בוב ספוג – דמויות מרכזיות


בוב ספוג מכנס מרובע (SpongeBob SquarePants), הוא שמה של סידרת אנימציה שנוצרה בידי הביולוג הימי והאנימטור סטיבן הילנבורג.
הדמויות הראשיות הן בובספוג מכנסמרובע, פטריק סטאר, סקווידוורד טנטקלס, יוג'ין קראב (מר קראב) וסנדי צ'יקס. רוב הפרקים מתרחשים בעיר ביקיני בוטום או באזורים המקיפים אותה.
בוב ספוג הוא ספוג ימי וצהוב שחי לו במעמקי הים בלי יותר מדי שאיפות. החלום הכי גדול שלו הוא להיות העובד המצטיין של החודש במסעדה שבה הוא מכין המבורגרים כל היום. בשעות הפנאי הוא יוצא לצוד מדוזות.
לצופים המבוגרים, הסדרה היא פארודיה על החיים ביבשה; תושבי ביקיני בוטום נוהגים בסירות על גלגלים, במקום במכוניות. חיית המחמד של בובספוג נקראת גארי והיא חילזון המיילל כחתול. מדוזות הן השוות לדבורים מתחת למים (בכך שהן מזמזמות ועוקצות) אבל אוספים אותן כמו פרפרים ומשתמשים בהן בכדי לייצר ריבה

 

בוב ספוג

שם: בוב ספוג מכנס-מרובע

מקצוע: טבח מטגן בקרסטי קראב
בוב ספוג הוא כוכב הסידרה. הוא עובד במסעדת הקרסטי קראב . בוב ספוג נהנה לדוג מדוזות בשדות המדוזות בחברת חברו הטוב ביותר פטריק סטאר. בוב ספוג שמח תמיד.

פטריק

שם: פטריק סטאר

מקצוע: לא עושה שום דבר…
פטריק אוהב לעשות את הדברים שעושה בוב ספוג. פטריק הוא היצור הטיפש ביותר מתחת למים. הוא חברו הטוב ביותר של בוב ספוג.

סנדי

שם: סנדי צ'יקס

מקצוע: ספורטאית
סנדי צ'יקס היא ייצור שחי ביבשה ועל מנת לשהות מתחת למים זקוקה למגורים מיוחדים. סנדי צ'יקס עוסקת הרבה בפעילות ספורטיבית, היא ובוב ספוג אוהבים קראטה.

סקווידוורדשם: סקווידוורד טנטקלס
מקצוע: קופאי במסעדת קראסטי קראב.
סקווידוורד הוא דיונון משועמם שההובי העיקרי שלו הוא לנגן בקלרינט, אלא שהוא מנגן גרוע… סקווידוורד מבלה זמן רב בעבודות אומנות. סקווידוורד סבור שבוב ופטריק מפריעים כי הם מציקים לו רוב הזמן.
גארישם: גארי

מקצוע: עילוי/חיית מחמד
גארי הוא חיית המחמד של בוב ספוג המיילל כחתול…הוא נראה ייצור מטופש אך למעשה הוא חכם יותר מכל תושבי ביקיני בוטום. הוא רגוע במצבי לחץ ויש לו פתרונות לכל הבעיות.

מר קראבסשם: יוג'ין קראבס
מקצוע: בעל מסעדת קרסטי קראבס
יוג'ין קראבס הוא המעסיק של בוב ספוג וסקווידוורד ודואג מאוד לרווחתם.
באבל בסשם: באבל בס

מקצוע: האיש הרע
באבל בס משתתף מעט בסידרה. הוא ידוע כיצור רע ושנוא על כולם.

 

פלנקטון

שם: פלנקטון

מקצוע: בעל מסעדת צ'אם באקט.
למסעדת צ'אם באקט אין סועדים ומסיבה זאת פלנקטון מנסה לגנוב את מתכון הקציצות ממסעדת קרסטי קראבס.

לארישם: לארי לובסטר

מקצוע: מציל
לארי הוא סרטן שרירי וחסון המבלה את רוב זמנו על החוף בהרמת משקולות. לארי מאוד אהוב על הנשים.

מדוזה

שם: מדוזה
מקצוע: לעשות ג'לי
המדוזה משוטטת מתחת למים בקבוצות והיא עוקצת כל דבר הנקרה בדרכה. קיימים מינים רבים של מדוזות: נורמאליות, מלכות,  מלכים, אלבינו, פרהיסטוריים ועוד…  דיג מדוזות היא פעילות אהובה על בוב ספוג ופטריק.