פעילות ליום הולדת בלשים


מעבר דרך קרני לייזר
החומרים: חוט צמר ארוך מאוד
המשחק: להעביר את חוט הצמר בפיתולים שונים, למעלה ולמטה, בחצר או בבית (אם בבית יש מדרגות מה טוב). על הבלשים להגיע ליעד שנקבע מבלי להזיז את "קרני הלייזר".

מבחן יכולת הבחנה
החומרים: תבנית אפייה, 15 צעצועים או חפצים קטנים אחרים, מגבת/בד לכיסוי התבנית
המשחק: להניח את הצעצועים/החפצים בתבנית. להציג את התבנית בפני הילדים ולתת להם כ-30 שניות להביט בחפצים. לכסות את התבנית ולהוציא (מבלי שיראו) את אחד החפצים. לחשוף שוב את התבנית בפני הילדים ולתת להם לנחש איזה חפץ חסר. הילד שניחש נכון הוא זה שיסיר חפץ נוסף בסיבוב הבא של המשחק.

להעביר את המסר – טלפון שבור
המשחק: הילדים יושבים במעגל. אחד הילדים לוחש באוזנו של הילד היושב לצידו משפט. המשפט עובר בלחישה בין כל הילדים, עד שהוא מגיע שוב לילד הראשון. יש לוודא האם המשפט נשמר…

מבחן כושר לבלש מתחיל
המשחק: זהו שיעור של כושר גופני המיועד לבלשים מתחילים. הפעילו את דמיונכם, לדוגמא: כמה כפיפות בטן יכולים הילדים לעשות בדקה, מי מהיר יותר בהליכת סרטן, מי יכול להחזיק כדור פינג פונג על כף תוך כדי ניתור ועוד…

מבחן הזיכרון
החומרים: טלוויזיה, סצנה קטנה מוקלטת מסרט או מסדרה מוכרת, דף נייר ועיפרון לכל ילד.
המשחק: להקרין את הקטע על מסך הטלוויזיה ולכבות. על הבלשים לזכור כל מה שהתרחש כולל: מי אמר למי ומה, אילו חפצים היו במקום ועוד פרטים ספציפיים לקטע.

זהו את הצללים
החומרים:  קיר חשוף  או סדין לבן גדול מחובר לקיר, אור חזק שיכול להקרין קרן ממוקדת.
המשחק: אחד הילדים יושב על הרצפה במרכז החדר כשפניו מופנות לקיר. האור נמצא מאחוריו ומקרין לקיר. כל המנורות האחרים כבויים. הילדים האחרים, כל אחד בתורו, עוברים מאחורי הילד ולפני האור. הילד שמסתכל על הצללית שבקיר מנסה לזהות את הילד מאחוריו. הילדים יכולים להסוות את זהותם בכל דרך על מנת לבלבל את הילד. הילד שזהותו נחשפה הוא זה שיזהה את הצלליות בסיבוב הבא של המשחק.

טביעות כף רגל מסתוריות
החומרים: דף נייר ועיפרון לכל ילד
המשחק: מחלקים נייר ועט לכל ילד. הילדים מניחים את כפות הרגליים או הנעליים על דף הנייר ועוברים בעיפרון. עם הסיום כל ילד כותב את שמו מאחורי הדף (להשגיח שהכיתוב לא יראה בצד הקדמי של הנייר). מערבבים את כל הניירות ומפזרים על הרצפה. כל ילד מנסה לאתר את שרטוט כף הרגל/הנעל שלו.

זהו את הקולות המסתוריים
החומרים: להקליט מראש קולות שונים מחיי היומיום (מערבל מזון, מיקרוגל, מכונית, מים זורמים ועוד…). לגדולים יותר אפשר להקליט קולות קשים יותר לזיהוי…
המשחק: להשמיע את ההקלטות במסיבה ולתת לילדים לזהות את הקולות.

זמן למשימות
החומרים: לכל ילד פנקס קטן, עיפרון/עט, זכוכית מגדלת. להחביא חפצים שונים בחלל המסיבה או בחצר (במקרר, במיקרו, בין השיחים, בנעליים, מתחת לאבן, בתנור ועוד…)
המשחק: לחלק את הילדים לקבוצות קטנות ולתת לכל אחד מהם פנקס, עיפרון וזכוכית מגדלת. לתת לילדים רמזים שונים על המצאות החפצים. ברגע שהחפץ נמצא מוטלת עליהם משימה. המשימות יכולות להיות:
לחפש חרק מסוים, להסתכל עליו בזכוכית מגדלת ולנסות לצייר אותו
לחפש חפצים בצורות שונות (ריבועים, משולשים, עיגולים)
למצוא אבן הדומה בצורתה ל…
ועוד משימות כיד הדמיון
הקבוצה שהצליחה לעמוד בהצלחה בכל המשימות היא הקבוצה המנצחת.

חילוץ מסכנה
החומרים: 12 כוסות פלסטיק, גליל נייר קרפ (לסימון המסלול), מכשולים קטנים (דלי ריק, צינור, צעצוע, קורת עץ וכו'), כיסוי לעיניים.
המשחק: להניח 12 כוסות פלסטיק באופן אקראי על הרצפה/האדמה. לפזר את המכשולים בין הכוסות ובעזרת גליל הנייר ליצור מסלול מכשולים. מכסים את עיניו של אחד הילדים ובוחרים ילד אחר שינחה אותו במעבר בטוח במסלול המכשולים (צעדים לאחור, לפנות ימין/שמאל בזווית של 45 מעלות, חצי סיבוב וכו'). הילד שמוחץ את המספר הנמוך ביותר של כוסות הפלסטיק הוא המנצח.

בלשי הנעל
החומרים: דף נייר ועיפרון לכל ילד.
המשחק: כל ילד שנכנס למסיבת יום ההולדת שם את הנעל על דף נייר ומשרטט את המתאר שלה. אחד הילדים ממספר את הנעליים ובדף נפרד רושם את ההתאמה בין המספר לשם הילד. לחלק את הדפים לילדים (לוודא שאף ילד לא יקבל את מתאר הנעל שלו…) ולתת להם לנחש למי שייכת הנעל. הילדים "ימדדו" אחד לשני את הנעליים בניסיון למצוא את הנעל התואמת.