פעילות ליום הולדת תחבורה


רכבת השמות
המשחק: משחק היכרות בין הילדים. הילדים מסתדרים במעגל ואחד מהם נבחר להיות קטר הרכבת. על "הקטר" לעשות הכרות עם כל הילדים על ידי אמירת שמותיהם.
לדוגמא: "הקטר" ניגש לאחד הילדים ואומר: "שלום, אני אור", הילד עונה לו "שלום, אני אביב". הקטר קורא בשמו של אביב מספר פעמים (שנקבע מראש) ומשסיים אביב הופך להיות הקטר הבא. המשחק נמשך עד שכל הילדים הצטרפו לרכבת השמות ושמם נאמר בקול רם.

מסלול המראה בשדה התעופה
החומרים: מטפחת לכיסוי העיניים, חפצים שונים שישמשו מכשול (תיקי גב, נעליים, אימוניות, מחברות/ספרים, חבל קפיצה, כדור ועוד… – להימנע משימוש בחפצים חדים), גיר או מקלות קטנים לסימון מסלול ההמראה.
המשחק: לסמן מסלול המראה באורך של  כ-20 מטר וברוחב של 2 מטר. אם המשחק על האדמה או הדשא לסמן אותו במקלות, על משטח אחר לסמן בגיר.
הילדים מתחלקים לשתי קבוצות. אחד הילדים נבחר להיות הטייס והוא עומד בקצה אחד של המסלול כשעיניו מכוסות. ילד אחר נבחר להיות האחראי על תנועת המטוס והוא עומד בקצה השני של מסלול ההמראה. מזג האוויר ערפילי ועל הטייס להנחית את המטוס בעזרת האחראי על התנועה. הטייס יכול לנוע אך לא לראות. והאחראי על התנועה יכול לראות ולא לנוע.
מניחים את החפצים השונים לאורך המסלול כך שישמשו מכשולים. שתי הקבוצות עומדות משני צידי המסלול. הטייס פורס את הידיים ("כנפיים") וממריא תוך שהוא מכוון על ידי האחראי על התנועה (שתי פסיעות קדימה. עצור! "פסיעה קטנה לימין, סיבוב וכו').
אם הטייס "מתרסק" (פוגע במכשול) הוא מוחלף בטייס מהקבוצה המתחרה. אם הטייס מגיע בשלום – הוא זוכה לתשואות הילדים וטייס נוסף מאותה קבוצה מחליף את מקומו. הקבוצה שמירב הטייסים בה סיימו את הטיסה בשלום – היא המנצחת.

רכבת נוסעת רכבת עוצרת
החומרים: 2 עיגולי בריסטול גדולים בצבעים אדום וירוק.
המשחק: במשחק זה הילדים הם קרונות הרכבת ואחד מהם (או מבוגר) נבחר להיות נהג הקטר. כאשר הנהג מרים את העיגול הירוק כל הילדים הולכים בשורה על מסילת רכבת דמיונית. כאשר הנהג מרים את העיגול האדום, הוא צועק: "או אדום!"  ועל כל הילדים לעצור. הילדים שזזו מוצאים מן המשחק.

הקרון האבוד
המשחק: לבחור 3-2 ילדים (או יותר, תלוי במספר הילדים) להיות "הקרונות האבודים". לחלק גם את הילדים שנותר לקבוצות של 3 ילדים או יותר. ילדים אלה הם "הרכבות".
קבוצות הילדים עומדים בטור כאשר כל ילד אוחז במותניים של הילד שלפניו. בהישמע הקריאה: "סע!" "הקרונות האבודים" לתפוס את אחד "הרכבות". "הרכבות" יסתובבו ויתפתלו כדי שלא להיתפס.
אם אחד הקרונות מצליח לתפוס את אחת הרכבות, הילד הראשון בקבוצת הרכבת שנתפס הופך להיות "הקרון האבוד".

משחק המשאיות
החומרים: לכל משתתף: משאית צעצוע, מילוי למשאית (פירות/ירקות/מתוקים/חטיפים), חוטי קשירה, מקל קטן/עיפרון, שעון
המשחק: לקשור חוט לקצה כל משאית ולמלא אותה בתחולה שבחרתם. בקצה החוט לקשור מקל/עיפרון. כל ילד מלפף את החוט סביב המקל תוך שמירה שתכולת המשאית לא תיפול.
השופטים מודדים את הזמן והילד שמצליח לעשות זאת בזמן הקצר ביותר הוא המנצח.

משחק הרכבת
המשחק: אחד הילדים נבחר להיות הקטר. הקטר ועוד 3 (או יותר) ילדים משלבים ידיים ויוצרים רכבת. הילדים צריכים לשלב ידיים משך כל המשחק. הילדים האחרים (הקרונות) זוחלים על הברכיים.
הרכבת נעה בחדר תוך שהיא מנסה לתפוס את אחד הקרונות – התפיסה נעשית כאשר הרכבת יוצרת מעגל סביב אחד הקרונות (הילדים). כאשר אחד הילדים נתפס על ידי הרכבת הוא קם על רגליו, מצטרף לרכבת תוך שילוב ידיים עם שאר הילדים ומנסה יחד איתם לתפוס את שאר "הקרונות". המשחק מסתיים כאשר כל "הקרונות" נתפסים והופכים להיות רכבת ארוכה.