד בוחר שוקולד שמתאים לו ועליו להסביר למה בחר דווקא בטעם המסוים…

לאכול בעיניים עצומות
החומרים
: מטפחת, חטיף שוקולד

המשחק: בוחרים שני זוגות ילדים לאחד עוצמים את העיניים במטפחת. מניחים על כסא חטיף שוקולד.  הילד שעיניו עצומות צריך לאכול את החטיף כמה שיותר מהר ללא עזרת ידיים ובסיוע בן זוגו שמכוון אותו. הזוג שסיים ראשון לאכול את החטיף – הוא המנצח.