פעילות ליומולדת הקוסם מארץ עוץ


מרוץ המכשפה והמטאטא
החומרים: 2 מטאטאים, 2 כדורים, 2 קופסאות נעליים עטופות בנייר צהוב.

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. לסמן את קווי ההתחלה לשתי הקבוצות ובמרחק סביר מהם להניח את שתי הקופסאות. הילד הראשון בכל קבוצה מקבל מטאטא וכדור ועליו ל"טאטא" את הכדור מסביב לקופסאות ובחזרה לקו ההתחלה. הקבוצה הראשונה שסיימה היא הקבוצה המנצחת.

הקוסם מארץ עוץ הכל יכול – האם אני יכול?
המשחק: לסמן ברחבת המשחק את קו ההתחלה והסיום. אחד הילדים נבחר להיות הקוסם מארץ עוץ. הקוסם עומד על קו הסיום ושאר המשתתפים עומדים על קו ההתחלה. הקוסם נותן הנחיות לכל ילד בנפרד כשהמטרה היא להגיע לקו הסיום. הוראות לדוגמא: "צעד 2 צעדים גדולים קדימה", צעד צעד גדול לאחור ו2- צעדים קטנים קדימה" וכו'. לפני שהילד אליו פונה הקוסם נענה להוראות עליו לשאול: "הקוסם מארץ עוץ הכול יכול – האם אני יכול?". במידה שהילד שכח לשאול – עליו לחזור לקו ההתחלה. הילד הראשון שמגיע לקו הסיום הוא המנצח. הילד האחרון שמגיע הופך להיות הקוסם.

למצוא את נעלי האודם
החומרים: נעלי עקב ישנות, צבע אדום, מברשת, נצנצים
לפני המסיבה:  לצבוע נעלי עקב ישנות בצבע אדום ולהדביק עליהם נצנצים כך שיראו כמו נעלי האודם של דורותי. להחביא כל נעל בנפרד. אפשרות: לילדים הבוגרים יותר להכין מראש פתקים עליהם רשומים רמיזות שונות למציאת הנעל.
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. על כל קבוצה למצוא נעל אחת. הקבוצה שמוצאת את הנעל ראשונה היא המנצחת.

למצוא את ליבו של איש הפח
חומרים: חרוז בצורת לב (או צורת לב אחרת אותה תעדיפו)
לפני המסיבה: לשים את החרוז בקוביית קרח, להוסיף מעט מים ולהניח במקפיא.
המשחק: על הילדים למצוא את ליבו של איש הפח, תוך כדי השמעת רמזים לכיוונים הרצויים (אפשר להשתמש ב"חם", "מתחמם", "קר", "מתקרר" וכד'). אם הילדים מתקשים למצוא אפשר לתת רמז עבה כמו "אומרים שהיא שמה את הלב בקרח – איפה יש קרח?". לאחר שהלב נמצא על הילדים למצוא דרכים להפשיר אותו כדי שאיש הפח יוכל להשתמש בו…

הבית של דורותי
החומרים: קופסת קרטון מרובעת גדולה, צבעים, סכין חיתוך, מספריים, נעלי עקב ישנות צבועות באדום, טוש שחור לא מחיק, זוג גרביים לבנות ישנות, מוזיקה.
לפני המסיבה: המטרה היא לבנות את "הבית" של דורותי שנוחת על המכשפה המרשעת מהמזרח. סצנה זו מופיעה בתחילת הסרט של הקוסם מארץ עוץ. מרימים ומחברים את שני החלקים של מכסה הקופסה ליצירת הגג. לצבוע את הגג ולהוסיף בצדדים חלונות. לחתוך את הקרטון משני הצדדים ליצירת דלת קדמית ואחורית. בחלק התחתון של הקופסה לצייר פרחים ושיחים שגדלים מסביב לבית.
בעזרת טוש שחור לצייר פסים על הגרביים. למלא את הגרביים (בסמרטוטים/צמר גפן וכד'). על הגרביים הממולאות להניח את הנעליים האדומות. לשים את הגרביים והנעליים מתחת לבית, כך שיראה כאילו הבית זה עתה נחת על המכשפה המרשעת.
המשחק: על הילדים לזחול דרך הדלתות של הבית לקול המוזיקה. ברגע שהמוזיקה נפסקת – הילד שנמצא בתוך הבית יוצא מן המשחק. הילד האחרון שנשאר הוא המנצח.

מרוץ פאזל הדחלילים
החומרים: מדפסת, נייר הדפסה, בריסטול, קערהoz_scarecraw
לפני המסיבה: להדפיס את תבנית הדחליל בכמה עותקים. להדביק את ניירות ההדפסה לבריסטול. לגזור את הדחליל לחלקים: ראש, מכנסיים, חולצה, כובע, צעיף. לחילופין אפשר לצייר ישירות על הבריסטול את חלקי הדחליל לפי ראות עינכם.
המשחק: לשים את החלקים הגזורים בקערה. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות המסתדרות בקצה האחד של רחבת המסיבה. בקצה השני יש להניח את הקערה עם חלקי פאזל הדחליל. הילד הראשון רץ לכיוון הקערה, שולף את אחד החלקים, שם אותו במרכז הרחבה במקום המתאים ורץ חזרה לקבוצה. המשחק ממשיך עד שאחת הקבוצות מסיימת ראשונה את פאזל הדחליל והיא המנצחת.