פעילות רובוטים וחלל


טסתי לירח ולקחת איתי ….
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים מתחיל במשחק ואומר:
"טסתי לירח ולקחתי איתי (דבר מה המתחיל באות א)".
על הילד השני לחזור על המשפט של הילד הראשון ולהוסיף את הדבר שלקח אתו לירח ומתחיל באות ב'. המשחק ממשיך כך שכל ילד צריך לחזור על המשפטים הקודמים ולהוסיף את המשפט שלו. המשחק מסתיים עד שאחד המשתתפים לא זוכר את כל המשפטים.  ככל שהמשחק מתקדם הוא נעשה קצת מסובך וייתכן שיהיה צורך לחלק פתקים, כך שהילדים יוכלו לרשום את הדברים.
דוגמא למשחק:
שחקן 1: "טסתי לירח ולקחתי איתי אפר"
שחקן 2: "טסתי לירח ולקחתי איתי אפר ובלונים"
שחקן 3: "טסתי לירח ולקחתי איתי אפר, בלונים וגומייה"
אם אחד השחקנים בהמשך לא זוכר את המשפטים – שחקן מספר 1 הוא הזוכה.

אני האיש ממאדים
המשחק: למשחק דרוש חדר גדול או חצר. לסמן קו התחלה וסיום. אחד הילדים נבחר להיות האיש ממאדים והוא עומד במרכז החדר/חצר. כל שאר המשתתפים עומדים מאחורי קו ההתחלה. האיש ממאדים קורא:
"אני האיש ממאדים
ארדוף אתכם עד לכוכבים
אם יש לך … (כאן אפשר להוסיף צבע, שם שמתחיל באות וכו')"
כל הילדים שהתיאור מתאים להם רצים לעבר קו הסיום כשהם מנסים לא להיתפס ע"י איש המאדים. ממשיכים את המשחקים עד שכולם נתפסים.

להפעיל את הרובוט
החומרים: 2 כיסויי עיניים, 4-3 חפצים (עדיף כאלה הקשורים לרובוטים – לא הכרחי) לכל קבוצה.
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. ילד אחד מכל קבוצה הוא הרובוט וילד שני הוא המפעיל. לכסות את עיניהם של הרובוטים. לאחר כיסוי העיניים להניח את החפצים במקומות שונים בחלל החדר/החצר. על המפעיל בכל קבוצה להנחות את הרובוט אל החפצים. כדי לעשות זאת עליו להשתמש בהנחיות פשוטות – כל פקודה צריכה להיות להכיל מקסימום שתי מילים ("קדימה", "שמאלה", "ימינה", "למטה" , "ידיים לצדדים" וכו'). על הרובוטים למצוא את החפצים ולהביא אותם למפעיל. הקבוצה הראשונה שהרובוט שלה הצליח לעשות זאת היא הקבוצה המנצחת.
אפשר לשחק את המשחק פעמיים, כך שלכל ילד יוכל להיות רובוט ומפעיל.

אסטרונאוטים ואזורי זמן
המשחק: גם למשחק זה נדרש חדר גדול או חצר. אסטרונאוטים טסים בחלל וחולפים על פני אזורי זמן שונים. אנשים באזורים שונים בעולם הולכים לישון בעוד אחרים מקיצים משינה – זוהי עובדה שלילדים קשה לעיתים לעכל…
אחד הילדים עומד מול הקבוצה ואומר "שמעון אומר ללכת לישון!" – על כל הילדים לשכב על הרצפה/חצר. "שמעון אומר לעמוד! " – על כל הילדים לעמוד. כאשר הילד משמיע את הפקודה "לישון!" או "לעמוד!" בלבד (מבלי להוסיף בתחילת המשפט "שמעון אומר) – הילדים לא זזים. הילדים שזזים במקרה זו יוצא מן המשחק. כאשר הילד מגביר את קצב השמעת המשפטים הילדים יאלצו לקום ולשכב במהירות כה רבה שלא יהיה להם מספיק זמן לחשוב. אם אחד הילדים עושה תנועה שגויה הוא יוצא מן המשחק. הילד האחרון שנותר במשחק הוא המנצח.

לתפוס חייזרים
החומרים: מדפסת, נייר הדפסה, מספריים, נייר דבק.
המשחק: להדפיס את תמונות החייזרים ולגזור אותם – לפחות 3 תמונות חייזרים לכל ילד. בעזרת נייר דבק להדביק על גבו של כל ילד את החייזרים. המטרה היא "לתפוס" כמה שיותר חייזרים. הילדים יתרוצצו, ינסו להגן על גבם וירדפו אחד אחרי השני – כיף גדול!
המשחק נגמר כאשר כל המשתתפים נותרו ללא חייזרים.

 

מרוץ האסטרואידים
החומרים: 2 זוגות של כפפות מטבח, נייר אלומיניום, כדורי קלקר (או עיתונים), קופסאות קרטון או סלסלות גדולות.
המשחק: לפני המשחק ליצור את "האסטרואידים": אפשר לעטוף כדורי קלקר בנייר אלומיניום או ליצור כדורים קטנים מפיסות עיתון ולצפות אותם בנייר אלומיניום. צרו מספיק כדורים כך שלכל משתתף יהיה כדור משלו.
להניח בקצה החדר/החצר קופסאות קרטון. לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות, כל קבוצה עומדת בטור במרחק (שתקבעו על פי גיל הילדים) מהקופסאות. כל ילד בראש כל טור מקבל זוג כפפות ו"אסטרואיד". על הילדים לרוץ לכיוון הקופסא ולהשליך את האסטרואיד לתוכה. אם הכדור נפל במהלך הריצה הם יכולים להרים אותו, רק בעזרת הכפפה ולהמשיך בריצה לכיוון הקופסא.
הילדים חוזרים לטור ומעבירים את הכפפות לילד הבא אחריהם. המשחק נמשך עד שכל הילדים נטלו בו חלק. הקבוצה שמסיימת ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

כוח משיכה מופלא
החומרים: 2 כיסאות
המשחק:

  1. לשים 2 כסאות, גב אל גב, במרחק 10-5 ס"מ ביניהם.
  2. אחד הילדים עומד בין הכיסאות שידיו פשוטות מעט לצדדים, במרחק של כ-20 ס"מ מהמותניים. גב הידיים של הילד אמור לגעת בגב הכיסא. המרחק בין הכיסאות צריך לאפשר זאת.
  3. להושיב שני ילדים על הכיסאות, כך שישמרו על היציבות. כל ילד בתורו עומד בין הכיסאות כשגב כפות הידיים שלו מופנה פנימה לכיוון הגוף.
  4. אחד הילדים סופר עד 30. תוך כדי הספירה על הילד לדחוף את הזרועות קדימה כנגד על הזרועות להישאר ישרות.
  5. לאחר שהילד סיים לאפשר לו לנוח בצד ולהרגיע את הזרועות.
  6. ואז הילדים יצפו בתופעה המדהימה: הידיים של הילד יעלו כלפי מעלה בכוחות עצמם, בלי כל מאמץ מצידו!

אסטרונאוטים מסביב לעולם
החומרים: דף נייר לכל משתתף, קישוטים (לא הכרחי: נצנצים, מדבקות, צבעים), קופסת קרטון גדולה, מספריים, גיר או קרטון.
המשחק: כל ילד מקבל דף נייר אותו הוא הופך למעבורת חלל. את המעבורת ניתן לצבוע ולקשט.
לצייר עיגול גדול על קופסת הקרטון ולגזור. להניח את הקרטון על מקום מעט גבוה (כיסא או שולחן). לסמן איקסים ( (Xבצורת חצי עיגול מסביב לקופסה (אפשר באמצעות גיר או קרטון גזור המודבק בסלוטייפ לרצפה).  כל X  מסמל מדינה שונה. הילד הראשון עומד על ה-X  הראשון ומנסה ל"הטיס" את המעבורת למטרה (החור בקופסה). אם הוא מצליח הוא עובר ל-X   שאחריו וכו' עד שהוא מפספס. אם הילד מפספס בפעם הראשונה, הילד הבא אחריו ממשיך את המשחק כשהוא מתחיל שוב מה-X  הראשון. המשחק מסתיים כאשר אחד הילדים הצליח לעבור את כל האיקסים ולהכניס את המעבורת למטרה.