פעילות ליום הולדת מוצאים את דורי


 

 

תמנון תופס דגים
החומרים: ליצור מתחם בצורת מלבן של אוקיינוס (אפשר על קרטון/בריסטולים/לתחום את השטח בגיר וכו').
המשחק: אחד הילדים (בד"כ הילד החוגג את יום ההולדת הוא זה המתחיל במשחק) הוא התמנון. התמנון עומד במרכז ה"אוקיינוס" כאשר כל הדגים (שאר הילדים) עומדים בקצה המרוחק. התמנון פותח את המשחק ואומר: "אני התמנון, מלך כל התנועות בואו תראו לי אם אתם יכולים לחצות את האוקיינוס שלי!" למשמע הקריאה כל ה"דגים" רצים לכיוון האוקיינוס בעוד הילד מנסה לגעת בהם. אם הצליח לגעת – "הדג" הופך ל"אצת ים" ומצטרף לתמנון בניסיון לתפוס דגים אחרים. המשחק נמשך עד אשר כל הדגים הופכים לאצות ים. ה"דג" האחרון שנשאר במשחק – הוא המנצח.

 

מי אני?
החומרים: תמונות מודפסות של הדמויות הראשיות המככבות בסרט "מוצאים את דורי" (ניתן למצוא בחיפוש תמונות בגוגל), נייר דבק
המשחק: מדביקים לגבו של כל ילד מדביקים (מבלי שייראה) את אחת הדמויות. המטרה היא שכל ילד יזהה מי הוא באמצעות שאלות שיפנה לחבריו. התשובות אותן הוא אמור לקבל הן רק של כן ולא. את המשחק מומלץ לשחק בתחילת המסיבה כי הוא מעודד יצירת קשר מהיר ויעיל בין הילדים.

 

מדוזות עוקצות
החומרים: בלונים אדומים וסגולים מנופחים וקשורים בחוט/סרט.
המשחק: להשמיע ברקע מנגינה/שיר, עדיף כמובן מתוך הסרט, ולהפריח את הבלונים בחלל המסיבה. הילדים טופחים על הבלון ומעבירים אותו מאחד לשני. כאשר המנגינה נפסקת – הילדים שמחזיקים בבלון נעקצו מן המדוזה והם מוצאים מן המשחק. (מומלץ לא להעמיס בבלונים כי ילדים רבים עלולים למצוא את עצמם כבר בהתחלה מחוץ למשחק…).

 

הצלת דגי הים
החומרים: להכין לפני המסיבה כוסות של ג'לי שקוף/כחול ובתוכו דג גומי אכיל (את הדג מכניסים לג'לי כשהוא רק מתחיל להתקשות, מחזירים למקרר עד להתקשות מלאה של הג'לי).
המשחק: הילדים מתבקשים להצטרף למבצע הצלת דגי הים: כל ילד מקבל את הכוס – עליו לאכול את הג'לי מבלי להשתמש בסכו"ם ומבלי לפגוע בדג – מי שמצליח בכך ראשון – מנצח.

 

דורי, האם אני יכול?
המשחק: הילדים מסתדרים במעגל או בשורה. הילד החוגג (או כל ילד אחר שתבחרו) עומד מול השורה או במרכז המעגל. הילד פונה אל הילד שבחר ואומר: "אני דורי הדגה (או כל דמות אחרת שתבחרו מהסרט), מצווה עליך לצעוד 3 צעדים קדימה (או כל פעולה אחרת שתבחרו). לפני שהילד עושה את הפעולה עליו לשאול "דורי, האם אני יכול?" אם שכח לשאול, ועשה את הפעולה הילד מוצא מן המשחק. הילד שנשאר אחרון – הוא המנצח.

 

מה טמון בחול?
החומרים: ארגז/תיבת פלסטיק גדולים מלאים בחול ובתוכם צדפים, דגי פלסטיק ועוד חפצים ובעלי חיים הקשורים לים – כיד הדמיון
המשחק: על הילדים לחפש אחר היצורים בתוך ארגז החול ולשמור אותם כמזכרות אותם ייקחו איתם בתום המסיבה.

 

דורי אומרת
המשחק: הילד/ה החוגג/ת הוא/היא דורי וכל מה דורי אומרת על הילדים לעשות – מי ששוגה או לא עושה דבר – מוצא מן המשחק… לדוגמא: "דורי אומרת לשחות" או "דורי אומרת "לגרד בקשקשים…" וכו'.

 

חכת הדייג
החומרים: אלתור של חכה, לדוגמא מקל מטאטא שלקצהו מחוברת שקית.
המשחק: במרכז המעגל מסובב את החכה, כך שהשקית מחליקה על הרצפה. כדי שהשקית לא תפגע בכפות הרגליים על המשתתפים לנתר. מי שהשקית פגעה בו – יוצא מן המשחק והנשארים הם המנצחים (או המנצח).

 

התמנון והדגים
החומרים: לסמן את גבולות ה"ים" בצורת מלבן. לקבע את גבולות הים בסימון שני הקצוות.
המשחק: על מנת להימנע מ"ים" רחב מידי לבקש מהמשתתפים לשלב ידיים ולעמוד בשורה רוחבית. הילד המגלם את ה"תמנון" עומד במרכז ה"ים" והמשתתפים האחרים הם ה"דגים" הנמצאים בקצה הים. התמנון קורא: "אני התמנון מלך בשר ודם, בוא נראה אם תוכלו לחצות את הים". ה"דגים" מנסים לרוץ לצד הנגדי, תוך שהם מתחמקים ממגע ידו של ה"תמנון". אם ה"תמנון" נגע באחד ה"דגים", הוא הופך להיות עשב-ים ועוזר ל"תמנון" בקריאת הפתיחה ובתפיסת ה"דגים" הנותרים. המשחק ממשיך עד שכל ה"דגים" הופכים לעשבי-ים. ה"דג" האחרון שנתפס הופך להיות ה"תמנון" החדש.
הערה: הילדים הקטנים והחלשים יותר נוטים להפוך במהירות ל"עשבי-ים"… לכן, במקרים אלו מומלץ ליצור "תמנון" כפול שמורכב מילד קטן יותר ומילד מהיר וחזק יותר…

 

הליכת סרטן המים
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות ולהעמיד אותם בשני טורים. בהישמע הקריאה: "התחל!" הילד הראשון מכל קבוצה ילך באופן דומה לסרטן; ללכת על ארבע ולצדדים כשהוא רוכן על הבטן או כשראשו מוטה כלפי הרצפה. כאשר הילד מגיע לצדו השני של החדר, הוא חוזר באותו אופן חזרה. הילד שעומד כעת ראשון בטור מתחיל את ההליכה. הקבוצה שמסיימת (כהלכה!) את המשימה היא המנצחת.