פעילות ליומולדת אליס בארץ הפלאות


מרוץ הזחל
החומרים: סימון קו התחלה וסוף

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. שתי הקבוצות עומדות בטור מאחורי קו ההתחלה. כל ילד אוחז במותניים של הילד לפניו ליצירת "הזחל". בהישמע הקריאה "זחל!" על כל קבוצה לרוץ לקו הסיום, תוך שהם אוחזים במותנים. אם אחת הקבוצות "מתפרקת" – עליה להתחבר מחדש ולהמשיך במרוץ. הקבוצה שמגיעה ראשונה לקו הסיום היא הקבוצה המנצחת.

זריקת שקיות תה
החומרים: ספל תה גדולה, שקיות תה, פרסים קטנים
המשחק: כל הילדים עומדים בטור. להניח את ספל התה במרחק מטרים ספורים מהילד הראשון. לתת לילד הראשון 3 שקיות תה. כל ילד מנסה שלוש פעמים לזרוק את השקית לספל התה. על כל זריקה מוצלחת הילד מקבל פרס סמלי.

מלכת הלבבות אומרת
המשחק: כמו המשחק "שמעון אומר", אלא שכאן מלכת הלבבות היא זאת שנותנת פקודות…
אחד הילדים נבחר להיות מלכת הלבבות (עדיף כמובן שהילד/ה החוגג/ת הוא שיפתח במשחק). הילד פותח בסדרה של פקודות שאת חלקן הוא פותח במשפט "מלכת הלבבות אומרת…" וחלקן נאמר ללא משפט הפתיחה. הילדים שלא בצעו את המשימה כאשר נשמע משפט הפתיחה, ואלו שבצעו את המשימה למרות שהקריאה לא נשמעה – יוצאים מן המשחק. המנצח הוא האחרון שביצע את המשימה כהלכה.

מרוץ התה
החומרים: 4 דליים (או ספלי תה גדולים במיוחד), 2 ספלי תה + 2 תחתיות לספלים
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לשים 2 דליים (או ספל תה) מלאים במים בקצה האחד של הרחבה ושני דליים ריקים בקצה השני. כל קבוצה מסודרת בטור כאשר בראש כל טור מונח הדלי המלא במים. על כל ילד, מכל קבוצה, למלא את הספל במים, להניח אותו על התחתית, לרוץ לכיוון הדלי הריק ולמלא אותו. במידה שהספל נפל, או המים נשפכו – הילד חוזר לזנב הטור. הקבוצה שמלאה את הדלי ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

מרוץ האמפטי דאמפטי
החומרים: ביצים (לא מבושלות) מקושטות בצורת האמפטי דאמפטי (תוכלו להיעזר בציורים בהמשך), או לתת לילדים לצבוע את הביצים בעצמם), 2 כפות.

humpty_dumpty1    humpty_dumpty2
המשחק:לחלק את הילדים לשתי קבוצות. ילד אחד מכל קבוצה מקבל כף וביצה. עליו להחזיק את ידית הכף בפיו כשעליה מונחת הביצה. בהינתן האות "האמפטי דאמפטי!", על הילדים לרוץ לקו המטרה עם הכפית והביצה, מבלי שהביצה תיפול ומבלי להיעזר בידיים. הקבוצה שמסיימת ראשונה עם המספר הגדול ביותר של ילדים – היא המנצחת. אם הביצה נפלה – אך עדיין נשארה שלמה, אפשר להמשיך במשחק. אם הביצה נשברה – הילד יוצא מן המשחק!

מה מסתתר מתחת לספל?
החומרים: ספלי תה (כמספר המשתתפים, אפשר להחליף את הספלים בכוסות חד פעמיים), ארנב צעצוע (או לגזור תמונה או דמות של ארנב)
המשחק: להפוך את ספלי התה על השולחן. מתחת לאחד הספלים להניח את הארנב. על כל ילד בתורו להרים את אחד הספלים. הילד שמוצא את הארנב הוא המנצח. ניתן להקשות מעט ע"י המצאת חוקים שונים, כמו "ערבוב" הכוסות לאחר כל הרמה.

למצוא את מפתח הזהב
החומרים:  בריסטול לבן, מספריים, צבע זהב/צהוב
לפני המסיבה: לגזור מן הבריסטול  הלבן צורות מפתח (אפשר להיעזר בתבניות המפתח שבאתר) כמספר הילדים המשתתפים. את אחד המפתחות לצבוע בצבע צהוב/זהב.
המשחק: אחד הילדים עוזב את החדר והופך להיות "אליס". שאר הילדים עומדים בשורה עם ידיים מאחורי הגב כשהם אוחזים במפתח הלבן. אחד הילדים מחזיק במפתח הזהב. "אליס" חוזרת ועוברת על פני כל ילד במטרה למצוא רמזים (חיוך, מבוכה, הימנעות מקשר עין, עצבנות וכד') על הילד שמחזיק במפתח הזהב. כאשר "אליס" מוצאת את הילד המחזיק במפתח הזהב – הילד עצמו הופך להיות "אליס".