כמה כללים בסיסיים לזכור לפני הכל …


kids-having-fun

מסיבת יום ההולדת נועדה לשמח את הילד ואת חבריו. המטרה העיקרית היא לאפשר לילד החוגג להרגיש מיוחד ולהבטיח שכל המשתתפים אכן ייהנו במסיבה. הילדים יזכרו את הכיף שהיה להם במסיבה ולא מה אכלו, כמה היה נקי או כמה הקפדתם עד הפרט האחרון בנושא זה או אחר… 
הצעד הראשון בתכנון יום ההולדת הוא לשבת עם הילד ולשמוע איך הוא היה רוצה לחגוג את יום הולדתו. על פי זאת תחליטו אתם, ההורים, האם יש בידיכם תקציב, אנרגיה ויכולת יצירתית להביא את משאלות הילד לידי מימוש.  במידה שלא, שבו והגיעו יחד לפשרה שתספק את שני הצדדים.

בחרו את היום המתאים. התבוננו ביומן על מנת להבטיח שיום המסיבה לא נופל באחד מימי החג או החופשה מבית הספר.

בחרו את השעה המתאימה. על שעת המסיבה להתאים לסדר יומו של הילד החוגג. עדיף לקבוע בשעות בהם רמת האנרגיה שלו היא במיטבה.

בחרו את המקום המתאים. ילדים בגילאי הגן מרגישים בטוחים יותר בסביבה מוכרת ולכן מומלץ לערוך את המסיבה בבית או במקום אחר המוכר להם. אם בחרתם לחגוג את יום ההולדת בבית דאגו למקום היכול להכיל בנוחות את מספר האורחים המשוער ופנו ממנו חפצים מיותרים או כאלו העלולים להזיק או להינזק. אם בחרתם לחגוג בחצר הכינו תוכנית חליפית למקרה של יום חם/קר וגשום.

היעזרו בחברים/משפחה/קרובים. משך המסיבה יעלה הצורך לבצע כמה פעולות במקביל (להגיש, לסדר, לצלם, לארגן משחק ועוד ועוד) ומסיבה זו נוכחותם של מבוגרים נוספים שיכולים להושיט יד תתקבל בברכה (אפשר גם להיעזר בילדים גדולים יותר).

השתדלו לסיים את רוב ההכנות יום לפני המסיבה. ביום המסיבה תשומת הלב העיקרית תתמקד בילד החוגג. אחרי ככלות הכול –המסיבה היא למענו ולכבודו.

ילדים אוהבים להרגיש שהם חלק מקבוצה. עוד בתחילת המסיבה חשוב להפעיל את הילדים כך שיהיה בין כולם מכנה משותף קבוצתי (תלבושת, יצירה משותפת, איפור ועוד).

ילדים אוהבים מתנות אישיות. הילד החוגג כמו גם הילדים האורחים ישמחו לראות את שמם מתנוסס על אביזרים שונים. אם מכינים להם תלבושות ו/או אביזרים (גלימות, כתר, כובעים וכו') רשמו את שם הילד במקום בולט.  אפשר להדביק על שקיות ההפתעה מדבקות אישיות שבהן יופיע שמו של מקבל ההפתעה. 

בטיחות. אחרון חביב – אבל החשוב מכולם. הבטיחות היא נושא ראשון במעלה בעיקר כשמדובר בגילאים הנמוכים יותר. אם המסיבה מקושטת בבלונים חשוב שיהיו במרחק מה מהילדים –  פיצוץ הבלון הוא לעיתים קרובות סיבה לבהלה ובכי … בחלוקת שקיות יום ההולדת חשוב להתאים את גודל המתנה לגילאי הילדים – לא לחלק דברי מתיקה או צעצועים זעירים לילדים קטנים מידי שעלולים להיפגע.  במסיבה לילדים קטנים חשוב שיהיו מספר מבוגרים "משגיחים" במהלך יום ההולדת. כמו כן, חשוב לוודא מי אחראי לקחת את הילד/ילדה חזרה לביתו/ה עוד בתחילת המסיבה.


ומעל לכל – היו גמישים, נינוחים ושמחים עם ילדכם ביום הולדתו!