פעילות מכבי אש


הכבאי האמיץ
החומרים: קסדת כבאי מפלסטיק, הצבת מכשולים (פרוט בהמשך), רכב צעצוע או גלגל גדול.
המשחק: הצעות למכשולים: קרטון גדול שמסירים ממנו את החלק העליון והתחתון ומחוררים בצדדים חורים לידיים, מגלשה, אחיזה בצינור הגינה כדי לדמות שפיכת מים על האש הבוערת, טיפוס על סולם קטן לחילוץ בעל חיים (צעצוע) לכוד ועוד.
כל הילדים עומדים בטור. הילד הראשון בטור מקבל את קסדת הכבאי ועליו לעבור את המכשולים בדרך במטרה לכבות את האש ולהציל את בעלי החיים. כל הילדים זוכים ואפשר לחלק להם את תעודות ההצטיינות.

עצור, פול והתגלגל
החומרים: סימון קו התחלה וקו סיום במרחק 15-12 מטרים אחד מהשני.
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. בהישמע הקריאה "אש! אש! עצור, פול והתגלגל!" הילד הראשון בכל קבוצה ישכב על הצד ויתגלגל (עדיף לעשות זאת מחוץ לבית במקום מוגבה מעט). המשחק מסתיים כאשר כל הילדים סיימו את המרוץ. הקבוצה שכל הילדים בה סיימו את הגלגול היא הקבוצה המנצחת.

חפשו את הכבאי
החומרים: קסדת כבאי מפלסטיק, מעיל גשם מפלסטיק.
המשחק: אחד הילדים לובש את תחפושת הכבאי. יש לקבוע אזור שיקרא "האזור הבטוח". לאחר שלבש את התחפושת הילדים סופרים בקול רם עד חמישים כשעיניהם עצומות. על הכבאי להסתתר. הכבאי יכול להשאיר שני חלקים מהתחפושת תוך כדי מציאת מקום המחבוא. המטרה של הכבאי היא להגיע לאזור הבטוח מבלי להיתפס.

חטיבת המים
החומרים: 3 דליים גדולים, 2 דליים קטנים (כוסות פלסטיק גדולות יעשו גם את העבודה), סרגל
המשחק: להניח שני דליים גדולים במרחק 12-10 מטרים. דלי אחד מלא במים ושני דליים ריקים העומדים סמוך אחד לשני לחלק את הילדים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת דלי קטן (או כוס פלסטיק גדולה). כל קבוצה עומדת בתורה דלי ריק.  בהישמע המילה "התחל" על הילד הראשון בכל קבוצה למלא את הדלי הקטן במים, לרוץ חזרה לדלי הריק ולשפוך את המים לדלי. משסיים הילד הראשון את המשימה הוא מוסר את הדלי הקטן לילד שאחריו בטור. כאשר הילדים בשתי הקבוצות סיימו את המשימה מדדו, בעזרת סרגל, את כמות המים שהועברה בכל דלי. הקבוצה שכמות המים בדלי שלה היא הגדולה ביותר היא הקבוצה הזוכה.

קסדות מוזיקליות
החומרים: קסדות כבאי מפלסטיק (כמספר הילדים פחות אחד). פעמון (או השמעת אזעקה), אפשרי: נורות מהבהבות.
המשחק: המשחק דומה למשחק הכיסאות המוזיקליים. את הקסדות מניחים סביב לשולי השולחן. הילדים צועדים לצלילי הפעמון/אזעקה והנורות המהבהבות (במידה ויש). כאשר הנורות כבים והמוזיקה נפסקת על הילדים לחבוש את קסדות הכבאי. הילד שנותר ללא קסדה עוזב את המשחק. המשחק נמשך עד שנותר ילד אחד והוא הזוכה.

מרוץ הכבאים
החומרים: 2 מעילי גשם, 2 זוגות מגפי גומי גדולים.
המשחק: מחלקים את הילדים לשתי קבוצות. מסמנים קו במרחק של 20-15 מטרים מכל קבוצה ומניחים לצידו את  המעילים והמגפיים הקבוצות מסתדרות בטורים. הילד הראשון בכל טור רץ לכיוון הבגדים, לובש אותם במהירות, חוזר לראש הטור, מסיר את הבגדים ומעביר אותם לילד שאחריו. הילד הבא בתור עושה את אותה פעולה עד שהקבוצה מסיימת. הקבוצה שסיימה ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

מצאו את ברזי הכיבוי
החומרים: להדפיס את תבנית ברז הכיבוי ולהדביק על בריסטול אדום או צהוב. דאגו לכך שמספר הברזים יהיה גדול פי 4-3 ממספר הילדים המשתתפים. לגזור את הברזים ולפזר אותם לפני המסיבה במקומות חבויים בחלל המסיבה (מקומות שקל למצוא לילדים הקטנים ומקומות מסובכים יותר לילדים הגדולים.
המשחק: הסבירו לילדים שפרצה שריפה ועליהם למצוא כמה שיותר ברזי כיבוי כדי לחבר אליהם את צינור המים ולכבות אותה. הילדים שמצאו את המספר הגדול ביותר של ברזים הם המנצחים.