ריקוד המספרים
החומרים: בריסטול, טושים, כובע או כלי, מוזיקה
המשחק: גוזרים את הבריסטול לריבועים ועליו רושמים בטוש מספרים כמספר הילדים. רושמים מספרים גדולים וקטנים. מניחים את המספרים הקטנים בתוך הכובע/כלי ואת המספרים הגדולים מחלקים לילדים. משמיעים את המוזיקה וברגע שהיא נפסקת הילדים "קופאים" במקומם. אחד הילדים נבחר לשלוף כרטיס עם מספר קטן מהכובע. הילד שמחזיק את אותו מספר הוא הזוכה. המשחק ממשיך עד שכל הילדים זוכים.
ריקוד מקפיא
החומרים: מוזיקה
המשחק: כמו במשחק הקודם מפעילים את המוזיקה וברגע שהיא נפסקת הילדים "קופאים" במקומם. אלא שהפעם בקשו מהם "לקפוא" בצורות שונות של יום הולדת לדוגמא: עוגת יום הולדת, בלון, מתנה, נר וכו'. הילד ש"מפספס" מוצא מן המשחק והילד האחרון להישאר הוא המנצח.
זהו את הקול
החומרים: לפני המסיבה להקליט קולות מוכרים כמו: טלפון, התנעה של מכונית, צפצוף ציפורים, מייבש שיער וכו'.
המשחק: על הילדים לזהות את הקולות.
המנצח המשוגע
החומרים: כלי נגינה כמו מצלתיים, תוף, טמבור או כלי נגינה אחרים ברי השגה.
המשחק: לחלק את הילדים לקבוצות בהתאם למספר כלי ההקשה. אחד הילדים (או מבוגר) נבחר להיות מנצח התזמורת. כאשר המנצח מזיז את ראשו שמאלה וימינה קבוצת המצלתיים מנגנת. כאשר הוא מזיז את הרגל קבוצת הטמבורים מנגנת, כאשר הוא מזיז את כל הגוף – כל התזמורת מנגנת. אפשרו לכל ילד להיות מנצח התזמורת.
זהו את השיר
החומרים: הקליטו שירים רלבנטיים לקבוצת הגיל של הילדים.
המשחק: השמיעו את השיר למספר שניות והניחו לילדים לנחש את שם השיר והמבצע. אפשר גם לחלק את הילדים לשתי קבוצות כאשר הקבוצה שמנחשת את מירב הניחושים היא המנצחת.
כן או לא
חומרים: נייר/בריסטול כובע/כלי
המשחק: לפני המסיבה גזרו ריבועים מנייר/בריסטול ורשמו עליהם שמות של זמרים/שירים. שמים את הפתקים בכובע/בכלי. אחד הילדים שולף את פתק. על כל ילד בתורו לנחש את שם הזמר/השיר בשאלה שהתשובה עליה היא רק "כן" או "לא". הילד שניחש את התשובה הוא הבא בתור לשלוף את הפתק.
קריוקי כוכב נולד
החומרים: השמעת שירים מוכרים, מיקרופון (אמיתי או צעצוע), בריסטול
המשחק: לפני המסיבה חתכו ריבועי בריסטול וכתבו עליהם מספרים מ-10-1. הכינו ריבועים אלו לכל אחד מהילדים. ניתן "לשדרג" ולהדביק לכל ריבוע מקל קטן כך שהילדים יוכלו להצביע כמו בכוכב נולד.
השמיעו את השיר וכל ילד בתורו ייקח את המיקרופון וישיר בתנועות שפתיים את השיר. על הילדים לשפוט את השירה תוך שהם מניפים את הציונים מ10-1. הילד שזכה במספר הנקודות הגבוה ביותר הוא המנצח.
זמן להופיע
החומרים: 2 שירים פופולריים מוקלטים (או שני ילדים/מבוגרים שיודעים לנגן על כלי כלשהו)
המשחק: לחלק את הילדים לשתי קבוצות. כל קבוצה נכנסת לחדר נפרד למשך כחצי שעה. על הקבוצה לבצע את השיר (בעזרת קלטת או מלווה) אותו יבצעו בפני הקבוצה האחרת. את הביצועים אפשר גם לצלם במצלמת וידאו ולהראות לילדים .בחרו שופט/ילד יום ההולדת לבחור את הביצוע המוצלח ביותר.
תזמורת דמיונית
המשחק: בוחרים את אחד הילדים להיות מנצח התזמורת. הילדים יושבים בחצי מעגל והמנצח עומד מולם. עם תחילת המשחק כל ילד בוחר לו כלי נגינה דמיוני ו"מנגן" עליו. המנצח אוחז בשרביט דמיוני ומנצח על התזמורת. לאחר שניות מספר המנצח בוחר את אחד מכלי הנגינה (לדוגמא פסנתר) ומנגן עליו. כאשר הוא עושה זאת הילד ש"ניגן" בפסנתר מכסה את אוזניו והילדים האחרים מדמים נגינה באותו כלי (במקרה זה הפסנתר).
במקרה שאחד הילדים ממשיך ל"נגן" בכלי אחר או שהילד שניגן בפסנתר לא כיסה את אוזניו – הם יוצאים מן המשחק.
לאחר שניות מספר חוזר המנצח לנצח על התזמורת. על הילד שניגן בפסנתר לכסות את אוזניו ושאר הילדים ממשיכים לנגן – כל ילד בכלי הנגינה שבחר מלכתחילה. על הילדים לשים לב מתי המנצח בוחר ל"נגן" באחד הכלים כל מנת להוציא את הילדים מחוץ למשחק. המשחק נמשך עד שנשאר נגן אחרון שהופך להיות המנצח הבא על התזמורת.
מוזיקת הבקבוקים
החומרים: 8 בקבוקי משקה קטנים וריקים (קולה/ספרייט וכו'), מים, כוס מדידה, קשיות פלסטיק, מדבקות
המשחק: הכינו מראש סולם מז'ורי (בעברית – סולם רביב). על מנת ליצור את הצלילים המתאימים מזגו מים ל-8 בקבוקי משקה ריקים בכמות הבאה:
דו-200 מ"ל
רה-265 מ"ך
מי-350 מ"ל
פה-400 מ"ל
סול-470 מ"ל
לה-495 מ"ל
סי-524 מ"ל
דו-540 מ"ל
כתבו את התווים על המדבקות והדביקו על הבקבוקים המתאימים (לילדים קטנים יותר אפשר לצבוע את המדבקות בצבעים שונים). כל ילד בתורו יקבל קשית ותוך כדי נשיפה יעבור מבקבוק לבקבוק ליצירת השיר שלו.
סיפור מוזיקלי (לילדים הקטנים יותר)
החומרים: סיפור מודפס, כלי נגינה לכל ילד (כל כלי נגינה יתאים)
המשחק: להדפיס את הסיפור מהאתר ולהקריא לילדים. בכל פעם שמושמעת מילה הקשורה למוזיקה על הילדים לנגן בכלים. המילים המודגשות בסיפור הן המילים הקשורות למוזיקה.