פעילות ליום הולדת פרחים


קליעה לעציצים
החומרים: 3 עציצים ריקים, גרביים ישנות, שעועית יבשה, חוט קשירה, בריסטול ירוק, מספריים.
לפני המסיבה: לשים שעועית יבשה בתוך גרביים ישנות ולקשור בחוט.
המשחק: לגזור מן הבריסטול הירוק צורה של עלה. העלה צריך להיות גדול מספיק כך שילד יוכל לעמוד עליו בשתי רגליו. אם הבריסטול לא מספיק גדול, אפשר לגזור ממנו שני עלים ולחבר אותם בבסיס בנייר דבק/מהדק סיכות. להעמיד את העציצים בצורה מדורגת כשהעציץ הרחוק ביותר נמצא במרחק של כ-6 מטרים מהילדים.
כל ילד בתורו עומד על העלים ומנסה לזרוק את הגרב המלאה בשעועית לתוך העציצים. הניקוד הגבוה ביותר ניתן לעציצים המרוחקים יותר. הילד שצובר את מספר הנקודות הגבוה ביותר הוא המנצח.

משחק קלס בחצר/בביתflower_gamesa-S
החומרים: לצייר על משטח מרוצף תבנית של משחק קלס. ניתן להדפיס את תבנית הקלס מהאתר. אבן קטנה.
המשחק:

  1. לזרוק את האבן לחלק מספר 1.
  2. לדלג עם רגל אחת מעל האבן, לחלק מספר 2 ולאחר מכן לחלק מספר 3. לאחר מכן לנחות עם שתי הרגליים בחלק מספר 4 ו-5.
  3. לנתר עם רגל אחת לחלק מספר 6 ולאחר מכן לנחות בשתי הרגליים בחלק מספר 7 ו-8.
  4. להמשיך עם רגל אחת למספר 9 ו-10.
  5. במספר 10 יש לקפוץ במקום, להסתובב ולהמשיך חזרה באותו אופן. כשאר מגיעים לחלק מספר 2, להרים את האבן, לדלג לחלק מספר 1 ולצאת.
  6. ילד שפספס את זריקת האבן, דרך על הקווים, או מחוץ לקלס – הילד הבא בתור תופס את מקומו. הילדים שסיימו את המשימה ללא רבב… הם המנצחים!

מרוץ המשפכים
החומרים: 2 משפכים, 2 דליים, כוסות פלסטיק קטנים (לכל ילד)
המשחק: לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות ולהעמיד אותם בשני טורים. בתחילת כל טור להניח דלי עם מים ובמרחק של כ-6 מטרים לשים משפך ריק. לחלק לילדים כוסות פלסטיק. עם תחילת המשחק הילדים בראש הטור של כל קבוצה ממלאים את הכוס במים שבדלי, רצים לכיוון המשפך, שופכים אליו את המים שבכוס, ורצים חזרה לטור. הילד הבא בתור צריך כבר להיות מוכן לריצה עם כוס המים. הקבוצה שמצליחה ראשונה למלא את המשפך במים – היא הקבוצה המנצחת.

פרחים מוזיקליים
החומרים: בריסטולים צבעוניים גזורים בצורת פרח גדולה (פרח אחד לכל ילד), מוזיקה
המשחק: לסדר את הפרחים במעגל כאשר כל ילד עומד על פרח. משמיעים את המנגינה ומוציאים פרח אחד מהמעגל. כאשר המנגינה נפסקת על כל ילד לדרוך על פרח. הילד שנותר ללא פרח מוצא מן המשחק. ממשיכים לשחק עד שנשאר הילד האחרון והוא כמובן המנצח.