פעילות למסיבת תה


מרוץ הכפיות
החומרים: כפיות (במספר השווה למחצית מן המשתתפים), סוכר, 2 כוסות תה
המשחק: המשתתפים נחלקים לשתי קבוצות ועומדים בטור. במרחק של כ-6-4 מטרים מקו ההתחלה מונחת כוס תה, מול כל קבוצה. על כל ילד, בתורו, לרוץ עם כפית מלאה בסוכר, המונחת בפיו עד לכוס התה ולשפוך את הסוכר לתוך הכוס. הקבוצה הראשונה המצליחה למלא את הכוס בסוכר – היא הקבוצה המנצחת.

תחרות המלצרים
החומרים: 2 מגשים, 8-6 כוסות פלסטיק
המשחק: המשתתפים נחלקים לשתי קבוצות ועומדים בטור. שני הילדים הראשונים בכל טור הולכים לקו המטרה ובחזרה (המסומן במרחק 4-6 מטרים מקו ההתחלה) כאשר הם נושאים ביד אחת מגש ועליו 3-4 כוסות מלאות במים. (לילדים הקטנים יותר מומלץ לקחת את המגש בשתי הידיים…). הקבוצה המנצחת היא זו שמספר הילדים שהגיעו חזרה לקבוצה מבלי שהמים ישפכו (או שכמות המים שנשפכה הייתה הקטנה ביותר…) – היא הקבוצה הזוכה.

משחק המרשמלו
החומרים: מרשמלו קטנים, 2 קעריות, כיסוי עיניים, כף
המשחק: מניחים 2 קעריות במרחק מה אחת מן השנייה. קערית אחת ריקה והשנייה מלאה במרשמלו. אחד הילדים ניגש לקערית המלאה ומכסים את עיניו. הוא מנסה להעביר בעזרת הכף את המרשמלו מהקערית המלאה לריקה. מקציבים זמן וסופרים את מספר המרשמלו שעברו בהצלחה לקערית הריקה. הילד שהצליח להעביר את המספר הגבוה ביותר של מרשמלו – הוא המנצח!

פרחים מוזיקליים
החומרים: בריסטולים צבעוניים גזורים בצורת פרח גדולה (פרח אחד לכל ילד), מוזיקה
המשחק: לסדר את הפרחים במעגל כאשר כל ילד עומד על פרח. משמיעים את המנגינה ומוציאים פרח אחד מהמעגל. כאשר המנגינה נפסקת על כל ילד לדרוך על פרח. הילד שנותר ללא פרח מוצא מן המשחק. ממשיכים לשחק עד שנשאר הילד האחרון והוא כמובן המנצח.

סידור שולחן
החומרים: שעון סטופר, מפה, מפיות, קנקן תה (עדיף מפלסטיק), צלחות וכוסות חד פעמיים, סכו"ם מפלסטיק, אגרטל קטן ובתוכו פרחים. הציוד מיועד לסידור שולחן – ככל שתוסיפו יותר פריטים כך המשחק יהיה מעניין יותר. רק שימו לב שהפריטים יהיו בטוחים לשימוש.
המשחק: סדרו מראש שולחן קטן עם הציוד המפורט למעלה. כסו את השולחן במפה כך שהילדים לא יוכלו לראות את הסידור. הסירו את המפה ותנו לילדים לסרוק את הפרטים למשך כ-20 שניות. לאחר מכן הסירו את כל הפריטים מהשולחן והשאירו אותו ריק. כל ילד בתורו מוסיף את הפריטים במהירות האפשרית לשולחן בדיוק במקום בו ראה אותם. הילד שסידר את השולחן נכון ומהר מכולם הוא המנצח.

הבניין הגבוה ביותר
החומרים: קוביות סוכר/כוסות חד פעמיים
המשחק: לבנות מגדל גבוה שעשוי מקוביות סוכר או כוסות חד פעמיים. המגדל הגבוה ביותר (שלא קרס…) הוא הזוכה.

מרוץ קוביות הסוכר
החומרים: 2 כפות, קוביות סוכר
המשחק: לסמן קו התחלה וקו מטרה. לחלק את הילדים לשתי קבוצות. הקבוצות מסתדרות בטורים מאחורי קו ההתחלה. כל ילד ראשון בקבוצה מקבל כף וקוביית סוכר. על הילדים לרוץ לקו המטרה ובחזרה כשהם אוחזים בפה את הכף ובתוכה קוביית סוכר. אם קוביית הסוכר נופלת, על הילד לקבל קוביית סוכר נוספת לפני שהוא ממשיך. הקבוצה הראשונה שמסיימת היא המנצחת.

מרוץ המגשים
החומרים:
2 מגשים, חפצים שונים לשים על המגש (סכו"ם, כוסות וצלחות חד-פעמיים, ועוד כיד הדמיון) החפצים יונחו על שולחן סמוך לקו המטרה.

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולסמן קו התחלה וקו מטרה. הילד הראשון מכל קבוצה רץ עם המגש לקו המטרה, מניח על המגש חפץ אחד או שניים, חוזר לקבוצה ומעביר את המגש לילד שאחריו, שחוזר על אותה פעולה. הפריטים על המגש נערמים – עד שאחת הקבוצות מפילה את המגש… הקבוצה השנייה היא כמובן המנצחת!