פעילות ליום הולדת רקדנית


מרוץ הרקדניות
חומרים: 2 זוגות נעלי בלט

המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. הקבוצות מסתדרות בשני טורים. כל קבוצה מקבלת זוג נעלי בלט. לסמן את המטרה בקצה מרוחק של החדר או החצר. הילדה הראשונה בטור נועלת את הנעל והולכת לכיוון הנקודה המסומנת ובחזרה. על ההליכה להתבצע בסיבוב, קפיצות ואם אפשרי, הליכה על קצות האצבעות. היא מוסרת את הנעל לילדה העומדת מאחוריה וכו'. מומלץ גם להשמיע מוסיקה מתאימה ברקע. הקבוצה הראשונה שסיימה היא הקבוצה המנצחת.

העבירו את נעלי הבלט
חומרים: זוג נעלי בלטת מספריים, דבק, נייר עטיפה (עיתון), פרס קטן, מוסיקה.
המשחק: משחק זה דורש מעט עבודת הכנה. לעטוף נעל אחת בנייר עטיפה, לחזור ולעטוף אותו בנייר עטיפה קטן. לחזור על הפעולה ולעטוף שכבות נוספות. מומלץ לעטוף בנייר עטיפה קטן על מנת להקל על הסרתו. תכננו את גודל המעטפת ובערך במחציתה הכניסו את נעל הבלט הנוספת עם הפרס הקטן בתוכה. המשיכו לעטוף וודאו שלכל ילד תינתן ההזדמנות להסיר לפחות עטיפה אחת.
הושיבו את הילדים במעגל והפעילו את המוסיקה תוך שהילדים מעבירים ביניהם במהירות את החבילה. כאשר המוסיקה פוסקת על הילד שבידו נמצאת החבילה להסיר שכבה אחת. להמשיך כך עד שתמצא הנעל הראשונה. ממשיכים במשחק ומי שמגלה את הנעל התואמת זוכה בפרס שנמצא בתוכה.

ריקוד הבלונים
חומרים: בלונים מנופחים, חוט קשירה, מוסיקה
המשחק: לקשור צרור בלונים לפרק כף היד, למותניים ולפרק כף הרגל ושל כל אחד מהילדים. לקול צלילי המוסיקה עליהם לרקוד תוך שהם מנסים לפוצץ את הבלונים של הילדים האחרים. הילד שמצליח לפוצץ את מספר הבלונים הגדול ביותר, הוא המנצח!

מרוץ הכוכב/ת העולה
חומרים: בריסטולים מוזהבים, מספריים, 2 כסאות.
המשחק: לחתוך 4 כוכבים גדולים מתוך הבריסטולים המוזהבים. לחלק את האורחים לשני טורים ולתת לכל אחד העומד בראש הטור שני כוכבים. על הילדים ללכת לכיוון הכיסא לסובב אותו ולחזור חזרה. ההליכה נעשית רק על הכוכבים. לקול הקריאה "צא!" הילד שם את הכוכב על הרצפה ודורך עליו, שם את הכוכב השני ודורך עליו וחוזר חלילה. בתום הסיבוב הכוכבים מועברים לילדים האחרים. הקבוצה שמסיימת ראשונה היא הקבוצה המנצחת.

בלרינה מובילה
חומרים: מוסיקה לבלט
המשחק: אחת הבנות מתחילה בריקוד בלט פשוט מול שאר הבנות. על הבנות לנסות לחזור על  תנועות הריקוד. לאחר כשתי דקות להחליף את הרקדנית המובילה באחרת, כך שיתאפשר לכל המשתתפות להיות ה"בלרינה המובילה".